Viljan 4 november
11 dagar till novembers mitt. Vintern knackar på dörren och fåglarna tänker sig syd.
Kaffet puttrar i bryggaren.
Disken är diskad cigaretten snart tänd, hunden vilar på golvet. Dagen är kort sagt underbart bra.
//
Jag Vill att denna dag skall fyllas av kärlek för min vän på ön, som fyller år idag. Han är en fantastisk man som förtjänar all respekt, kärlek och vänskap han kan få.
We do love him plenty.
Jag Vill att dagen skall vara mjuk för barnen utanför.
Jag Vill att mina egna barn skall ha en fin och lugn dag.
Jag Vill att mina söners mödrar skall få en rofylld tillvaro.
Jag Vill att samtalet som öppnades igår, skall fortsätta i samma anda idag.
Jag Vill verkligen. Men det krävs nu av mig att jag fokuserar på mycket, och var och en av dem kräver full fokus. Planering, struktur och riktade tankar i turordning.
Idag vill jag.. å det är bra..
Jag har bakat en kladdkaka och har en banankaka i ugnen. Den vill jag att den ska bli precis så god som jag vill att den ska vara.
Sen vill jag gå ut i skogen.. så då gör jag det.
Helgen är äntligen över och det gläder mej.
Ha en fin dag alla ni.. det vill jag oxå.
Vill bara hitta mina långkalsonger!
Vandra i Ljus å Skönhet
Det var mig en blygsam vilja… Jag hoppas den beviljas…

Jag vill komma på vad det var för viktigt jag glömde bort. (ja sedär, nu kom jag ju på det!)
Jag vill att människor som jag blivit tvungen att skada ska bli läkta snart, att vara föremål för andras sorg trivs jag inte alls med då sorg över huvud taget är litet jobbigt för mig att se hos andra. Och att veta att jag själv är orsaken till den.. ja då kan jag ju inte ens hjälpa.
Jag vill få tag på vännen som är så liten och ensam. Hon behöver mig nu.
Jag vill få allting som skulle göras igår men inte blev gjort gjorda idag.
Jag vill att ni och alla andra ska få en riktigt mysig tisdag!
Jag vill att Barack Obama ska vinna presidentvalet…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Så får du inte ens rösta där…. Where is the justice…
#7 Jag försöker med tankekraft… Finns många som bor där som inte får rösta heller. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag tycker att det skulle vara lämpligt att omyndigförklaraa de flesta jänkare faktiskt.
"För övrigt anser jag att Washington D.C. bör förstöras."

Jag vill sätta mig med mitt nyinköpa garn och börja sticka på en fin sjal jag har vackra visioner om. :)
Jag vill att jag ska kunna åka till Göteborg i helgen till den som värmer mig bäst.
Jag vill att vändningen jag känner ska vara konstant.
Jag vill att allt ska vara bra, och det är det faktiskt.
Om vändningen är konstant.. går man då inte runt i en mycket snäv cirkel? ;-)

#11 Hm. jo, det där var väldigt underligt formulerat faktiskt. :P Jag testar igen. Jag vill att vändningen nu faktiskt ska vara en vändning på riktigt. Och att den ska påverka mycket och länge. :)
Nu vill jag ha nattro.. jag vill att dagen är slut så jag får sova.. å det är den.. här…
Godnatt med er.

Jag vill att mitt extremt trassliga garn ska gå att reda ut! Gaah!

#14 Det går. Inte alltid lätt, men det är fullt möjligt att reda ut även de svåraste knutarna om man ger det tid och tålamod.