FULLMÅNEMÖTE 12/12
FULLMÅNEMÖTE 12/12
Fredag kväll, den 12 December klockan 20:00 så träffas vi vid häxbrunnen.
Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.
Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.
* Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.
* Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.
Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.
Behöver du tips för att kunna komma iväg?
Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.
* Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.
Ämne
Att söka visdom och kunskap via vänner och främlingar - som här på hif, det är vi bekanta med om hur man gör. Andra sätt att utvecklas, är att söka kunskap i böcker och internet. Så förstås, egna praktiska erfarenheter som får oss att nå förståelse om tingens ordning. Att utvecklas och lära kan man göra på många sätt.
Detta fullmånemöte är till skillnad från de andra, ett rätt personligt ämne. Denna gång skall vi nämligen söka upp en ny källa till visdom och insikt. Du ska finna Källan, din egen personliga. Vem står bakom dig i livet och hjälper dig utan din vetskap? Är det berget som du skall söka råd hos, en gammal förmoder, Eken, var finns källan för dig - var skall du offra när du behöver svar?
Mål/Intention
KÄLLAN till visdom, vart vi skall vända oss för råd.
Vi ses vid brunnen!
Mvh SPIDERFOOT
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Ska försöka vara där i tid!
Önskar jag hade sett bilden ovan med snö… 

Önskar jag kunde, men jobbar vid den tiden. Ni andra får ha det så bra!
Kram Iram

Ska tänka på er i mitt delerium.

Är det sant, äntligen ett tillfälle som tycks passa! Jag ska försöka.

Jag kom iväg igår kväll men somnade mitt i! Inte så konstigt kanske då jag är tokförkyld och hade feber.
Hann tyvärr inte uppfatta särskilt mycket, kom som sagt iväg med mitt djur och skymtade ett långt, rött hår i en fläta vid brunnen. Men det var också allt. Hoppas på nästa års första fullmåne!