katter vandrar mellan dimensionerna ?
I förtvivlan över vår försvunne kisse så håller jag på och letar någon som har förmågan att se försvunna kissar och om möjligt förmå de att återvända hem igen. En kvinna jag talade med idag sa att katten är svår att se på det här sättet eftersom de har förmågan att vandra mellan världarna/dimensionerna är detta något ni känner igen ?
Ja, intutivt känner jag att de vandrar mellan världar, en av mina vänner har haft bort sin katt i 3 veckor…men den kommer åter så som din katt.
Vandra i Ljus å Skönhet
Ja, det är möjligt att de vandrar.. men de lämnar nog sina fysiska kroppar kvar på detta planet :S

Casiopeja …Det sa hon inte något om, hon sa bara att katter har förmågan till det.
Längtar min lunkentuss

jag vet att djur överhuvudtaget men speciellt katter ska vara mottagliga för andeväsen. Men det är första gången jag hör att de faktiskt skulle kunna vandra mellan världarna. Undrar hur de gör… Jag har bara sett att vår ena katt får spader efter att man använt pendel, och att hon ibland kan se eller åtminstone märka något som vi inte ser…

Även människor kan vara mottagliga för andeväsen och allt det där, men inte försvinner vi kroppsligen för det under våra resor in i hemligheterna, och det gör nog inte katter heller.
Men jag hoppas att din saknade kisse kommer tillbaka dit där h*n hör hemma.
#6 Sant sant…
Påminner förresten om en bok jag läst, Zander och tiden som är skriven av en duktig djurkommunikatör och som bla. handlade om hur djur ser på världen. Där berättar en katt om tidsdimensioner som liksom överlappar varandra som sidorna i en bok och där han kunde uppleva saker som skedde för länge sedan i realtid. Nu kommer jag inte ihåg några detaljer men minns att det var en väldigt bra och intressant bok. Kan rekommendera den. länk

Har precis börjat att läsa en bok som heter "En annorlunda barndom", den handlar om en autistisk flicka, som beskriver hur hon s.a.s vandrade till andra dimensioner, när hon inte var kontaktbar.
Kanske både djuren och människor med liknande diagnoser, har en extra förmåga att vandra dit vi sk. vanliga människor, inte har lika lätt att färdas.

Jag arbetar inom psykiatrin, och ja jag har ibland verkligen undrat när jag fått höra vissa saker från patienterna. Ibland verkar de sakna det där filtret jag tycker att många av oss går omkring med i skallen.

intressant att höra, förstahandsinformation, så här, solqvinna

#9: Jag har också jobbat inom psykiatrin, och gjort samma erfarenhet som du.

är det bara katter då som "vandrar" som ni säger? har då hört att både hundar och råttor gör det med.
Qui dormit, non peccat

Kaniner också. De springer iväg så fort de bara får chansen. :P fast det kanske inte är vad ni menar med vandrar hihi ;)

Om man tittar på hur katten jagar så får man en ganska bra uppfattning om varför de är svåra att hitta. De lägger sig på de här currylinjerna och Laylinjerna för att krympa maximalt i utstrålning. Det som gör att djur kännar av varandra innan de ser en.
Det är en del av hemligheten även för oss människor att kunna röra oss obemärkt, gömma oss, smyga och i vissa fall bli i det närmaste osynliga.
En god jägare har en bra och utvecklad förmåga till detta.
Jag hade ju glömt… skulle ju lära en viss person att smyga och "försvinna"… Får se när tid ges till det :-S
Tur bara att inte alla kan detta ännu. Gissa överfallsbrotten skulle öka då :-(

Man kan se en hare ligga och trycka på en åker medans rovfåglar svävar ovanför.De ser den inte.När man sedan kollar där haren legat kan man mäta upp med slagrutan att där finns ett Currykryss.
Befinner man sig i ett Currykryss så går auran in ,somliga kryss är så starka att auran försvinner helt.Man skulle kunna tänka sig att rovfåglar har ett auraseende också och då förklarar det detta fenomen.
Jag har än så länge inte lyckats mäta auran på en hare i ett Currykryss .Det tar ju en stund och de vill inte sitta still.
Men jag skall försöka med katten Sebastian :)
Undrar om min katt gjorde något trix idag. Jag tog in henne för att hon lurpassade vid fågelbordet och några få minuter senare såg jag henne genom köksfönstret lurpassandes på fåglarna igen.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Om "currykryss" är vad jag tror det är så har jag haft huvudänden av min säng i ett sådant under några års tid. Helt omöjligt att somna då. Påverkar det oss människor på något mer vis?

