Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1072 ggr
solqvinna
0

Ondska som hemsöker

En väninna till mig verkar som hemsökt av något illvilligt, hon har fått förfärliga mardrömmar där hon drömmer att hon kokas och onda varelser står runt kitteln och kokar henne…hon känner att det är något som "kan resa" som hemsöker henne och gör henne dålig.

tips och hjälp ..det är bråttom för hon har trassligt nog om sig ändå. Går det att få detta att studsa tillbaks dit det kom ifrån ? Hur ? Jag har för mig att det finns ett sätt men har tack och lov aldrig behövt och glömt bort det. Tar emot alla tips, stora som små…

Zoraye
0

Kolla på The Root Doctors artikel om förbannelser och liknande.

Lill-Kisse
0

Om din väninna har det väldigt trassligt, förefaller det inte särskilt långsökt att hon har mardrömmar. Drömmar är hjärnans fortsatta verksamhet för att bearbeta det ouppklarade från det vakna tillståndet. Har hon sökt hjälp för det som är svårt i hennes liv? Utöver det, bör hon kanske ta kontakt med någon som är duktig på drömtydning.

solqvinna
0

#1 The Root Doctors artikel handlar väl mera om förbannelser ?

Det är väl inte riktigt samma sak som att vara hemsökt eller ?

#2  Ja hon har läkarkontakt och sådant men det här är något annat, denna väninna hemsöks ju av mera än bara mardrömmarna. Hon säger att hon vet att de som hemsöker henne kan "resa"

Jodrena
0

Vem är din väninna? Jag menar varken till utseende eller namn, utan, vad kan hon? Är hon alls kunnig inom sånt här själv? Kan hon till exempel visualisera en enkel skyddsbubbla kring sig själv?

spindelfot
0

spontant undrar jag om man kanske främst ska skydda sovrummet och sovplatsen på något sätt, när man sover är det mycket lättare att kliva in och störa.. men jag kommer inte på något passande sätt just nu,

vad är det för varelser som 'reser' till henne, är det väsen, en trollkunnig fiende, eller rentav - hon själv som projicerar elaka känslor hon själv har?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

solqvinna
0

Hon är en relativt ny bekantskap för mig och vi träffades och pratade på en "andlig" träff jag var på. Hon har väldigt mycket krafter men hon vet inte vad hon ska göra med dom, t ex är hon väldigt medial. Jag minns att jag rådde henne att söka sig en mentor om hon vill utvekla det hon har.

Hon vet vem som hyser agg mot henne men har inte sagt det till mig, vem/vilka det är men jag har mina aningar och det är en person som har väldigt mycket kraft i sig dvs mycket kunskaper och förmåga att använda dom men den personen  är nog inte helt "frisk" missförstå mig rätt nu.

Jag sa åt henne att göra en bubbla en skyddskupol över och runt sovplatsen och bränna salvia i sovrummet, det kan ju ge tillfällig lindring men hur får vi bort det det.

Tips mottages tacksamt så hon kan få lite lugnt runt sig.

Bappho
0

Det är alltså en person eller flera som "reser" till henne andligen när hon sover och attackerar henne? Har jag fattat rätt?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

solqvinna
0

#7 Ja det är rätt uppfattat

Rovanja
0

När jag har haft vänninnor eller när jag själv råkat ut för sådant här eller liknande så har jag alltid använt mig av visualisering.

Att man gestaltar det onda och sätter en form på det(om man inte redan då har sett anden, då blir det ganska enkelt). Sedan så försätter du dig själv i en bubbla. En bubbla som inte är genombrytbar.

Sedan så strålar du(tänk dig stårlar av en färg tex. blå, grön vit guld etc.) med all din kraft mot ondskan och verkligen ser hur den försvinner ut, ut i rymden eller att du sätter ut den i skogen ( följ med tanken hela resan bort från dig och verkligen se hur du jordar det onda) där skogsandar kan hjälpa anden att stabiliseras. De sk binder den vid skogen.

Första gången du gör det så kanske det inte fungerar som det ska då det kan vara svårt att rikta energier. Men efter max tre gånger så ska det vara klart. Då kommer du känna dig ensam och utan ondska ska du seFlört

Glöm inte av:

Tala med anden.

Tala med det som finns runt dig när du ska sända iväg det.

Då kommer det blir lättare att fokusera på vad du gör och du kommer inte fumla bort dig. För detta kräver verkligen all tankekraft.

Fokusera, stråla, skicka och bind!

Lycka till!

BB

Rovanja