Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 812 ggr
Vargflickan
0

Med- motsols?

Medsols, visst är det till vänster då? Alltså, typ som man skriver på ett papper (om man inte skriver baklänges, vill säga Coolhöhö) eller har jag misstolkat? Svårt att förklara, men typ om man håller fingret på sekundvisaren på en klocka och följer visaren hela vägen runt…

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Iram
0

Ja, medsols är som klockan. :-)

lightseeker
0

medsols, med solens bana på himlen, eller klockvisarens väg runt urtavlan, dvs. från 12:an, ner till sexan ,till höger och upp till 12:an igen, till vänster

Motsols blir således från 12:an ned till 6:an, till vänster och upp till 12:an igen, till höger.

BiGavia
0

Medsols följ solen på himmelen ,från vänster till höger….

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

Haha ,tydligare kan det inte bli, eller?

Vargflickan
0

Haha, skämms över en sådan fråga nuSkäms. Tro inte att jag är fem år, HAHA. Har alltid haft svårt med höger-vänster och sånt tänkande. Ännu värre är det med väderstreck, så det brukar jag bara i nödfall ta extra hänsyn till. Kommer säkert att glömma bort medsols-motsols redan inom en vecka. Har så fruktansvärt svårt att tänka på det sättet. Svårförklarigt hur jag tänker, så det går jag inte in på :P

-- Lao Tzu

BiGavia
0

Inget att skämmas för, vi är alla förvirrade, det är därför vi hjälper varandra!

Vargflickan
0

Dagens ros och tummen upp till BiGavia!SkrattandeTungan ute

-- Lao Tzu

BiGavia
0

Älskar rosor å upptummar,tackCool