LOVE SPELLS
Några råd….. TIPS exempel…… Tacksam för ALLA svar " Mother Gaia, Dearet Moon, in biggest respect to you let my love come to me….." Det är allt jag säger nu - samt klunkar månvatten =) Varför månvatten - min EGNA speciella relation till månen…… Har ni tips???
Jag vill inte vara taskig, men jag förstår inte riktigt inlägget. Är det en fråga eller ett påstående?
Jag är helt uppenbart inte van vid Internet-svenska… *känner mig gammal*
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Månvatten (Moonshine) - Hämbränt… Figures…
tror det är lite fylla på gång, av inlägget att döma. Inte för att vara taskig heller… från min sida

Eeh??
#2 Om man ställer ut en flaska sprit, alternativt ett glas sprit i månljuset, borde man inte få finfin drink då?? 
Kära vän.. sedan länge och tillbaka.. så länge att det inte längre finns många minnen kvar….
Du vet liksom jag.. att all sprit från och runt staden smakar gott, för att det är tillverkat under månens sken, i huvudsak.. ;-)
Fast nu dricker jag så lite, nu för tiden att jag knappt minns hur gott det är. Skall nog ta en tur förbi skogsvattnet en dag snart och höja ett glas för gamla minnen. Skriv ditt nummer i pm, så hör jag av mig när jag åker förbi… antagligen lir det första veckan nu i november….
//
vildangel: Love Spells, Gaiaramsor på engelska och månvatten (???) …nä du: själv tror jag kärlek blir bäst utan tvång och andra konstigheter jag inte ser som naturliga i ett förållande.
Eller jag kanske skall göra lite Love Spells på dig så att du blir kär i mig, eller alkisen neråt gatan - hur skulle du gilla DET??
Mvh, T

#4 Hepp, hepp, där ser man! Den stora tentapluggsveckan minsann. Vi får se då, om du besöker de blå nejderna och om jag lyckas slita mig från den ljuvliga databoken. :) Återkommer om det då.

#5 Det får inte vara en pava månsprit då? Ni norrlänningar dricker rent har man ju hört. Jodå, så att, så är det. 
#7 DU, hä ä så kallt att vi drick int sprit här upp. Vi TUGG dä!!

HAHAHA!!!

#10 Jo, jag tror precis som du att det är det hon syftar på. Är dock på lite flams och trams humör.. :)

…jag har varit på ett möte…som kommunala tjänstemän höll i…helknasiigt. De fanns inget "lagrum" som sade att de behövde ta någon hänsyn till vägverkets lilla projekt om tysta områden, eller naturvärden, eller reservat eller någonting alls…och att det var marknaden som styrde…inte kommunen…så jag behöver både månvatten och ett stort kärleksspell för att inte bli rabiat och spränga kommunkontoret i luften…hehehe;)

#12.. och ibland är det väl bättre att inte hejda sig utan att spränga bort dem med detsamma..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

"POFF" hehehehehehe.
Här runt där jag bor kallar vi månvattnet för ärtsoppa. Det finns små grytöron överallt. Det går även bra att spränga med..det beror på tillagaren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ärtsoppa :D
mmm.. jag som precis o_O.. äh..
Te.. mmm.. bra saker det.. :D
FYI
Månvatten blev till spritskoj pga engelskans slang för hembränt: moonshine.
Mvh, T

#17 Ja, hua, månvatten är allvarliga saker det. 

tokmånsar och tokfior!
Stackars vildangel har ju inte fått några svar (bortsett från trummans mothugg hehe). Det kan förstås betyda att det inte är helt uppskattat med kärlekstrolldomar. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen:
Varför reageras det så när det pratas om kärleksformler på ett så avvisande sätt, medan allt annat magiskt utförande verkar helt okej? Det är oetiskt att binda en människa till förälskelse mot någons vilja, men det är oetiskt att binda människor med hjälp av magi, oavsett syfte. Det är vad jag anser.
#19 Tror inte alls det har med kärleksmagi eller ej, läs vildangels andra inlägg får du se.
Faktum är, som jag skrev, att jag inte förstår vad inlägget betyder eller vad h*n vill. Vildangels andra inlägg är också, för mig alltså, luddiga och "konstigt" skrivna.
Jag vill verkligen inte vara taskig men det är så enkelt för mig, att jag inte förstår. Jag kanske är gammal eller dyslektisk eller nåt, men så är det.
Enkel svenska vore lättare för mig, även om jag förstår att det uppfattas som egoistiskt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Åååå Tusen tack för alla HÅN !!!
PRECIS det jag var ute efter !
I KEEP IT TO MYSELF hädan efter !
Men för ER som INTE TROR DET - månvatten ÄR INTE HEMBRÄNT
JAG dricker kanske typ max fem sex ggr per år…. Å inte är det då hembränt ! Har allt råd med mer än så!
Men TUSEN TACK
Mina KÄRA KÄRA "vänner" med systrar/bröder på denna sida!
UPPSKATTAR VERKLIGEN !
Ni har missat endel saker hör jag ! TO BAD 
Undrar just VEM/VILKA som drack hembränt till Samhain !
NOT me - rödvin ska det va vid speciella tillfällen !!!

