Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2630 ggr
majlar
0

kiromanti

Hej

Vet inte om jag har kommit rätt men försöker mig på att fråga en sak om kiromanti, handavläsning. Jag var i helgen och fick mina händer avlästa, och jag har ett Andreas kors i högerhanden och nu undrar jag om det är någon som har en aning om vad det betyder. Jag fick nog det förklarat men det var så mycket att ta in så jag har tappat just den upplysningen.

blodtopp
0

Ett Andreaskors är helt enkelt ett kors som ser ut som det som aposteln Andreas blev korsfäst på. (Googla vet'ja, men söker du på engelska om mer info så får du söka på saltire, annars kommer du in på bdsm-sidor…)

Barfota
0

Passar på att ge en följdfråga i kors i handen anda här istället för att starta ny tråd.

Jag har två kors i händerna (ett i varje) som är väldigt utmärkande de är nästan mitt i handen fast lite högre upp och går mitt emellan två starka streck korset är lika starkt som de två strecken.

Har träffat flera som varit förundrade över dessa kors nu senast min sambo han kallade dem för mediala kors, att han också hade dem men de går knappt att se.

Vad menas med mediala kors? sökte på google men fann inte särskilt mycket.

Ganna
0

#2 …och din sambo, talade han i tungor?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Barfota
0

#3 ja förmodligen

Vekka
0

Hej!
Korset är ett mkt ofta sett tecken, fast det stundom uppträder ensamt, stundom bildas av varandra korsande linjer. Det gäller alltid att lägga märke till djupet av de linjer som bildar det och hur dessa i proportionerna överensstämmer med andra linjer.
Ett djupt nedskuret kors med hög färg är av stor betydelse.
Korset innebär ett hinder eller en defekt och åstadkommer i allmänhet antingen en dålig egenskap, en hälsovåda eller en förändring i personens liv.
Var det än står måste det betraktas som ett ogynnsamt tecken.

Det är tyvärr helt omöjligt att ge dig något svar utan att se din hand-händer. Din högra hand är den som du ska ta på mest allvar, är du vänsterhänt ska vänster hand avläsas med hjälp av den högra handen.
Men vid en avläsning så är det så mkt som man tittar på, och lägger samman, man tolkar inte bara ett tecken för sig själv.

Medialt kors har jag ingen vetskap om tyvärr.