Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1186 ggr
Tunrida
0

Ny satsang-träff!

Hej hopp, nu tänkte jag smida medan järnet är varmt och inbjuda till en ny satsang-träff hos mig här i Höör! Glad

Det känns som en bra idé att ha ungefär en månads mellanrum från den förra, så då är det helgen den 22 eller 23 november som är aktuell.
Antingen lördagen eller söndagen alltså, beror på hur många som kan och vill de olika datumen..

Ordet satsang är sammansatt av sanskrit-orden sat som betyder sant och sangha som betyder umgänge.
Betydelsen är alltså sant umgänge; vilket kan vara att mötas i utforskandet och uppväckandet av det Sanna.

Tillsammans mediterar vi en liten stund i stillhet, sedan lyssnar vi till en inspelad satsang med t ex Eckhart Tolle eller Adyashanti och därefter delar vi med oss av eventuella upplevelser och insikter, om vi vill. Det är valfritt, man kan vara helt tyst också, inga krav alls. Glad

Så här kan vi tillsammans utforska det som är sant i oss alla och se igenom illusionerna vi bär på, som hindrar oss från att se vad som är sant och vara närvarande i nuet.

Och någonstans under träffen blir det kaffe eller te.

Någon som vill och kan komma den 22 eller 23 november? Glad

Tunrida
0

Kom gärna med andra förslag på datum, om du vill komma men inte kan den 22 eller 23/11. Glad

Vekka
0

Hade gärna kommit o träffat er alla mysiga, pysiga häxor, men jag bor tyvärr alldeles för långt ifrån Höör nu.

Hoppas på en annan gång :)

Anco
0

Det låter jättetrevligt, bor inte såå långt ifrån så jag är mycket intresserad :)

Återkom gärna med lite mer info om tider och  adress osv. Kram

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Tunrida
0

#2 Så kan det vara i detta avlånga land. Kanske en annan gång som sagt. Glad

#3 Vad roligt Anco. Datum beror ju på vilka som kan och så, så säg gärna vilket datum som passar dig bäst? 22 eller 23 november? Eller något annat?

Tiden skulle vara någon gång mitt på dagen, senast träffades vi vid 13.00.

Adress skickar jag via pm när det närmar sig.

Kram, Åsa.

Anco
0

Det spelar ingen roll för mig vilet datum det blir, båda är lika bra :)

Tunrida
0

#5 Okej, ska ha det i åtanke. Glad

Simelion
0

Hej! Jag måste som bara fråga, vad betyder 'satsang'? Glad

Sebastian
0

Läs inlägg #0 igen. Det står där.

Simelion
0

#8 Tack! Jag lyckades missa det, men nu har jag sett :)

Sebastian
0

Nemas problemas:)

Tunrida
0

För eventuellt intresserade så hänvisar jag härmed till samma tråd inne på PU. Glad

Sebastian
0

Men det låter som nå tjusigt stycke underkläder för damer.

Tunrida
0

För de som är intresserade: Det blir ingen satsang-träff hos mig.

Namaste.

aris-eile
0

Imagine that…. Var blir den då?

Tunrida
0

#14 Haha, ja, kanske jag uttryckte mig otydligt.. men det jag menade var alltså:
Ingen träff. Inställt m a o. Glad

Anco
0

Så synd, hade sett fram emot det.
Nåja det blir kanske någon annan gång.

Namaste!

Tunrida
0

#16 Ja, kanske det. Namaste! Glad