Men kära vildängel, de har ju bara skojat till det sinsemellan, du vet väl att saker och ting ibland kan hamna litet utanför huvudinläggets syfte, det händer i princip i varje tråd.

#21 Kära vän, inte har de hånat dig inte. :) Bara skojat till det lite med goda avsikter, och jag tror det beror på att ditt huvudinlägg var lite luddigt. Kan du förtydliga lite vad det är du vill ha hjälp med?

#21 Men tagga ner människa! Jag tror det är du som har missat en del. Du behöver verkligen inte överreagera för du behöver inte ta det på det viset. Ber givetvis om ursäkt fall det sårade dig, det var inte min avsikt. Flams och trams var vad det blev och det fanns inget ont i det. Är säker på att du kan hitta liknande exempel ur din vardag, eller, det HOPPAS jag. 

Har en liten fundering ang månvattnet.. Är det vatten som ställs ut i fullmånen för att bli laddat med allsköns krafter och sånt?
Funderingen lyder: Eftersom vi på moder jord har en begränsad mängd vatten ca 1 400 miljoner kubikkilometer i varierande form.. Har då inte det vattnet redan varit i kontakt med det allra heligaste som tex moderns egna ådror, Gjort oändliga resor inuti henne, varit på både syd och nordpolen, legat som snö på självaste Mount Everest och varit belyst av fullmånen miljontals ggr.. Vad är det då vi små varelser kan göra för att om möjligt göra detta bättre?
Touché
:-D
Tror du kanske det kan ha med känslan att göra?
Om vi tar tex vatten som kommer ur kranen i ett höghus i storstaden och som färdats en massa "meter" i trånga vattenledningar och fångat upp en massa energier från än det ena än det andra.. när det komer ur kranen känns det inte helt rent. Kanske det då hjälper att få sinnet att känna renheten när det fått stå i månljus?
*spånar*
Jag har ju vatten som färdats endast några få meter från moder jord så jag behöver inte rena mitt.. men jag kan nog förstå tanken om den är så som jag försökte förmedla.. hm..
#25 Nu använder inte jag månvatten men jag kan ändå förstå tanken att man vill "ladda" vattnet på olika sätt. Jämför med att blanda ett glas saft. Du vill hälla saften i glaset för att få ett koncentrerat resultat. Inte dricka ett glas vatten och tänka "det här vattnet har varit i kontakt med frukt och bär förr, jag behöver inte tillföra något".
Nja… nu är ju inte smakämnen riktigt samma sak.. men visst. För att släcka tösten är det det samma vare sig man har saft i vattnet eller inte. Det är ju bara en smaksak hur man vill dricka det.

#27-28. Jo kanske det. Det är därför jag frågade. Men jag menar att det måste till nånting mer än att ha det i månsken. De energierna finns ju redan där. Som att tex ha flaskan stå i centrum på cirkeln. Som vi gjorde med kraftföremålen på kursen tex B-W. Arbeta aktivt för att få nånting mer i det. Om man ska jämföra med saft kan man ju säga att vattnet man får redan är läsk..
Sen har vi ju vatten som rinner norrut. Det är en helt egen historia. Där finns det kraft i vattnet.
#30 Jo du har ju rätt… men jag tror att det är tanken som räknas här.. tanken på att det renas om det får stå i direkt månljus utan ledningar emellan.. .
En del renar ju sina magiska redskap genom månljus tex. funkar väl även på vatten då.
"Var och en blir salig på sin tro" liksom
Vattnet i Frostbrunnsdalen rann norrut väl??

Jajamensan det gör det. Det finns flera sådana platser här jag kan visa för de som vill se.
#32 Det är ytterst sällan som jag skriver här, men nu kände jag mig bara tvungen….blev så nyfiken på det där med norrinnande vatten!
Kan du inte vara snäll att berätta vad det handlar om, bara lite kortfattat iallafall?
Jag är ju bara en enkel novis
! //Karin
Nilen rinner norrut… ;-)
Liksom det mesta smältvattnet på antarktis :-D

