Bota närsynthet?
Jag undrar om det går att bota (eller iallafall förbättra) närsynthet med hjälp av magi på något sätt?
Läste på en sida att aventurin ska vara bra för närsynthet. Men hur ska man göra då? Ska man köpa en sådan sten och ha den med sig hela tiden så att ens syn förbättras?
Fungerar det eller vad säger ni som kan? :)

man trycker stenen innanför ögonlocken förstås! ;) nejdå.. hehe.
Jag antar att man ska bära den med sig. Eller varför inte ligga och blunda med var sin sten på ögonlocken en stund varje dag, om man nu vill prova på det?
Jag har inte hört att aventurinen skulle hjälpa mot närsynthet, men jag tycker om aventurin. Den kostar heller inte särskilt mycket, så du kan ju prova och se om det hjälper? Själv håller jag mig skeptisk till det men det kan ju vara värt ett försök.
Ja jag är också skeptisk, men jag ska nog ge den ett försök :)
Ska testa det som du sa, att lägga en på varje ögonlock. Och ha den med mig.

Skulle nog hellre gå till en optiker :) men det är bara jag

Men tänk vad bra och billigt det vore om man slapp glasögonen och linserna utan att behöva laser och sånt. Fast jag är nog också lite skeptisk, tyvärr.
Jag får komma hit och rapportera om det fungerade ;)
Borde man liksom inte kunna utföra en spell som gör något åt det?
Tänk om den då skulle slå fel och göra en blind eller något istället.. Tror ni det kan bli så?

Jag tror, att med inre problem av det här slaget måste man gå inifrån och ut, och kan inte gå utifrån och in.. Alltså att tillföra saker på utsidan. När det gäller ytliga problem - gå utifrån, men när det gäller inre, gå inifrån.
När människor är sjuka och man ska plocka ur sjukdomen, då måste man gå in i kroppen, skölja ur det sjuka.
Jag läste i en bok för några månader sedan, en ganska flummig bok, om en kvinna som botade sig själv med gott resultat (enligt henne då) genom att hon via meditation åkte till sitt öga, och letade upp det känslomässiga problemet som orsakat närsyntheten. ('resan' med brandon bayes)
(Nu är ju det ganska psykoanalytiskt tänkt, att alla problem har med tidigare händelser och i synnerhet barndomen att göra, själv är jag mer för KBT, haha)
Jag ställer mig däremot undrande till problem av detta slaget, som ju ofta är medfött, jag är själv långsynt och har brytningsfel, ser som en fladdermus.. men har aldrig kommit på tanken att försöka få väck det, känns som en helt omöjlig sak att göra, men varför inte egentligen - pröva på du, det skadar ju inte.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Ja det där lät lite avancerat för mig :)
men japp, jag tänker testa litegrann..

#8 haha, ja att bota närsynthet är nog ingen baggis,
men kan du förstå vad jag menar - att försöka gå inifrån istället för utifrån? När du tar stenar och lägger på dig, då angriper du utifrån, men det bästa (tror jag) skulle vara att försöka laga ögonen inifrån.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Ja jag förstår nog vad du menar.. Men det verkar himla svårt alltså. är ju verkligen ny med allt sånthär :)

Är man nu sugen på att prova aventurinens verkan på närsynthet och följa spindelfots tankegång att gå inifrån, kan man ju lägga stenen i vatten och dricka vattnet?
Jag kan ju ärligt säga att jag inte alls tror att det skulle hjälpa. Men återigen, för att vara öppensinnad, varför inte prova? ;)
Eller ännu en idé är väl att ladda ögonskölj med stenen. Observera att jag inte har någon kunskap om det här och vet inte om det vore lämpligt att göra så.
Men det kanske är värt ett försök ändå:)

Kanske ännu bättre om man sväljer stenen själv…den lär ju komma ut om den inte är för stor ;)
Ha ha, ja då får den ligga där i magen och jäsa och göra underverk ;)

Närsyntheten minskar med åldern, då långsynthet inträffar påverkar det närsyntheten positivt. När jag fick glasögon sa optikern att när min jämnåriga skaffade glasögon så skulle jag ta av mig mina. Nu blir det nog inte så, men närsyntheten är inte lika stark som tidigare.