Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 691 ggr
Astraea
0

Att arbeta med konsten

Jag fick en fundering här på kvällskvisten. Det har inte gått mig obemärkt förbi att några av er har egen butik eller rörelse på något sätt. Jag har själv planer på att någon gång i framtiden göra slag av mina drömmar och öppna egen butik/café. På något vis känns det nästan omöjligt att i framtiden inte arbeta med min häxkonst och intressen inom det som rör hälsa och andlighet. Jag känner det så starkt men det kommer dock inte ske än på ett par, kanske t.o.m. många år, utav olika anledningar.

Nu till min fråga. Är ni flera som när lika eller liknande drömmar, planer, visioner eller kanske har ni redan gjort slag i sak? Isf hur rörde sig era tankegångar innan? Var det en självklarhet eller fanns det tvivel?

Jag är uppriktigt riktigt nyfiken på era funderingar, drömmar och erfarenheter av det här!

Jodrena
0

Jag har haft en tanke kring detta. Jag såg en liten butik framför mig, med torkade örter från min egen trädgård, böcker och annat mysigt och spännande, samtidigt som det skulle finnas läsexemplar på böcker som man kunde kika i medan man fikade.

Det skulle nog dock vara svårt att hålla ett sådant ställe rullande, och det skulle nog just av den anledningen också snabbt förvandlas till en newage-butik i mängden.

Så ska man starta någonting seriöst och har en klar vision om hur det skulle se ut, är det bra att ha goda Medarbetare från start, någon som sköter bokföring m.m. och att välja rätt plats att ha sin butik/café är nog också av ytterst stor vikt för vilka som blir kunder där och hur det kommer att se ut i verkligheten.

lia-fail
0

Jag har länge drömt om ett bokcafé och butik med just den inriktningen och har även gjort klart en hel affärsplan för det men den ligger just nu på hyllan i väntan på att jag hittar någon att sammarbeta med.

Min vision var att hålla allt så genuint som möjligt med mycket hantarbete för att undvika hela new age stämpeln. Genom att kombinera det med personal som har rikligt med kunskap och att även ha online försäljning så tror jag helt klart att det skulle gå att hålla rullande.

Mina största tvivel rör egentligen ekonomin, startkapital etc. Men jag håller drömmen vid liv och kanske blir det av någon gång i framtiden :)

Coturnix
0

Kom att tänka på en sak jag såg en gång…

Magiskt starta eget bidrag

Låter trevligt det här med bokcafeér! Heja!

lia-fail
0

En tanke… Var bor ni som vill starta upp sådana butiker/caféer? Man kanske skulle kunna sammarbeta i framtiden.

BiGavia
0

Jo, mina tankar e nog ditåt åxå..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Outrageous
0

Även jag har tänkt på det, speciellt på senaste tiden. Även om det är en new age butik i mängden så vore det mysigt. Med en personlig touch bara. Har läst företagsekonomi och så på gymnasienivå men det känns som ett stort och lite läskigt steg att faktiskt öppna något. Får se hur framtiden ser ut. Vet inte på vilken ort det skulle vara bäst heller. Skulle gärna öppna tillsammans med någon i framtiden. Lättare än att bära allt ansvar ensam!