Cirkel
Brukar ni slå cirklar då ni utvör någon ritual? Hur gör ni (ramsa, athame, visualisering m.m.)? Är det något ni alltid gör inför en ritual? Jättenyfiken på allt!:)
Lev väl!
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Jag har gjort lite olika faktiskt. Sjungit en sång när jag slog cirkeln, eller bara mässat lågt. Ibland endast visualiserat. Det beror lite på hur mycket krut jag har lust att lägga ner för tillfället, ibland vill man ju endast göra en liten ritual. Men en cirkel känns rätt för mig. Jag känner mig då liksom iomsluten och trygg och koncentrerad.
Mvh Iram
Jag kan ibland tända värmeljus i en cirkel…oxå mysigt om det är snö..annars går det ju bra med fackelljus (tex om det är väldigt blåsigt)…En cirkel är ju alltid magiskt, när man själv är i mitten
Du kan lägga ut stenar i väderstrecken…du kan hälla salt i en cirkel…allt beror ju på!!!
Du ska skapa din cirkel efter ditt hjärta, känn efter…så blir allt bra…och som redan nämnts, så är ju varje ritual olik den andre…Och detta kan ske under tystnad,eller bön om beskydd, sång eller dans…
LYCKA TILL…
Hur slår man en cirkel? och varför? jag har inte riktigt förstått det än O_O

Slår en cirkel med kristaller och har ofta ljus med.
En gång har jag gjort som Gudinnan Lillith, använt värmeljus. Då satt jag på en sandstrand och det var vindstilla.
Det är ett sätt att skapa en plats värdig för en ritual, en plats mellan världarna där man kan kommunicera med gudar och väsen.
Enligt vissa även ett beskydd och en plats som håller kvar kraften man manat fram.
Lästips! Elements of Ritual av Deborah Lipp.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Här några av mina tankar kring cirkeln valica.se - Magi - Cirkeln
Hmm, undrar varför oftast man läser på svenska "kasta eller slå" en cirkel….?? i samband med magi
"Cast a cirkle" betyder ordagrant "Forma en cirkel"
Antar att det är det engelska ordet "cast" som föranlett detta men cast betyder så mycket olika saker beroende på tillsamman med vad å i vilket sammanhang.
Cast out….betyder att fördriva t.ex
Intressant att läsa ordböcker ibland…
Bara lite funderingar så här på måndagsmorron/förmiddan.