Växande Måne 5 December:
Fullfölj dina startade projekt. Tänk positivt och bekräfta dina pågående förändringar.
Vandra i Ljus å Skönhet
Go'morron kära vänner, denna månfas kan höja julstressen, om man tillåter den göra det!
Här finns ingen julstress
, vilket jag njuter av!
Blessed Be vänner!
Vandra i Ljus å Skönhet

Det låter bra det. Ingen stress. Ett barrträd vill jag ha in så glasfåglarna har någonstans att vara. Kärven ska på plats.
Vill stöpa ljus med barnen och bygga ett pepparkaksslott. Vi får se.
Häxan och halmgrisen står på verandatrappan och begrundar snödrivorna.
GodMorgon, här stressas det inte…. *snyftar* igårkväll började det regna och idag är det bara ett par ynkliga små snö pluttar kvar som ligger och lyser vita på gräset….
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ingen stress här heller! 
Jag försöker att bara göra roliga saker inför jul. Pyssla, baka. Det blir så mycket ändå med alla förberedelser att det räcker till. Skulle väl vara städningen då som inte är så skoj… Fast den överdriver jag inte heller.
Vi har slopat alla julklappar vuxna emellan, vilket ger en enorm befrielsekänsla. Det är inte roligt att försöka komma på något fint till svärmor varje år…Handla till folk som har allt. Det är stress det! Men nu köper vi bara till de små och då blir julklappsinköpet plötsligen enkelt!
Imorgon är jag bjuden till ett par arbetskamrater på julpyssel. Det är några damer som har till tradition att varje år ta sig en kväll med julpyssel och vin, och det tycker jag låter hur kul som helst. Sånt fyller jag gärna december med!

oj, nej verkligen ingen stress. snarare skulle jag nog behöva lite krut i baken för det softas lite väl ordentligt nu ;) Jag insåg i själva verket inte förrän NU… i skrivande stund, att det ju faktiskt snart är jul. Jag tyckte att julsnacket varit lite överdrivet tidigt men det är visst jag som är sen.
#4 det lät som en trevlig idé, pysselkväll med vänner och bekanta. Det är i såna lägen som stressen liksom faller av en, när man har trevligt samtidigt som man gör något "vettigt" utan krav och måsten. Julen innehåller ju så ofta många måsten som färgar av sig även på de roliga göromålen så att det där mysiga pepparkaksbaket nästan bara blir ångestladdat. Har jag uppfattat det som, själv har det sällan hänt att jag stressant inför julen.
Pyssla gör även jag, men det har inte så mycket med julen att göra!
Vandra i Ljus å Skönhet

Hej allihop och goddag :) har precis avslutat tentamen till Religions Psykologin så nu är man fri tills efter jul från tentor..nu planeras stora alkohol intag och riktig bakfylla :)

Är hemma hos min far och hälsar på. :) Ingen julstress, endast studiestress. Haha.
I morgon flyttar jag in i nya lägenheten om inte vädrets makter jobbar mot mig! Ni som kommer överens med vädermakterna kan väl be om att stormar och snökaos håller sig borta från värmland i morgon. 
I fall de inte vill lyssna på mig.
Hoppas ni alla sitter och myser och har en fin vinterdag nu!

#7 Haha gud så skönt! Kändes det som att det gick bra då? :)

Japp jag var djup som få :) hade till och med ett häx och shaman exempel bara för väga upp alla bibel kopplingar…får se vad läraren tycker…kan säga att sitta och analyser religiösa upplevelser via psykologi är inte de lättaste :D
ml å Out är glad för er skull, ta det lungt med rusmedlet marinl och Out akta din rygg under flytten
Vandra i Ljus å Skönhet

#10 Åh men vad roligt! Minns hur jag lyckades få högsta betyg i religion i högstadiet tack vare ett arbete om Wicca. ;) Hoppas din lärare blir nöjd.
#11 Tack det ska jag! :D Har samlat ihop goda vänner som ska hjälpa mig bära.

#12 jo det är bäst att han blir…universitets lärare kan vara så kinkiga ibland..
Är det oväder i Värmland??? Ock ock ock, jag som ska dit imorgon…hua…

#14 Nej, oväder skulle jag inte säga. Men det snöar. :) I tisdags var det mer snökaos, slask och så. Enligt smhi ska det regna i morgon så jag hoppas det blir lugnt.

Outrageous: Åh vad kul. Det var då snabba ryck du som häromdagen väntade på samtal i hopp om att ha ett hem till jul, och nu imorgon redan ska flytta :D Grattis!

Haha ja, riktigt snabba ryck! Fick höra om den förra onsdagen, ringde till hyresvärden på fredagen, fick titta på den i tisdags, besked i onsdags och flyttar in i morgon.
Riktigt snabbt gick det! Nästan lite bra för att vara sant. Men ska inte ta ut segern riktigt än, har inte sett morgondagens väder än!