Häxor iFokus

Häxor

Etikettkökshäxans-kokbok
Läst 1119 ggr
Vargflickan
0

Saffranssemlor

Åt nog världens godaste semla på café idag. Var som vanliga saffransbröd (lussekatter typ) fast utan russin och formade som en helt vanlig semla fylld med mandelmassa. På grädden var det siktad kanel och eventuellt lite socker. Perfekt till jul! Och JÄTTEGODA var dom! Vore ju inte allt för svårt att laga själv, eller hur? :) Ett litet tips bara.;)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Ceriadwen
0

Åh det låter supergott! Själv bakade jag saffransskorpor i dag. Också jättegott. Glad

isnornin
0

Det är bara för gott!

MVH Isnornin

ANBC
0

Låter riktigt mumsigt. Glad

Keylie
0

Det låter jättegott! Ska försöka mig på det helgen!

Bjornen
0

Semlor hör till fastan och inte före jul !!!

Julbord med skinka, semlor, kräftor, surströmming och jordgubbar och förstås färskpotatis och nässelsoppa.

Låt varje årstid ha sin tid och inte allt på en gång. Om vi kan äta alla årstiders mat blir det ju ingen särskild mat då.Det är ju inget

Vargflickan
0

#5 Nu är du en liten glädjedödare Bjornen! Saffranssemlor är gott och gör en en glad! Skrattande Ska vi baka tillsammans?SkrattandeSkrattande

-- Lao Tzu

Bjornen
0

Men går det inte att kalla dem någon annat.

Semlor hör till fasta(n)                   

därmed basta.

Vargflickan
0

Saffransklumpar med grädde och mandelmassa.Tungan ute

-- Lao Tzu

Astraea
0

#5 I det stora hela håller jag med dig. Vissa specifika maträtter hör årstiden till. Att äta efter årstiden kan även bli billigare på det viset. Färskpotatis, sill, gräddfil med gräslök och färska jordgubbar kan jag omöjligt äta innan midsommar men därefter funkar det jättebra. Julmust kan jag av någon anledning inte dricka innan själva julafton. Ja, så rullar det på - mer eller mindre. Fast ibland är det riktigt kul att experimentera lite, utav olika anledningar. :)