Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 2399 ggr
vildangel
2008-10-20 14:58
0

Min dröm

Drömmer gång på gång på gång om en ELONA Ser precis hur hon ser ut från de hon är liten till det hon växer upp….. Men jag vet inte vem hon är. Har fått för mig- eller det KÄNNS SOM om hon är min dotter…..

Jag kan se hennes långa bruna hår från det att hon är liten, tills att det växer sig lång när hon blir större. Långt och lockigt.

Har fått namnet på hjärnan nu och det är ett namn som jag mycket väl skulle kunna döpa en kommande dotter till.

Har fått reda på att Ilona betyder Lyckan på finska…

En annan vän till mig tror att ELONA är min personliga skyddsängel…..

men jag vet inte…..

Hon känns såååååå NÄRA MIG !!!

Någon som kan hjälpa mig tolka.

(URSÄKTA de tidigare stav felen eller MISSAR av bokstäver. Mitt tangentbord vill INTE som jag vill Obestämd )

vildängel

lightseeker
2008-10-20 15:07
0

du kan gärna redigera och rätta dina stav-missar i efterhand, du har en hel timma på dig, så blir det lättare att läsa ditt inlägg.

vildangel
2008-11-10 21:59
0

Ber om URSÄKT för mina stav fel…. mitt tangentbord vill inte alltid som jag vill=)

Frågar ännu - någon som kan hjälpa mig med drömmen…. detta namn har utvecklats till FLERA

Eleonora och Leonora…. De är all så lika… men står för olika personer vet / känner jag……

Jodrena
2008-11-10 22:49
0

Ilona, Elona, Eleonora, Leonora … ja, likheten är ju ganska påtaglig mellan dessa namn. Kanske är de alla dina döttrar, kanske är de alla delar av en och samma, kanske delar av dig själv.

Jag tror inte att det finns någon som med säkerhet kan tala om för dig vilka/vem den här flickan du drömmer om representerar. Det är du som drömmer om henne, det är i dig hon finns, och i dig och endast där finns svaret på vem eller vad hon är.

aris-eile
2008-11-10 23:00
0

Elona - Vad jag kan bistå med, som du kan leta vidare på…
Det är vad du kan finna enkelt på internet.
Men det finns liknande namn i andra texter.

Kanske något iallafall. De övriga namnen är tätt bundna med Elona och kan ses som samma namn i olika former.

Som jag brukar säga… Jag skulle aldrig anförtro en älva att ta hand om något, medan jag är borta.

Vidare står Elonim (Elerion - beroende på vilken översättning.) beskriven kort i nittonde kapitlet av andra boken om Abramelin the Mage. Där Elonim är ett av namnen på Ariton's andeväsen.
Ariton kallas ibland också Egyn eller Egin. Kommer troligen från hebreiskansord för att avtäcka eller det grekiska ordet för mystisk eller hemlig, ibland positivt och negativt.

Egin kommer säkerligen från hebreiskans ord för att förhindra eller försena och en möjlig förbindelse till grekiskans ord för get.

Så.. nu har jag gett nog om det för att du skall kunna söka vidare.

vildangel
2008-11-16 21:57
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TUSEN TUSEN TACK !!!! För Era svar !

Nu blev jag ÄNNU MER nyfiken!!!

Elona - the fairy träffade mig direkt jag såg bilden. Det var som det snörpte till om hjärtat …!?

VACKRA NAMN OOooooo ja - får se vad som kommer till mig mer.

MINA DÖTTRAR ÄR MYCKET VÄL TROLIGT då de känns så NÄRA !!!!

Tack så mycket för Er tid och Era svar

BE BLESSED

Vildängel