Delad altare?
Jag är på jakt efter en mer praktisk altare av den "typiskt" fyrkantiga sorten som är en aning större än den lilla jag har nu; en liten rektangulär byråaktigt litet bord.
Jag och min sambo är båda inne på allvar att sätta lite prägel på vår altare och vill förnya oss. Vad säger ni själva om delad altare? I arbete med högtider och energiarbete, kan det bli lite kaka på kaka om vi båda använder en och samma altare? Blandade energier?
Med en tydlig gräns får ni inte några problem.
Mvh, T

Precis vad jag också tänkte lite grann.

Nejdå, jag kan inte se några problem i det. Men det beror väl på vad ni har för syn på det hela. För mig är altarbordet faktiskt bara ett bord, skålen en skål, ljuset ett ljus o.s.v. Man kan använda bordet ihop som man gör när man sitter vid matbordet och äter en trevlig middag ihop, och man kan äta var för sig. Det är litet upp till er själva hur ni vill ha det, anser jag.
Ni kanske känner er tryggare eller bekvämare med var sitt altare, och då ska ni också ha det. :)

Nej, okej. Vi hittade i allafall ett bord begagnat som vi rustade upp med lite slipning och färg. Det blev god resultat och när vi sedan provade hur det såg ut med altarsymbolerna/sakerna på det nya altaret som nu är lite större så kändes det som att vi kunde använda hela ytan tillsammans än enskillt.
Nu kanske vi också kan fullboda vår kärleksritual till varandra som vi väntat på i snart ett år. 

Får vi kanske se en bild? På altaret då förstås… 
;-)
//