Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 920 ggr
Jodrena
0

God 14:e november

Natten har varit litet blandad här, med litet oro men även med mycket mycket kärlek och lycka. Det är inte omöjligt att finna sina drömmar i livet, bara man låter bli att försöka tvinga fram dem.

Tålamod, mina vänner, är nyckeln till det mesta som vi önskar att få i livet. Att vänta utan att förvänta.

Med dessa ord önskar jag er en god morgon, och dag och kväll och varför inte även natt ;)

BiGavia
0

Min stig är varm å givande och mitt tålamod är stort, Kramar

BlessedBe

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Outrageous
0

Sanning i de orden syster. Man bör rå om sitt tålamod, och göra sig medveten om att det behövs.

BB och trevlig helg! :)

[Kaninfluff]
0

Idag är det min namnsdag.. :)

Jodrena
0

Åh, jag visste inte att Kaninfluff var ett så vanligt namn att den fått en egen namnsdag ;)

Grattis på namnsdagen!

Angående namnsdagar kan jag säga att det är nästan lika stort med namnsdagar i Finland som det är med födelsedagar. Då kan man få tårta och till och med presenter ibland.

Eller också är det jag som fått det om bakfoten eftersom jag har namnsdag mitt på sommaren i Finland, medan jag fyller år på hösten, och eftersom jag var i Finland om somrarna, kanske de passade på att fira mig på namnsdagen istället … men jag tror ändå inte att de överdrev alltför mycket ändå bara för min skull. Verkar ganska stort med namnsdagar därborta… Så idag får du fira dig själv ordentligt! :D

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tålamod är mitt mellannamn! Dottern har sånt humör just nu att det frestas på ordentligt. Ibland går säkringen för mig med, men idag känner jag mig stolt över att ha lyckats hålla huvudet kallt i stridens hetta…

Förresten lägger in en bild på vår magiska kurrikurrmisse Sol. Det här var första dagen då hon lade sig längst upp på en hylla vi förvarar toarullar på, efter att hon försökt fly ut genom spegeln. Hennes ögon sa "tack för maten damen, men hasta la vista baby" innan hon slängde sig mot spegeln som hon trodde var en väg ut…

Jodrena
0

#5 hahaha, tydligen inte bara tålamod, humor också minsann!

aris-eile
0

Där är beviset för min tes: "Katter är otacksamma varelser"
Fast nu fick ju just Sol något at reflektera över, med tanke på spegeln.

Ett av mina favoritcitat: "Your source of light could be a reflection".

BiGavia
0

Katter e inte alls otacksamma, men självgående.. de stannar så länge människan ger dem mat, mina katter ger mej massor av kunskaper och insikter. Jag respekterar dem, väl medveten om att jag inte äger dem, lika lite som jag äger mina barn.

aris-eile
0

De stannar så länge ingen annan ger dem _godare_ mat ;-)

Outrageous
0

#5 Ser verkligen ut som en riktig häxkatt, den där. :)

BiGavia
0

a-e så är det, men de stannar ännu, altså har jag god mat å tillräcklig kärlek! Glöm inte att så är det med barn också!

fridelfina
0

a-e: vem har sagt det? Det kändes verkligen sant i det här fallet. *skriver upp det på hårddisken*

BG: Mmm för att inte tala om en förvildad kisse, där förstår man verkligen att det är en ynnest att ens får röra henne. Om jag gör rätt hela vägen så får jag. Men blinkar jag på fel sätt så spänner hon sig och är beredd på flykt..

BiGavia
0

Fidelfina, du har till att vinna kattens tillit, gör samma sak med 08-an nu!!

fridelfina
0

BG, nu tappade jag tråden, 08-an? Det är lite för sent får jag skylla på.

Tilliten hos Sol ökar för var dag nu, sonen och jag fick sitta kvar när hon åt idag, men vi fick sitta och låtsas att vi kollade skarvarna på målningen i taket innan hon vågade hoppa ned på golvet till matskålen.

BiGavia
0

Å, 08- an, e en katt som kom till mej från Stockholm…dum som jag e tror jag alla vet om hans resa å öde… Tiger från hittekatter i FokusSkrattande