Lördag 29 november
Våra dagliga trådar verkar ha dött ut, både god morgontråden och viljetråden, så nu skapar jag väl en tråd för dagen där vi kan önska varandra god morgon, dag, kväll, natt, vilja för och med varandra, eller bara berätta rent allmännt vad som rör sig i tankarna idag.
Må dagen skapa harmoni!
// Jodrena

Inatt lyckades jag somna, tidigt och snabbt. Det är konstigt då jag ytterst sällan somnar på kvällen, och dessutom har jag knappt sovit alls under veckan. Men igår var jag trygg och lyckades somna till ljudet av mjuka andetag. Dock vaknade jag redan före tre och har varit uppe sedan dess. Men, glädjen i att ha fått sova några timmar inspirerar mig.
Vissa saker som sker i livet är nog menade att ske. Att följa sin inre kompass genom livet kan vara svårt, men känner man efter ordentligt så vet man till slut åt vilket håll pilen pekar. Även om vägen går i brant uppförsbacke och ser ut att sluta mot en räfflad vägg, är det åt det hållet man bör gå om det är dit pilen pekar. För kan hända där faktiskt finns en öppning i väggen att komma igenom för att på andra sidan forstätta på en stig genom en sagolik skog.
Om där inte finns en öppning, men pilen fortsätter peka in mot väggen, går det faktiskt att hitta andra vägar för att komma till andra sidan av den. Förr eller senare hamnar man där man ska vara.
Med detta menar jag, lyssna till dig själv, var ärlig mot dig själv och följ din sanna vilja även om det kommer hinder. Det är där den verkliga lyckan kan bli funnen, det är min övertygelse.
Med dessa ord önskar jag er en god morgon och en fortsatt fin dag!
Go'morron, sovit hyfsat, glädje finns i järnspisen idag, -18.
Må alla få en bra dag!
Vandra i Ljus å Skönhet

Ett mycket bra initiativ! Saknar de dagliga trådarna, för med dem har man alltid en tråd att skriva i.
Har fått en vettig dygnsrythm för första gången på flera år. Gick och la mig vid 21. Pojkvännen gick till jobbet 4. Jag klev upp 9 och nu ska jag plugga sedan handla klart de sista julklapparna. Haha, köpte klart nästan alla igår, har aldrig varit ute i så god tid förr.
Tänkte fixa överaskningsmiddag ikväll. Blir nog en bra lördag. :)
Goda tankar till er alla.

#3 det låter härligt :) Ännu ett bevis på att förälskelsen gör oss gott, att vi får sova lite hihi

#4 Haha ja, det är väl så. :D
Usch. Julhetsen på stan idag var inte nådig. Jag ska aldrig mer försöka julshoppa en lördag. :( I Nordstan kollapsade två personer under den korta tiden jag var där, så det var sjukvårdare på plats.

Morgon eller goddag :) här har det storhandlats, långpromenerats i skogen med både hackspettar och orrar i 1,5h. Det var den bra sidan till den dåliga kommer migrän i kombination med ett dusch avlopp som tydligen hade blivit stopp i vid delaren mellan toaletten och duschen och skjutsat upp papper i dusch avlopps delen vilket är rätt jäkla äckligt när man rensar bort det… men nu är det gjort… hoppas det inte upprepas.

Trådarna har säkerligen inte "dött" bara gått i vila. Önsketråd. Jag önskar då alla god kväll. Gjorde en lista på allt jag ville göra. Varav tnnbrödet hämtades…de övriga tjugosex punkterna är ogjorda!!! :C Men något annat måste ha blivit gjort. Eftersom ,,, nåväl. Kanske borde man skriva en lista på vad man faktiskt har gjort. Även om det man gjort inte var vad man tänkt sig att göra…
Det var min tanke med Viljan.. att man skulle skriva vad man ville göra - inte vad man skulle… sedan vad man faktiskt gjort…
(maskarna kan tas bort om man inte äter kött, veganer torskar på den godaste ingrediensen iallafall och får laga till något annat)
1 burk majskorn
5 dl Creme fraiche
2 dl röda linser
1 hg purjolök
(Egentligen skall det vara 1 hg kikärtor med, men det hade jag inga idag, man kan ha andra grönsaker att spetsa med om man så önskar, men då kan jag inte garantera resultatet)
Koka alla grönsaker med lite salt till de är nästan klara och tillsätt sedan linserna och låt koka i 10 minuter.
När linserna är färdiga så mixas allt med en stavmixer tills det är finfördelat.
Tillsätt därefter Creme Fraiche och rör runt/mixa till det är ordentligt blandat och njut sedan med vatten att dricka till, eventuellt kan det vara gott med ett halvsött vitt vin till.
Själv dricker jag vatten till och tar en folköl efter, bara för att det är lördag och jag har en utmärkt sak att fira…
Ja, A-E kan laga mat också, om detta kan många vittna ;-)
Men ut i skogen kom du väl, Coturnix…Själv häckat inne hela dagen, ovan kylan, Som varit-20-23 idag.
Men får väl härda mej som alla andra år.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jo, ut i skogen kom jag. Vi plockade tallkottar…Kanske "önskelistan" kommer närmare imorgon. Idag var förberedelse för i morgon…som är….
God kväll, här har de varit fullt upp med handling, uppsättande av stjärnor och bokhyllemontering…. men nu är det klart!!
En lugn och skön kväll i soffan med ljus och en brasa…
Hoppas ni alla får en fin, härlig kväll :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman