Barndomsdrömmar
Hej ny här fick ett tips från min sambo att fråga här.
Har haft en dröm sen jag var mycket liten möjligtvis från födseln men helt säkert från iallafall tvåårsåldern för har ritat bilder från denna drömmen och minns saker från 1,5 års ålder.Den utspelar sig i ett mörker och min lillebror (som inte var född då och inte liknade min nuvarande bror) var dubbelt så lång som jag ungf 3 eller 4 år gick på marken bredvid.Jag är ett spädbarn i drömmen och blir buren, kan inte prata men förstår vad som händer.
vi kommer till en källare av något slag kanske en jordkällare eller ett mörkt rum bara vet inte säkert det är lite ljus vet ej vart ifrån, det är väldigt unket kanske fuktigt och känslan där inne är inte bra.Det finns långa hyllor med konstiga saker på, de flesta runda eller glänsande.Min lillebror plockar upp taggiga nystan och jag vill hindra honom vill ut därifrån, kommer närmare några glasklot med dimma i, i dimman syns olika saker de skrämmer mig.
min lillebror är helt orädd han skrattar, vet inte vem som bär mig kan inte se pågrund av en huvudbonad.vi kommer till andra änden av det långsmala rummet och en man kommer ut från en öppning som finns där, han är lång och insvept i en filt eller kappa eller något.Han ler utan mun (kanske med ögonen) och jag dör, och just där vaknar jag vet inte hur jag dör bara att jag inte lever längre tror det räckte att han tittade på mig.
Det här har alltid varit min mardröm tillsammans med en där jag dör i en bilolycka när jag är 25.ser talet väldigt tydligt och att ena bilen är vit tror dock att jag är en man i drömmen och han var påväg någonstans viktigt och han blev mycket sörjd kanske var han förlovad eller gift han hade ring på fingret och det var nog tidigt åttiotal har jag lagt märke till senare första gången jag fick den drömmen var jag 5 dock har den aldrig skrämt mig även fast den borde.
Berättade för min mamma när vi åkte bil en gång när jag var 5 att jag dog i en bilolycka när jag var äldre hon tyckte inte om det alls.känns väldigt konstigt att jag drömmer om död när jag alltid varit väldigt mån om att leva.
Vad går att tolka ur detta? är lite nyfiken
Ibland är en cigarr bara en cigarr :)
Mvh, T
jo ioförsig brukar drömma knasigt :p