Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 604 ggr
marinelady
0

Kan något garanteras?

Fick världen bästa fråga igår av en kompis, vi diskuterade magi och hon frågade rakt ut " Men kan du verkligen garantera att det fungerar?" hm mitt svar till henne blev att kan en läkare garantera att du blir frisk av pencellin eller att du överlever en operation?  eller kan bussen garantera att du kommer fram exakt kl 16:00 och inte 16:01…det fick henne att fundera lite..

Vad skulle du svara på den frågan, vet inte om mitt svar var så alltäckande men det gav henne åtminstonde en tankeställare.

Bodvar
0

Jag skulle citera den gamle medicinmannen i filmen Little Big Man: "Well, sometimes the magic works. Sometimes, it doesn't. "

BiGavia
0

Magin verkar alltid, men ibland ,inte  som vi tror!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

marinelady
0

Det känns som det slutar i frågan om magins existens när folk kommer med de frågorna, om det är magi som gör att något sker eller om det skulle vara slumpen. Hur ser ni på detta och hur skulle ni motiver existensen av magi?

therootdoctor
0

Vi brukar svara att vi bara garanterar att vi utför ritualen enligt traditionella föreskrifter och gör vårt bästa.

de som garanterar resultat bluffar.

I hoodoon heter det "Sold as curio only".

Ijin
0

Eftersom livet inte formar sig som man vill, och garantier håller inte där, så borde det inte gälla magi heller:P

Det ligger nog lite murphys lag över det:p