Första inlägget 3/11-2008
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag bara tänkte posta det absolut första inlägget denna dag och sedan se vilka som kommer på de övriga siffrorna.. bara som en grej.. ingen direkt orsak annat än att se i vilken ordning folk läser nya inlägg och när på dagen :D
En God morgon och dag önskar jag dig a-e och alla andra, när ni vaknar :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Nej, fy för måndagar! Ännu en vecka då jag måste locka, hota och tvinga barnen till skolan, urk!!!
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Fick iväg hela gänget. Puh. Skolan är kanske inte riktigt det den skulle kunna vara. Förutom barnförvaring. Många gånger en dålig sådan.
Go'morrn Systrar å Bröder!
Må dagen bli levande!
Vandra i Ljus å Skönhet

Ja, ibland undrar man vem skolan är till för?
Man skall väl lära med upptäckarglädje och lust…
Undrar hur man skapar en skola som alla elever längtar efter?

Den blivande läraren struntar i tenta och föreläsningar den här veckan och andas ut i norra Värmlands skogar istället.
En skola som elever längtar till främjar fantasin, lusten, upptäckarglädjen och har eleven i fokus. Inte bara i tal utan har det som sann ledstjärna. Vem har sagt att skolan fungerar bäst så som den ser ut idag? Alla ryms inte i formen.

igårkväll hade mitt barn feber, så idag var ledig vab-dag för oss, skönt.. jag älskar vab!
annars är måndagar skit-dagen, för den dagen har jag matte på komvux 0830, och jag lämnar på dagis 0745.. helt elaka tider.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#5 mycket bra fråga! jag skulle kunna sätta mej ner å verkligen fundera på hur det gå till att skapa en inspirerande skola som eleverna älskar att gå till, men det känns som att det inte är lönt… :(

Ni som har dalarnastidningar kan idag läsa om en skola som det är roligt att gå till. Har själv gått där och det är bland de bästa åren i hela mitt liv. www.annaskolan.se Konceptet finns där det är bara det att det svenska skolsystemet är så inrutat att hälften vore nog.