Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1862 ggr
therootdoctor
0

Rökelsebränning farlig?

Ingen blir väl förvånad över att regelbunden rökelsebränning kan orsaka skador och sjukdomar på andningsorganen i längden, men man kanske bör vara medveten om att kommersiell asiatisk rökelse, speciellt i "pinn-form" oftast är betydligt giftigare än andra produkter då dietylftalat tillsätts i stor omfattning.

Här är en intressant artikel om samband mellan rökelsebränning och allergier mm.

http://www.clinicalmolecularallergy.com/content/6/1/3

Casiopeia
0

Förvånar mig inte alls. Jag är väldigt försiktig med rökelse då jag ibland upplever att min kemiska överkänslighet triggas igång av det. Vissa sorter går bättre än andra, så det där med dom kommersiella pinn-rökelsena kan säkert stämma.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

aris-eile
0

Ingen blir väl förvånad över att regelbundet boende i städer kan orsaka skador och sjukdomar på andningsorganen i längden, men man kanske bör vara medveten om att passiv bilkörning i form av inandning av de icke förbrända ämnena i drivmedlet oftast är betydligt giftigare än andra produkter då metyl-tertiär-butyl- eter ofta tillsätts i stor omfattning.

Det finns många intressanta artiklar om sambandet mellan alla möjliga utsläpp och allargier samt olika sjukdomstillstånd.

Mitt råd till rökelsebrännare är att inte sitta i rökfyllda rum allt för länge.

Helt klart bäst är det ju att bränna rena pulveriserade örter, absolut.

lightseeker
0

hm, undras vad dom använder sig av vid ortodoxa mässor då?

Jag besökte en sådan, för några år sedan och det slutade med att både jag och väninnan hoppade ut ur kyrkan, vrål-hostandes, till allmän irritation.

Det borde väl vara koner eller dyl då, eftersom dom svänger så infernaliskt på sina rökelse-vågar.

KlaraStjarnljus
0

Nån som gör egna rökelser som man kan få köpa/byta till sig kanske? Eller recept på rökelser baserade på rena växtdelar, och som faktiskt luktar GOTT? Bränt örter har jag gjort då och då men det luktar inte allrd särskilt gott…

solqvinna
0

Jamen att bränna salvia som luktar så gott, eller torkad en.Glad

Vildblomma
0

#4 Jag tillverkar egna rökelser som jag säljer & byter bort. Pm mig om du är intresserad! Har många varianter som luktar förtrollande!

therootdoctor
0

#4 Vi säljer traditionella rökelser för olika ändamål. Däribland Lucky Mojos Hoodoo Rökelser som doftar mycket gott och som är utan tillsatser. Se www.luckymojo.com för mer information.