Huuu..här var det frost på backen men det dröjer väl inte så länge förrän snön är här också
När den kommer hoppas jag att det kommer mycket på en gång.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vacker bild… men alldeles för tidigt!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
För tidigt.. mja.. jo.. klockan var väl 04:15 i morse.. hur så?
ASG! För tidigt enligt almanackan med snö, menade jag….*fnissar*
Vi bor väl inte helt i närheten av varandra heller ;)
Nej det gör vi förvisso inte… tack och lov… hade den bilden varit tagen kvarteret ifrån mig hade jag nog gått i ide imorse :)

#6 men snö är ju vackert. Man kan väl inte sova bort den heller.
Här är det ingen snö än, men snart börjar jag längta efter den, det blir ljusare å varmare då.
Vandra i Ljus å Skönhet

Här väntas det snö till helgen och även om det kan verka lite osannolikt nu med all värme så har jag en känsla av att det är just så som det kommer att bli. Det är någonting i regndropparna, poesin bakom vattnet. Kylan som slänger ut små miniankare på marken, redo att kapa för en liten stund men inte än.
#7 Jodå, jag tycker också att snö är vacker, jag gillar när det är mycket snö som gnistraar i solen en kall vinterdag,men tyvärr så blir det ju inte så här nere i Skåne :(
Det blir vitt en dag eller två sedan blaskar det bort och bir blött och sörjigt istället. Inte roligt alls när man som jag har djur och är ute mycket.

#10 Ja, så är det här också, och jag har också hund som behöver rastas i alla väder, och jag är väl ute rätt mycket annars också. Men .. det är ändå fint. De små iskristallerna som slingrar sig ner genom luften… blasket är väl inte så värst kul men den behöver man ju inte titta på ;) förtränga och tänka på annat när man är ute då….. men, nej, jag längtar inte efter snön ännu, den får gärna komma under vintermånaderna istället.
någon måste hjälpa mig. jag vet inte vad jag ska göra riktigt. nyss var jag en sån säker och modig häxa som bara följer ljus tro! nu känns det som något river sönder allt i mig! jag vet inte vart jag ska vända mig. Nånting sa mig att jag skulle prata med andra och få stöd av andra! och liksom inte gå runt och oroa mig själv. Så då ramlade jag in på den här sidan och blev genast medlem.
Har ni varit med om detta tidigare? Kan det liksom (hoppas jag med hela min själ) bara vara något tillfälligt att jag bara är i en svacka liksom. Jätteglad om någon vill prata med mig, om era erfarenheter osv. La Tarot kort nyss och första kortet blev döden dessutom..
tänk om något tar tag i mig.. något ont.
min e-mail är lilla_benderflikkan@hotmail.com ifall nån vill skriva där eller bara här.
gammal e-mail så namnet har hängt med länge ;)
och nu ska jag fira Samhain också, ensam antar jag.
föresten snöar det för fullt här med, vilket jag gillar men mina djur går i dvala :) för att inte förstöra erat fina samtal helt liksom.
Tacksam för svar mina vänner!
Kramar. Johanna.

#12 Hej och välkommen hit!
Ett tips är att du startar en ny tråd. Då är det större chans att du får ett svar plus att den här tråden hålls till ämnet.
Fast jag kan ju säga väldigt kort och snabbt att tarotkortet Döden inte har med fysisk död att göra. Det har att göra med förändringar, stora förändringar många gånger.

Här började det just att snöa, och det är inte lite det snöar heller! Jag får väl skylla mig själv som bor i norrland :P
Ikväll har det snöat i Njurunda 2 mil Söder om Sundsvall.

Men jisses! Jag tror er inte alls. Det kan väl inte snöa nu heller. inte överallt. huu. det skrämmer mig att det alldeles nyss ju var våren efter vintern. och redan pratas det om snö igen. Inte därför att snön skrämmer mig, utan tidsförloppet.
Det är ju otroligt att det snöat på sina ställen runt Sundsvall, här i norrbotten har det än inte fallit nån snö. Men i två dygn nu har frosten legat kvar på marken.

#17 Snön ligger dessutom kvar i Sundsvall, dagen efter och det är otroligt halt utomhus! Jag vågar knappt gå ut, rädd för att halka :P
#12 Tarotkortet Döden står oftast för FÖRÄNDRING, så du behöver inte associera det direkt med något ont… Jobbigt kan det vara, men ont? Förändring är alltid nödvändigt i livet, allt måste kunna flyta. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Nu har det snöat några timmar här också. Barnen är ute och leker med snön. Det fanns visst inga vantar framlagda här(??!) tyckte jag hörde något mutter om det.;)
Vi har fått snöslask här nere, inget som ligger men det far i luften och blåser rätt så hårt, tempen lligger bara på +1 så det blir nog halt ikväll och natt.
Kallt -12, men ingen snö, stilla lungt å stjärnklart
här långt i norr.
Vandra i Ljus å Skönhet

Här regnar det bara. Mycket kalla droppar, men ändå bara droppar.

Jaha. Nu snöar det ända här nere i landet också. Visserligen har det ännu inte fastnat på marken, men snöar gör det.
Snöar igen nu blir det underhalt eftersom det var så halt ute i gå, så nu får man vara försiktig så man inte drattar omkull.

Men du grymtade ju alltid vid väckning till norrsken… Where is the justice???

Ingenting i världen är så tyst som snö ;)

Åh, jag längtar efter snö! A-e, jag blir lite avis på dig som har snö redan!
Mycket vacker bild på snöhallon, C!
Snöhallon. Vacker bild, vackert ord.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#28 För att du inte är min mamma? :P En moder äger alltid rätten att brutalt väcka och förvirra sedan jublande glada ungar med nyheten av snö..
Norrsken.. det måste man ju kliva UT för att se.. Nej du.. :P
#29.. Du har rätt inget e så tyst som snö. Snön dämpar alla ljuden!
Vandra i Ljus å Skönhet

Här ligger det ett par decimeter snö. Kom igår natt och under dagen. Härligare blir det inte.