Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1225 ggr
[dcpower]
0

ersonlig magi????

Hejsan, jag undrar hur mann gör personlig magi jag tänkte att jag kanske kan stärka mig å få bort hatet jag har mot flera personer på mitt elvhem

Eremitha
0

Energi följer tanken.
Tänker du "hata" blir det också det du känner.
Vad är det i andra du tänker att du hatar?
Svaren finns inom oss.

Och det är psykologi, inte magi.

Magin är man inte redo för förrän man mött sina djupaste rädslor och kommit upp igen. Innan dess kan magi vara direkt skadlig, både för en själv och andra. Därför får magiker av olika slag (shamaner m fl) träna halva livstider innan de anses vara magins mästare.

Fair Winds and Following Seas!

[dcpower]
0

Tja, jag har utövat magi några ggr, det som retar mig e att personalen evet bäst eleverna e små barn m.m dom möter mig inteb som vuxen utan som ett barn

Anco
0

Kan det kanske bero på att du beter dig som ett barn? Att det är därför som personalen (dom vuxna) behandlar er elever(barn/ungdomar) som barn??

Det bästa du kana göra är att ändra ditt tankesätt, precis som Eremitha här ovan säger ….. och som vi så många andra gåger sagt till dig!  Allting och alla förändringar börjar till syvende och sist hos en själv.

Tänker du dumma tankar, får du dumheter tillbaka. Tänker du snälla tankar och gör snällt, får du snällt tillbaka.

Så enkelt är det!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[dcpower]
0

precis vad jag tänkte göra ändra mig själv;);)

aris-eile
0

dcpower !

Tänk efter varför du hatar… hat kommer ofta ur att du har tankar och känslor rörande de du hatar. Hat är en känsla på samma linje som kärlek.
Tänk dig en stav som du kör ner i marken… det är din känsla för folk. Hatet är närmast marken och älskandet är i toppen. Det är staven som är kärlek.

Så… varför håller du dem såpass kära att du orkar ödsla med din energi på att hata dem. När enklaste är att låta dem vara och inte bry dig?

Anco
0

Bra!!! Börja då med att ändra ditt sätt att tänka och handla!!!
Tänk  positivt och du blir positiv!!!!
Släng alla tankar på magi, trolleri,spådomar osv i soptunnan!!!

aris-eile
0

Men allvarligt.. man skall väl knappast ändra sig själv och sin sanna natur? bättre att använda det man har och vända det till bra saker?

Det är väl knappast bra, Anco, att ändra sig själv, vilket det initialt ser ut som att du tcker i ditt inlägg…?

Att jag sedan tycker som du att dcpower borde avsäga sig magiskt arbete och tankar runt det, är en annan sak.

Anco
0

#7Missförstå mig rätt, jag menar ju naturligtvis att dcpower inte ska ändra på hela sig utan mera kanske tänka sig för med vad h*n tycker och tänker och handlar.
Man kan ju faktiskt tänka sig för både en o två gånger innan man gör något, och man kan ju faktiskt bli lite positivare och tycka att livet är lite mer uthärdligt genom att tänka lite ljusare tankar…. utan att för den skull gå emot sin sanna natur.

[dcpower]
0

jag känner mig lite gladare för tillfället för jag lyssnar på hiphop då blir jag jätteglad

Astraea
0

Att ni fortfarande orkar kommentera dcpowers inlägg är beundransvärt. Heeelt sanslöst.

[dcpower]
0

Vissa här inne verkar ha NOLL känsla för folks känslor jag blir faktiskt LEDSEN när du skriver sådär RIKTIGT lessen faktiskt

Airamya
0

Hat? Vad är hat? Total frånvaro av kärlek kanske? Jag vet inte, jag har aldrig känt något jag skulle kalla hat. Mja, hat är nog något mer än frånvaro av kärlek… något annat… jag vet inte… vad är det? Hur känns det? Varför uppstår det?

Och hur kan man hata flera personer på ett o samma elevhem? En så oerhört stark känsla (för det är det i mina öron) riktad mot många? Bara för att de vet bäst? Det låter inte riktigt som att det är hat du känner, tycker jag. Men hur ska jag kunna veta, som aldrig upplevt hat…

Du kanske har väldigt lätt för att hata? Du kanske helst skulle vilja skjuta skallen av en massa människor bara för att de stött sig med ditt ego?  Vad vet jag… Det finns ju de som gör så. Vanligt på skolor dessutom, verkar det som. Då är det nog bättre att trolla, bättre att vifta med ett trollspö än med en AK4.

Personlig magi är att använda de energier du har, tranformera dem. Att förvandla en destruktiv känsla till något konstruktivt. T ex förvandla ditt hat till en vacker målning, trolla med färger och penslar. Magin börjar inombords.

Lycka till dcpower.

lightseeker
0

dcpower, du bor på ett elevhem, för människor som behöver stöd av "vuxna", för att få ledning i livet.

Om någon här säger att du inte bör hålla på med magi, då blir du ledsen, för du vill vara vuxen och klara det andra klarar.

Sanningen är att inte ens alla människor som kan leva och fatta sina egna beslut, klarar av ansvaret för magi.

Därför blir det svårt att säga hur du skall göra, när det många gånger kan vara svårt för oss.
Så egentligen vill ingen vara taskig mot dig, bara förklara för dig att vi inte kan tala om för dig hur och vad du skall göra, när det kan bli galet.

Det finns andra intressen, som du kan hålla på med, som inte skadar dig eller andra lika mycket.
Hitta ett sådant intresse, som hästar, blommor, fotografering.

Och för att få ur dig din ilska kan du börja boxas, löpa, dansa.

Lycka till, med nya intressen

[dcpower]
0

Tack, förstår att det kan va farligtn särskilt när jag har dom handikapp jag har plus att jag kan bli tjatig jag blir ofta tjatig på mitt elevhem så dom brukar inte lyssna på vad jag säger då blir juag desperat å arg:(:(Jag funderar på å bli hiphop artist vad tkr ni om det???? jag ska kalla mig för dcpro

lightseeker
0

hip hop-artist tycker jag låter som ett bra val för dig där kan du :synas, få ur dig aggressioner, uttrycka dina känslor och känna att du får lov att vara duktig, klara det som andra kan.

Ett bra val, dcpower, tror säkert att det är flera här som skulle applådera dig.

Skriv ner, eller tala in på band, det som du känner, tycker och tänker, när du blir arg, glad, kär och allt annat, så har du snart en låttext där.

När du har gjort din första låt, så vill jag gärna lyssna.

[dcpower]
0

jag har faktiskt gjort fyra st låtar jag skapar en tråd där ni kan få läsa mina texter:):) jag vill först se om det e iaf nån som vill läsa dom annars pmar jag dig låtarna lightseeker:):) Kram dcpower

lightseeker
0

gulligt dcpower