Du kan tillverka en curryavstörare genom att klippa till en isolerad koppartråd i 13,7cm längd.Koppartråden lindas till en ring som kan sättas om vänster handled.Ändarna får inte ha kontakt med varandra,men överlappa dem gärna vid längre trådar(avstörning av vatten har trådlängden 28,36cm)
När du har en curryavstörare på vänster hand kan du inte mäta currylinjer med slagruta eller pendel.De är borta för dig.Det är ett bra och enkelt sätt att bestämma om det är curry
Känner du fortfarande av krysset så kan det vara Hartmankryss.Där ligger avstörningstråden på 19,71cm.
Den längsta avstörningstråden jag använt var över 4626cm.
Sedan finns ju en väldig mängd av olika jordkrafter,jordstrålningar runt om oss.Somliga bra och somliga mindre bra.Vid magiskt arbete måste man veta var man befinner sig så det inte blir läckor.
Förr vid magiska arbeten drog de nytta av jordens krafter vid ritualer.De hade särskilda kultplatser där de styrde jordkrafterna och ………..ja ja nu börjar jag igen.sorry

Jag förstår inte riktigt.. vad skall man göra med koppartråden, kan man lägga den på platsen där man har ett kryss, och få bättre nattsömn?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Javisst.Har du den på armen så har du avstörningen med dig alltid men det anser jag inte är så bra.Vi är tillvanda den här planeten och dess strålningar så vardaglig kontakt med curry måste man nog ha.
Faran är om man har tex huvudet i ett currykryss när man sover belastar det huvudet många timmar varje natt.Antingen flyttar man huvudkudden lite eller så avstör man curry.
Just platser i hemmen som har många olika typer jordstrålningar ovanpå varandra tex ett currykryss som ligger på ett Hartmankryss som det dessutom rinner en underjordisk vattenåder under kan vara mycket skadliga i det långa loppet.Tex om man har sin säng där.
Nu brukar man ju inte trivas på sådana platser så undermedvetet flyttar man nog sängen bort från det i alla fall.

Grejen är att man avstör currtlinjens frekvens med koppartråden.Det blir svängningar i koppartråden som motsvarar currylinjens avstörningsfrekvens.
Sammaledes när du avstör vatten vars avstörningstråd är 28,36cm där får du en annan svängningshastighet som motsvarar vattenåderns avstörningsfrekvens osv.
Man kan även avstöra med symboler.Lägg en sjustjärna i en currylinje får du se, sedan kan du lägga en sexstjärna en bit ifrån i linjen och kolla vad som händer currylinjen då…………………………
Sen är det bara att skriva i skuggornas bok vad du kommit fram till.
Lite kul att leka med symbolers verkan faktiskt.
Man kan avstöra magins verkningar också på samma sätt.
Och gissa vad som händer när man avstör magins verkningar……………………………….är jag farligt nära nu?

magins verkningar.. ja vad menar du, jag drar parareller nu mellan att tex - skydda sitt hem mot ont och knepiga väsen genom att använda sig att saker och symboler.
Jag vet inte riktigt vad som händer med energilinjerna när man gör det, bara att man får vara hyfsat ifred, ifall man gjort ett bra jobb ;)

Oj. Kombuchasvampen bor ju i ett sådant konstigt hörn…Det är sagt att det är en åder som tangerar hörnet.Och "slagrutemannen" sa att ingen borde sova däröver. Det är ett märkligt hörn för där finns ingen täckning för vare sig mobil eller bärbar telefon. Och där hittar jag aldrig katterna.

courtnix.. du bara måste flytta på svampen som ett 'experiment' ut till ett hörn där energierna får flöda mer fritt.. så får vi se om något händer med den, om den plötsligt frodas.
Kombucha är en såndär svamp i vatten som lever på te? eller är jag ute och cyklar?

