Beef Tounge Spell, Honey Jar och andra spells.
För den som är intresserad av klassiska hoodoo jobb kan man få se några sådana här:
Klassisk Beef Tounge Spell för att tysta ett vittne eller döva skvaller. I detta fall var det en rättstvist mot en misshandlande fd. man:
Sedan har vi Honey Jar Spells, som tillhör "sweetening familjen":
och ett gäng Fiery Wall of Protection, som är en av många skyddsbesvärjelser inom Hoodoon:
och slutligen en mycket blandad kompott:
Det finns naturligtvis fler men dessa kanske kan ge lite perspektiv och inspiration.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

Spännande med bilder, det hade jag inte väntat mig, blev lite chockad när jag tryckte på första länken faktist..
försvinner inte kraften i en ritual något när man fotar?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Snyggt! Och intressant. Respect!
Stämmer det att det finns en variant av the beef tounge spell där man stoppar den i ugnen sen? Har för mig att det var så jag lärde mig den, fast det var länge sedan och minnet är inte det bästa.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Riktigt intressant, men undrar som spindelfot, om fotografering?
#1 Nej. Vi tar alltid bilder för klientens räkning då det rör sig om distans ritualer och jag har aldrig upplevt att någon kraft försvinner eller att resultat uteblir pga fotografering.
Inom hoodoon räknas ett foto som ett personligt spår, och man kan säkert ta kraften ur en ritual om man medvetet avser det via fotot. Därför är det också brukligt attt vänta till resultat kommit innan man publicerar en bild.
#3 Jo. De flesta hettas upp eller fryses ner i slutet av ett jobb och de finns varianter på att lägga den i ugnen, laga till den och och sedan äta den med orden "I eat your words, I take your words" eller liknande.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

haha, åt en del tunga när jag jobbade på en julbordsbuffe.. många ord fick jag i mig.
Ang fotografering.. jag är nyfiken och vill inte släppa det riktigt - jag har upplevt att jag inte kan fotografera tex verktyg och liknande, att fota kraftplatser känns för mig tex otänkbart. De starkaste verktygen jag har, 'vill' helst förvaras gömda i mörker och kan inte heller röras av vem som helst. Jag har ingen aning om varför det är så. Det känns på samma sätt som ifall man är på vippen att berätta en magisk hemlighet - och plötsligt får 'ögonen på sig'.
Har ingenting att basera detta på förutom stark känsla..
#6 Om du gjorde det med avsikt och hade lagt chefens hår på mackan också så ja då blev det nog så.
Om det handlar om att visa respekt, som vid de delar av en ritual som sker på kyrkogård eller vid korsväg eller när olika typer av andar är involverade som uttryckligen säger nej till fotografering, så tar vi inte heller foton. Tittar du på länken "Blandade…" ovan så ser du en "Coffin Death spell". Det man ser är bara material och en liten del av ritualen. (För er som undrar så lever personerna fortfarande, och är numera mycket stödjande till klientens nya liv. Klienten bad mig bryta den efter tre veckor då allt ordnat upp sig och hon fått nytt fritt liv.)
Men det är bättre att fråga, att inte börja rikta tankar och tro mot att man tar eller förstör något när man tar bilder och att utforska om det verkligen blir sämre resultat eller inte.
Jobbar man för andras räkning och tar betalt är det naturligt att man skickar foton av ritual tillsammans med eventuella bad, mojos etc till klienten. Då får man helt enkelt jobba och experimentera tills dess man kan ta foton utan att ta kraft.

Wow! Riktigt spännande bilder som sagt.

Jag hade ett foto på mig själv där jag var inne i trans, ceremoniellt, raderade sedan bilden - det tog emot att se den, inte för att man såg 'lagom' sexig ut utan snarare för att det kändes som att se på något otillåtet. Jag har efter det bestämt mig för att uttryckligen förbjuda bildtagning under ceremoniellt arbete..
När någon tar bild på en under trans, känns det som en 'andlig spark', som en elektrisk stöt i min sfär.. Jag kan tänka mig att det är så andar och anden i redskap känner sig också, att det bryts.
Du sätter också skillnad mellan att ta foto och publicera dem? Är det när flera ögon ser dem som kraften i besvärjelsen kan förtas?
Jag förstår nu bättre..att det bilderna visar är en liten del av ritualen. I coffin death spell, så kan jag tänka mig att man kanske inte fotar medans man gräver ner dem på kyrkogården.. svårt att hålla fullständigt fokus med kamera i handen, i viktiga delar då man 'knyter ihop'
BEEF TONGUE THAT NEEDLED DOG IN PARK SMACKED OF HOODOO SPELL
BY ETHAN SACKS DAILY NEWS STAFF WRITER
Saturday, August 12th 2006, 7:08AM
THERE MAY be more than meats the eye to the needle-studded beef tongue that sent a Manhattan dog to the vet. The tongue, found in Central Park, may have been left over from a "hoodoo" spell designed to keep a witness from testifying in court, experts in the African-American form of folk magic told the Daily News yesterday.
"It's a very old and popular spell used to silence people," said Catherine Yronwode, 60, proprietor of the Lucky Mojo hoodoo-supply shop in Forestville, Calif. "It can be used in any case where there's a witness that's going to speak against you."
The bizarre object was discovered after lawyer Martha Redding, 38, let her black Labrador, Milo, off his leash in the park Wednesday morning and then noticed the dog gnawing on a package wrapped in brown paper and ribbons. When she pulled the package away, she saw it contained a beef tongue studded with straight pins and hat pins, some up to 3 inches long.
Redding rushed the dog to veterinarian Andrew Kaplan, who induced vomiting to get the 31 needles Milo had ingested out of the dog's stomach. Milo has recovered. The vet said that several people called his office yesterday, telling him that the tongue sounded like part of a Santeria ritual.
A reporter from the Portland Tribune tipped The News to a similar case in January, when needle-studded cow tongues were found in an Oregon park. The names of undercover police officers scheduled to testify in a drug case were found written on papers imbedded inside.
"I realized this wasn't an issue of someone trying to hurt an animal as much as a ritual dealing with witchcraft," said Multnomah County Animal Control Officer Larry Crabb of the Oregon case. "It's an interesting explanation - and creepy," said Redding. "I guess it's kind of ironic that it was found by a lawyer's dog."
esacks@nydailynews.com
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#9 Som sagt, I hoodoon är ett foto bara en länk.
Risken att någons tankar, önskningar eller avsikter kan "greja" via fotot blir större ju fler som ser det, på samma sätt som att man inte talar om ett jobb som är pågående eller låter någon annan röra vid en privat mojo hand. Men det avgörs i hög grad av hur stark individen som utför arbetet är i att hålla tankar, avsikter och sådant "på banan" och inte låta processen störas till dess jobbet är förseglat.
Att ta foto på personer skiljer sig, i min perception, från att ta bilder av spells och jag kan mycket väl tänka mig att det verkar störande att få en blixt på sig under trans. Inom hoodon är det en fientlig handling att ta ett kort på en person utan att fråga först oavsett.
Inom hoodoon används sällan verktyg som är "laddade" i den bemärkelse som görs inom ceremoniell magi, Wicca och dylikt, så huruvida ett redskap skulle ta skada av en bild i det sammanhanget kan jag inte svara på.