svullnad under ögon
En närstående har drabbats av svullnad under ögonen, det ser hemskt ut - det verkar vara en allergisk reaktion av något slag, men varför den brutit ut har personen ingen aning om - det är inte kopplat till mat iallafall..
Hur lindrar man det? Tepåsar med kamomill, eller vad gör man?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Gurkskivor?

Jag kan få det så ibland av allergier. Det finns faktiskt inte mycket som kan hjälpa (som jag upptäckt åtminstone), bara kortvarigt, och det kan vara kamomilltepåsar eller gurkskivor, skölja med friskt vatten och absolut inte pilla hela tiden även om det är svårt att låta bli. Blunda. Och smörja ganska ordentligt med någon fet salva. Det ser inte så kul ut och känns ännu mindre kul med ett tjockt lager salva, men det har iallafall hjälpt mig när det varit som värst.
Är det en allergisk reaktion där ni inte vet orsaken bör din närstående uppsöka vårdcentralen för ett pricktest eller blodprov. Dels för att det här kan vara en första, mild gång allergin visar sig, nästa gång kanske värre saker som t.ex. andningssvårigheter också uppstår.
Sen är det även så att allergier s.a.s. kan spädas på av varandra, t.ex. någon som är allergisk mot pollen och pälsdjur får nästan alltid starkare reaktioner på pälsdjur under pågående pollensäsong.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#3 precis. Dessutom kan en allergi uppkomma helt plötsligt och oväntat. Det gjorde det för mig. Jag har visserligen inte gjort något allergitest, men jag försöker undvika att ha det alltför dammigt hemma (vilket faktiskt inte är det lättaste haha :P ) och jag kunde inte ha kvar katterna. Pollenet kan jag ju förstås inte undvika särskilt väl, men symptomen har mildrats väldigt sedan jag började se över andra delar som kunde förvärra det.

Jaa, #3, ganna, det där känner vi igen här i hemmet.
Vintertid, kan min son få i sig små äpple-bitar utan problem, men under pollen-säsongen, då blir det jättestora problem för honom.
Det är precis som om kroppen säger: det räcker med en sak.
Ögontröst…. hjälper , som namnet säger tröstar det ögonen.
Har du eller kan du få tag på, annars har jag?!
Vandra i Ljus å Skönhet