Logiskt eller kontakt?
Hej Jag råkade ut för en obehaglig upplevelse förra fullmånen.
När jag lagt mig för att sova gick min sterio igång på halvhög volym och jag vart rädd och knep hopp ögonen då vreds den på till högsta. Jag var riktigt rädd och har fortfarande svårt att vara ensam och första nätterna såv jag hemma hoss min kille för att jag vart så rädd.
Dagarna efter råkade jag ut för att det kändes som om någong strypte mig det började snurra och jag kände obehagskännslor, såg svarta fläckar dansa framför ögonen och alt sånt. Så jag reste mig tillslut upp ir sängen o såv med min syster. I går kväll låg helt plöttsligt ett paserkort på min djacka.. jag kan ha lagt den där själv men ajg vet inte..
Allt detta har fått mig att börja tänka. Hur vet ma när det värkligen är någont? Jag vet inte om jag inbillar mig, mycket möjligt. Men om inte vad/ vem är det?
Någon här som råkat ut för nått likande? Jag kan hitta lågiska förklaringar till allt men det känns inte som att det är bara logik bakom det. Eftersom att jag när det gällde sterion tänkte på den precis innan. Menst är jag rädd att det vill nått illa.
Kramar

Jag läste och funderade, men jag har tyvärr inget svar att ge dig för jag vet inte själv hur man ska veta vad som verkligen är sant och vad som är inbillning ibland. Jag antar att man "bara vet" …
Jag tror ändå inte att ickefysiska skepnader kan på något vis skada dig direkt fysiskt. Jag kan inte sånt här, men det är vad jag tror. Förlåt, jag kan inte svara bättre än så för jag vet verkligen inte.

Du skrev i sista stycket att du kunde hitta logiska förklaringar till händelserna och då vill man inte komma in och föreslå något annat, som kan verka förvirrande. Jag tror också att man bör hålla fast vid det logiska så mycket som möjligt. De upplevelser du beskrev kan mycket väl uppstå när man är trött och sömning, på väg att somna eller mår dåligt, har svajigt blodtryck m m. Minnet, syn och hörsel luras eller sviker. Det är ju lätt att glömma att ställa väckarklockan, så visst kan man råka sätta på stereon av misstag.
Själv har jag tryckt på fel knappar, lagt saker på fel ställen, sett och hört fel utan att det kunnat skyllas på något annat än mig själv. Man behöver inte bli det minsta rädd för det. Då är det bäst att bli strikt med regelbundna vanor, äta och sova ordentligt och sköta om sig, så brukar det snart bli bättre.

jag har också råkat 'slå på' stereon alldeles mellan sömn och vakenhet, och då tänkte jag också på att musik, det är ju skönt.. När man ligger och ska sova är gränserna mellan olika världar och ens egna begränsningar mycket svaga, ibland så svaga att man kan knäppa på stereon med tanken.
Det jag menar är att steget att knäppa på stereon med handen och att göra det med spontan tanke inte är så himla lång, det är mest det att vi begränsar oss och tror inte att det är möjligt, men i 'drömläget' så kan man spontant göra sånt.
Jag vet inte hur känslig du är, men när man har besök så är det precis det som det känns som - alltså att du känner närvaro, på samma sätt som att du känner en annan fysisk människa i rummet. Ifall du blir rädd och skärrad så drar du absolut till dig olika slags energier, för människoandar beskrivs sådant som att vara 'en ficklampa i mörker'. Att känna obehag, fysiska förnimelser som att ha svårt att andas, etc, låter för mig som att du går och drar på dig lite negativa energier, det är ofta som en ond spiral, du blir skärrad och känner starka känslor, och starka känslor drar åt sig andra starka känslor..
Säg nej helt enkelt, skydda dig och stäng av dig när du ska sova eller vill vara ifred, ignorera det som är jobbigt, man måste inte vara superhex dygnet runt med hela maskinen påslagen och alert… långt detta men jag hoppas det förklarade något.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Hej sorr yhar inte varit inne på ett tag haft så mycket med skolan. Ja när det gäller sterion så har jag iitne väckning på den. Det har jag mobilen till och steriodosan låg för longt bort för att jag skulle kunant sätta på den själv. Så det var nått annat.
När det gäller att ajg kan hitta lågiska förklaringar så menar jag att det ka nsju självkalrt blivit nått fel på sterion så att den gick igång av sig själv. Men jag känner inners inne att ajg inte själv tor på det.
Jag känner det lite som om jag inte är ensam och jag förväntar mig att jag sak vända mig om och att någon sak stå och kolla på mig med uppspärrade ögon, för det är så det känns. Jag har flera gånger bett om att få vara ifred och jag har en taggtrådsboll jag visualiserar runt mig när jag känner mig otrygg. Jag känenr att jag är nära hysteri ibland och jag birl inte av med kännslan.. börjar fundera om det kanske är jag själv som är iboalns elelr något likande. Jag har bettt om att få hjälp att komma igång så det kanske är något sådat men att det inte har "rotat" sig ennu.
Jag tor att det är nått men som spindelfot säger kanske det inte är någon utan det kanske bara är jag själv som utväcklas.
Tack för alal era svar kram på er

Jag tror att du behöver en time out. Gör paus i dina ockulta studier och ägna dig åt lättsamma saker istället. Ibland behöver man vila, lägg ner allt arbete och gör annat.
Se på tv, ta promenader, läs serietidningar, gör lättsamma grejer som inte kräver något. Köp några klänningar, träffa kompisar som helst inte är involverade i häxkonst, utan som man bara kan prata strunt med.
Titta inte på skräckfilmer, drick måttligt med kaffe och alkohol, läs inte en massa om andlig utveckling, spöken, ockultism.
man måste inte vara aktiv jämt, det är bara dåligt, man behöver inte alltid vara djup och ockult, det finns perioder då man bara borde sitta hemma och måla naglarna eller spela dataspel också.
Det finns en andlig 'sjuka' som kallas för 'kundalini' - kundalini är en stark väckelseenergi som bor inuti kroppen, och råkar man väcka den när man inte är helt redo för det kan det gå illa. Jag tror helt fullt på denna för jag har haft slängar av den själv, och jag har sett den hos andra.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#6 Hej var ett tag sen jag var inne.. har tagit en paos då jag blivit rådd till det och eftersom att jag haft så mycket i skolan.. Jag har läst en del på länken men jag läser mer senare. Tack för dtt råd. Själv vet jag inte om det är det jag ar och jag har nte riktigt fått gräpp om vad det är. Men känns bättre nu , och jag låter det komma tillbk i mitt liv sakta igen, märker jag nått så tar jag en lägre paos.
tack =)