Så var vintern här!
Ja här faller snön ordentligt och jag tror den kommer stanna kvar nu för hela vintern :) har ni snöfall i övriga landet?

här är det varmt och regnigt.. har inte tagit fram vinteroverolen ännu ens. Att klä på barn på morgonen är stört omöjligt, vad som är svettigt på morgonen är kallt på kvällen.. får krupp!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Äntligen riktig snö i Ume!
Här i Skåneland blommaar tusenskönor och maskrosor, var ute i skogen och plockade trattkantareller för ett par dagar sedan :)
Så det är långt ifrån vinter och snö här ännu :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Stockholm har snuddats av Bores vintertäcke, lite-lite grann iallafall!

Ingen snö i värmland. :)
Idag har vi fårr Första Snön (på allvar) 2 cm är det nog. Men det är ju bevattningssnö, snö som faller för att bevattna jorden en sista gång innan Bore tar över regens så den försvinner nog.
Min fru säger alltid att, nej nej, den kommer ligga kvar då jag säger detta, och så även i år. Det skumma är att i år känns det som om hon kommer ha rätt!
Vi får se, spännande.
Mvh, T

Här föll snön redan för andra gången igår, inte blev jag förvånad då jag dagen före kände på vindarna att det kunde komma litet snö. Men det är inte så mycket snö att tala om. Inte ens en cm :P så jag trodde förstås att den skulle smälta bort idag men se den ligger ju faktiskt kvar trots en fantastiskt solig dag!
Så trumman, du kanske bara missade bevattningssnön, den kanske kom tidigare hos er också, som här.

Den kommer ligga kvar..det gör den ju hos oss redan…men det är inte mycket :)

här ligger snön aldrig kvar under vintermånaderna. Aldrig ska jag väl förresten inte säga för det har ju hänt. Men det är inte förrän februari, mars, april sådär, som det ser ut som vinter här, tycker jag mig ha fått för mig.
… fast det var ju faktiskt redan i december förra året jag siade att det skulle bli en ordentlig vinter det här året, så det kanske det faktiskt blir, konstigt nog.

#11 hahaha! Hm, ja här (thn) har vi ju som sagt ett tunt lager snö så det handlar nog mest om att du befinner dig mitt i den varma smeten där snön smälter bort så fort den kommer 2 meter för nära ;)

#11 I Biskopsgården har vi en del iaf. Även i Bergsjön där jag var igår fanns det en del. Vart befinner du dig?

I Haninge är det snöstorm vilken har pågått en bra stund nu.
Igår hade jag en deci snö på bilen på morron, så nog har snön kommit till Stockholmstrakten alltid
Ha d gott
SEV 

#14 Så det blev Haninge tillslut? :)
Lite drygt med snöstorm kanske. Fast det beror väl på om man är inomhus eller ej. Mysigt att se det genom fönstret.

Ja e hemma hos brorsan i Haninge, en sena gick av i min tumme efter en handledsfraktur, så nu har ja opererat å flytta en sena från pekfingret till tummen, å rensat bort lösa benfragment så inga fler senor går av.
Alltså, sjukskriven till 10de januari, gipsad 6-8 veckor. Kan inte ens trumma.
Ha de gott
SEV 

#16 åhå, det var trist att höra. Hoppas du blir bättre snart då.

Ingen snö i Dalarna än vad jag kan se, inte här i Borlänge än. Det har börjat blåsa upp lite. Snöstorm väntas från och med inatt tills imorgon. Det är vad det ryktas om, men det känns lite ruggigt.

i ANgered ligger också snön kvar, så är det här i ytterområdena.
I innerstan så slukar avgaserna upp all snö.

#18 2mil söderut finns det snö idag. Det damp ner en riktig storm här igår..
I natt kom det 30+ cm snö här…

O.o Härligt. Är tråkigt med den här snålblåsten med isande vindar som ingen har nytta av.
Om du bara satte dig ner några timmar och liter svett med trumman Sebbe så ska du se du har snö innan helgen.
Prova.
Ge int upp.
Kung Bore kan man muta ;)
Mvh, T

det har kommit mkt snö! jag gillart, och nu är det overolen på utan tvekan varje morgon (för mitt barn, inte mig, själv har man ju klass, barn, de kan ju ha vad som helst på sig)
funderar på att köpa en pulka att dra honom till dagis i, vi kan åka nerför backarna, tror att det skulle vara skitroligt! jobbigt för jag vet inte om jag ska ge honom pulkan i julklapp, eller köpa den nu och kunna leka stenhårt med den en hel månad..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#23 Vadå? Trolla med väder;) Jo jag vet. Men den berömda tummen du vet… Det får bli Boremutning till helgen tillsammans med övrigt arbete.

#25 Jag får muta han lite åt dig så ni också får en del av hans humör :)för just nu verkar han älska oss något enormt här i västerbotten.

Tack du ML. Ska bju han på sylt o pepperkakor när det beger sig.
Det känns faktiskt ganska skönt med snö. Jag e vanligtvis en motståndare av vad allt kyla och snö heter men i år känns det helt okej. Den får gärna ligga nu. Men tydligen ska det komma regn och plusgrader i veckan (sthlm o södra Sverige) Men d e ju inget nytt. slasket= nya vintern. fram med fodrade galosher och vattentät vinterjacka…

God kväll gott folk
En kompis i Läby hade definitivt inte lä idag, han hade snö upp till bröstet då han skulle försöka öppna lagårdsdörren i dag. drivsnö, men ändå.
Önskar alla en underbar kväll
SEV 

Det är bara för mycket (snön alltså).
Idag måste jag skotta mig ut för att slippa att backa ut bilen från gården. Nu värker ryggen
Så hur mye snö vill du ha Sebastian. Här har jag bara fått 1 dm… men kan skicka massor till dej framöver… 3 dm sen är jag nöjd för vintern
1 dm, å det är där det drivit ihop….
Vandra i Ljus å Skönhet

Tja.. En meter eller två.. Då är det vinter.
Ok, Seb , du ska få din snö!!
Vandra i Ljus å Skönhet