Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 743 ggr
BiGavia
0

Tiden!!

klockan ska tillbaka en timme i natt….om de nu spelade nån rollSkrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

Va olik jag är mej på den nya avataren..ser ut som en stadsflickaSkrattandeSkrattande

Zoraye
0

Som jag längtat efter denna extra timme!

BiGavia, du är jättefin, det har du varit på tidigare avatarer också, stilig kvinna!

Jodrena
0

åh, stadsBiGavie :D en riktig brutta

BiGavia
0

Brutta vet ja int, men Tokkärring kan jag stå för!!

Blodeuwedd
0

Dumheter att hålla på och mixtra fram och tillbaka med timmarna.. Vad tjänar vi på det mer än en massa sömnbrist på våren??
Jag vill ha tiden där den ska vara.. på sin platsObestämd

*undrar vad det är för skillnad på Tokkärring och Brutta… hmm..*

"redogör för och utveckla" tack.. ;)

aris-eile
0

Blodeuwedd:

Jag förklarade en möjlig orsak till detta tidigare i en tråd.
Det är på sommaren man är ute och arbetar i solen.. på vintern finns det ingen större orsak till det. Vintertiden är den egentliga tiden i förhållande till vädersträck och Sol. Men man ändrar till det på sommarhalvåret för att få en timmas extra arbetsljus.

BiGavia
0

#6 så sant… men tiden existerar egentligen inte, arbetsgivares påfund.

en tokkärring lever sitt liv i skogen med djur å örter….en brutta filar naglar å går längs med gatorna.

LadyDarkness
0

Tiden är bara en illusion skapad av människan för att hon ska få mer kontroll över saker och ting. Alltså ingenting att direkt bry sig om, såvida man inte måste.

Blodeuwedd
0

a-e jag är medveten om det men jag kan ändå inte för mitt liv förstå varför klockan måste bestämma att vi ska än det ena än det andra. ;) Låt våra egna hjärnor och kroppar rätta sej efter vad som är bäst.

(OBS! Detta var en provokation för att jag tycker det är dumt inte för att jag inte förstår varför egentligen.  *s*)

BiGavia Aha då var det som jag trodde.. jag är en tokkärring.. hahaha

BiGavia
0

BW , har alltid förstått att du e av samma sort som jag!Skrattande

aris-eile
0

????? öh ?????

Men så ta kontroll över sakerna då.. och se till att klockan har så liten betydelse som möjligt i livet… det tar lite tid(?) men man kan nå dit..

Blodeuwedd
0

;) Tokkärringar är vi allihopa.. hahaha..
En granne körde förbi med sin bil en dag och stannde och vevade ner för att prata några ord.. Sen kallade han mej skogshäxa.. ha ha ha..Jag har ALDRIG kallat mej häxa men min vänner gör det.. kanske ska jag tipsa om tokkärring i stället??

Jag kontrollerar så gott jag kan :)
Men om jag inte tar kontrollen skulle jag sova hela dagarna och vara uppe på nätterna och DET mår i alla fall inte jag bra av. Ljuset, jag behöver ljuset..
Sen har det ju att göra med OM man har ett jobb eller ej. När jag jobbar lyder jag klockan mer än kroppen och när jag är hemma så gör jag som jag vill.

BiGavia
0

Jo ; ) tokkärring e inte så dumt….ganska neutralt, eller va?

Zoraye
0

Fast man kan vara både tokkärring och brutta = fila naglarna och tassa omväxlande på betong och i naturen. Varför begränsa sig, hihi.

BiGavia
0

# 14 . så sant, e ganska flexibel jag…ska måla naglarna nuOskyldigHar ju ben timme extra denna natt!

LadyDarkness
0

**Det är ju just så det är! Tiden är något abstrakt som egentligen bara existerar i människors hjärnor. Det är svårt för de flesta att förstå det eftersom vi varit så otroligt besatta av tiden under så lång tid.