Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1949 ggr
Ljusdroppe
0

andra magiska redskap

Jag letade ju efter lite böcker tidigare, och nu undrar jag var jag kan hitta lite fler magiska redskap och tillbehör. Finns det nån bra affär i stockholm? ska jag satsa på att gå på jakt efter loppisar? Jag letar bla efter en pendel, en kittel, en antheme, och andra allmänna saker.

Tips?

BB

Iram
0

Kittlar kan man iallafall hitta på loppisar och auktioner, även om man får ha lite tur. Annars finns de att beställa på postorder men det blir oftast dyrt både när det gäller kitteln och frakten.

Andra saker man kan hitta på loppisar är t ex vackra skålar, bägare, fat och ljusstakar att ha på altaret. Billigt och personligt.

Tradera kan jag rekommendera för smågrejer som pendlar och tarotlekar och liknande. Där kan man göra riktiga klipp. Min athame köpte jag där för en hundring.

Det allra bästa, enligt mig iaf, är att göra så mycket man kan själv. Egentillverkade saker har många fördelar. De är billiga, personliga, unika och roliga att göra. Du kan t ex göra en trollstav av en vacker gren som du täljer, slipar, kanske målar och smyckar efter tycke och smak. Amulettpåsar är lätta att sy, likaså altardukar. Av olika leror kan man tillverka allt från rökelsehållare till skålar, pentakel och amuletter. Bara fantasin sätter gränser.

Lycka till!