Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1117 ggr
Allamej
0

Gudinnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en gudinna i peyote som antingen kommer att bli ett fönstersmycke eller ett halsband, antagligen kommer hon att kunna användas till båda :) Men jag ville bara visa er här.

Hon är sydd med pärlor i storlek 15/0 dvs. 1.5 mm och hennes fransar har flourit, bergskristall, aventurin och jade på sig.

Jag håller också på med en amulettpåse med en triquatra på sig.

Ljus och frid

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mililot
0

Åh, vad fin hon blev! Fransarna är också jättefina. Jag blev sugen på att göra en själv när jag såg din :)

dragonstar
0

JA vad mysig hon blev =) Gillar värkligen idén

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är min amulettpåse klar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

lightseeker
0

finfin, men peyote, är det inte någonting som man röker och är hallucinogent?

Allamej
0

Finns olika sorta :) Den man röker och den man syr :D

lightseeker
0

okej, hade aldrig hört talas om det, så en peyote, är alltså en….hanväska att hänga om halsen eller?

Allamej
0

Ja, det är en liten väska ja :D

fridelfina
0

Väver du med pärlorna? De är jättefina saker du gjort!

Bappho
0

Peyote är namnet på stygnen/sättet att väva ihop pärlorna, inte själva väskan :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Lorelai
0

#0 Vilken urhäftig idé! :D

Allamej
0

Tackar och tack Bafo för förtydligandet :)

Jag har fått lite dille på att sy peyote nu så det kommer nog att bli mer så småningom :)