Pälsfria fredagen
Hej!
Jag tänkte göra lite reklam för pälsfria fredagen 28/11 i allmänhet och demonstrationen samma dag i svedala kl 18.00 i synnerhet.
djurrättsalliansen anordnar en demonstration vid en av de sista pälsfarmarna som ligger i svedala för att protestera mot djurplågeriet och den onödiga slakten av minkar som råkat få en fin päls.
Det kommer finnas bussar som går från malmö, lund och helsingborg, för att boka plats på dom ringer/smsar man 073-658 65 93 eller mailar till info@djurrattsalliansen.se
Om du bor i skåne och tycker illa om päls så får du hemskt gärna följa med!!!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag kommer blankraka min hund dagen till ära!
Mvh, T

Haha jag har redan börjat med att raka min hund :)…men vart ska man gå om man gillar päls då?

Att gilla päls är väl inte riktigt samma sak som att gilla pälsindustrin. Jag gillar den inte, men tänker inte sitta här och debattera om den heller, inte helt rätt forum för det ;)

Nej det var bara ett svar på forumerlingen tycker illa om päls…

faan oxå….då måste jag köra en helkroppsrakning…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Så trevligt att ni ska göra era hundar pälsfria dagen till ära oxå. man blir så glad alltid när folk faktist tar saker och ting på allvar och inte bara gör saker halvvägs. ^^ hihi.
#2: om du gillar päls så är nog inte den demonstrationen det bästa stället för dig att gå till. ;) men som tur är så är den demonstrationen på ett ställe du antagligen inte skulle befinna dig på ändå, så jag tror inte det blir några problem! :D Eller om du vill sätta dig och gosa med de mysiga pälsiga minkarna i burarna så kanske du kan göra det dagen efter isf? Det kommer nog vara rätt fullt med folk där den 28e. :P

åh, BranDuir på besök :D

hehehe. duktigt BranDuir, är du så hårig så får du minsann inte vara det på pälsfria fredagen!!! ^^
kanske skulle man raka bort håret på huvudet, dagen till ära? hihi

Oj allt det håret…hm det blir ett projekt..jaha får låna hundens klippmaskin..undrar om råttorna är med på en snaggning också