Jag får väl be om ursäkt då om jag "överreagerade"
men detta var en seriös fråga från mitt håll. För jag var i behov av hjälp och stöd just denna tidpunkt….
MEN jag kör mig egen variant
Å JA det är månvatten - vatten som ställs ut vid fullmånen
som sedan dricks och då jag har en "ramsa" HELT FEL ORD men kommer inte på något bättre just nu …en ÖNSKAN….. om vad som ska ske….
Å JA jag tror att månen renar coh GER KRAFT åt vattnet - ja!
Kalla mig gärna dum !
Månen är MIN PLANET och jag har en stor dragningskraft och speciell "relation" till den…. Så känner jag, alltid gjort….
Kanske därför detta med månvatten fastnat/passar mig.
Tycker dock INTE man ska flamsa o tramsa runt om saker
Få det till HEMBRÄNT! Vilket jag tog hemskt illa vid mig av - MEN DET har oxå sina orsaker vilket jag INTE tänker bikta mig om här!!!!
Men RESPEKT!!!
alla är vi olika
föds endast i en upplaga
Mina frågor kanske tycks banala för DIg
men är stora för MIG
tänk lite
JOOOO jag har MASSA MASSA humor…. men just i detta inlägget uppskattade jag det inte
SPRRY!!!!
När jag var liten var pluto en planet. Det är det inte nu.
Luna har aldrig varit det, mig veterligen.
Där menar jag dödligt allvar.
Jag hoppas nu inte att du tar det personligt, för det är faktiskt en sak som gäller alla.
Man väljer faktiskt själv hur man skall agera ut sina reaktioner och det du påvisat här tyder på dålig självrespekt och självdistans, vilket inte hjälper till om andra skall ta dig på allvar.
Om du sårats på grund av det jag sagt, ber jag om ursäkt för det. Reagerar du negativt på grund av tidigare erfarenheter - Taskigt och tufft för dig, men inget jag kan eller tänker må dåligt för, bara att jag med den vetskapen om dig kan tänka mig för lite extra nästa gång jag drar upp spriten (vilket jag tror att alla har negativa erfarenheter av på nära håll, för övrigt… Kanske skall vi förbjuda spritskämt överhuvudtaget).
Påverkar du andras vilja och känslor, menar på att du har rätt till det. Då får du räkna med att folk reagerar på det och pratar om det.
Det är enligt mig förkastligt att binda någon till sig, eller till en plats via magi, månvatten, ramsor eller rep.
Alltså, i vissa fall kan det vara ok att tillfälligt binda folk med rep, men det är en annan sak, som inte bör tas upp här och bara om det är något båda gillar…

Kan säga så här;
Mannen ifråga och jag har en HISTORIA ihop! ( bland annat tidigare liv…..)
Vi upplevde STARK PASSION när vi träffades, i detta liv, men saker "kom ivägen" de kan ju göra det i livets gång ….
Jag ville bara ha råd och lite tips om hur man kunde "skynda på" händelseförloppet lite…… Eller "ta bort" hans rädsla…..
Men ska inte fråga mer med tanke på de svar jag fått. för MIG var det seriöst.
Tycker förövrigt inte skämt om alkohol är så upplyftande, men det är jag !
Jag BINDER INTE mannen ifråga vid mig,
vad jag dock vill är att han inte ska vara så rädd….. Den passion mellan oss som är så stark , skrämmer honom, han har aldrig upplevt det innan - inte jag heller. Men jag blir inte skrämd.
JAG TVINGAR MIG INTE PÅ NÅGON !!!
"If power asks why, then power is weakness"
Så vari ligger er gemensamma styrka om en av er skräms?

Om du verkligen vill att det ska bli rätt, så tycker jag inte du ska försöka påverka någonting. Är det menat att ni ska ta tillvara på det du känner, så kommer ni också göra det. Ha tålamod.
Det är kanske inte en Love Spell du behöver då utan något som tar itu med själva problemet. Det är också bra om du använder dig av någon sorts divination med tanke på att det finns risk för att du inte ser helt klart på situationen då du är känslomässigt engagerad.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Eller så tar vi den analoga varitanten och pratar med killen om problemet…
Ska man inte använda magi bara i nödfall?

#37 Jag kan säga att jag tror mig förstå läget och har gått igenom ngt liknande själv. Liksom dig blev jag tillslut så less och frustrerad att jag tog till Magin, inte för att binda honom till mig utan för att få en lösning på det hela.
Resultatet blev det jag velat, allt blev uppenbart men vid fel tillfälle och hela alltet föll. Jag träffade inte personen på flera månader, kom över honom och gick vidare. Det var otroligt skönt men nu har han åter traskat in i mitt liv. Vi är genast tillbaka på samma plats som innan jag tog till magin och hur irriterande det än är så vet jag nu att det inte finns genvägar. Det är helt enkelt något jag måste lösa på detta plan.
Hade jag skrivit detta innan jag träffade honom igen hade mitt tips varit att helt enkelt använda Magin för att pusha på och få en snabbare lösning. Men med fasit i hand så får jag säga det samma som övriga. Prata med honom, låt honom inte slingra sig undan och stå för dina känslor.
Ja, det är ett riskspel, du kan förlora honom eller vinna honom helt, oavsett så är det skönare i längden. Och för att kunna vinna måste man spela ;)
Lycka till!
//Lia