Jo den lever på sötat te;) Hmmm. för en relativt tynande tillvaro.Det gör jag.Jag flyttar den! :)

Det går att avstöra magins verkningar med hjälp av isolerade koppartrådar också.Magins system har inget med jordlinjer,jordstrålning att göra så de förändras inte vid avstörning.
När du bär magiavstörningstrådar på dig befrias du från allt som har sina gömmor inom magin.Tex som du säger ondska och knepiga väsen.
Men vad som också blir verkningslöst vid avstörning ,är healing,homopatisk behandling, bachdroppar symboler o dyl som lever i magins system.
Det är bra att kunna dock spindelfot särskilt för dig som forskar i den metafysiska världen.Trådens svängningar bildar en frekvens,som är en ton,som är då avstörande.Kanske, när du såg ditt väsen att du skrek.Kanske du skrek rätt ton,rätt frekvens,som avstör väsendet och det försvann.

nu när du skriver om koppartrådar så tänker jag på vad mycket sådana trådar det finns här i höghuset där jag bor. Varenda liten koppling, varenda lampa - och alla sladdar till datorn och teven, allt det är ju koppartrådar. Ovanför, brevid och under mig finns det säkert massvis med avstörningskonstellationer som människorna som bor ihopknökade med mig, har byggt.
Jag har ingen koll på hur energin går här hemma, jag har inte velat kolla det, jag har inte känt något behov av att boa in mig magiskt.
Jag drömmer bra här men det är väl allt, det är sällan man får besök. (eller så har jag så att jag vant mig så bra vid att strunta i besöket) Ja ibland har elen stängts av på olika mystiska sätt, om det är jag eller om det är någon som busar får vara osagt.

#27, maxilmiljana, oj vad mycket kunskap det verkar finnas i den här tråden, jag klarar inte av att ta in allt i nuläget.
Jag har ju själv kännt in, så mycket, av detta, utan någon skolning, så jag undrar om det egentligen är lämpligt att skola sig, om man känner av, utan något intellekt som är med.
Förstår du vad jag menar? kan det var skadligt för mitt inkännande att lära mig mer om det, kanske blir jag istället för analyserande och inte längre kommer att ha tillgång till min känsla längre?

nä, jag tror inte att katter vandrar mellan dimensionerna, jag tror bara att de tänker på ett helt annat sätt än vi.
fast, det är klart.. ibland undrar man ju vad dom där små liven pysslar med ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
har själv flera andekatter på besök men det kan nog vara för att dom drar sej till mej jag älskar katter

#29 Lightseeker.Intressant frågeställning det där.Vad jag har märkt i slagrutekretsar är att fler och fler slänger slagrutan för att istället bara känna in.
Duktiga slagrutemän som tidigare avstört jordstrålning med trådar och annat har gått över till att avstöra på distans mentalt som tex Åke Lindgren.
Andra slagrutekunniga med gedigen naturvetenskaplig utbildning har upptäckt att dessa fenomen har spelregler för hur de uppträder och påverkar oss.Regler som har matematisk prägel i geometrisk utformning och frekvenser.De arbetar mer vetenskapligt med avstörning och förklaringsmodeller.
En del påverkan från jordstrålning texCurry Hartman osv kan ligga inom den fysiska verkligheten
Annan påverkan tex symboler kan ligga inom metafysiken eller en andra verklighet.
Jag tror att man börjar därför att man kan känna in ,man kanske fortsätter med kurser och lär sig(i mitt fall om slagrutan och vad man kan finna med den och hur saker fungerar)för att sluta med det som man började med.Att känna in.
Somliga behöver kanske den här resan för att känna tillit
"28 Ja lite skrämmande beskrivning.
Nä det är ingen risk.Koppartråden avstör bara för dig om du har den runt din arm eller lägger den på ditt hjärtchakra eller inom din aura.I annat fall är den verkningslös om den inte inkluderar i ditt chakraflöde.Fast det finns ju andra avstörningsmodeller som tar större områden
Jag brukar använda en sån där liten tunn koppartråd som finns lindade i en leksaksbils elmotor.de är inte så skrymmande.

hm, jag är ju aningenes negativ till kurser fast inte till lärare, så jag fortsätter med att suga på karamellen