Häxor iFokus

Häxor

Etikettfolktro-och-myter
Läst 3011 ggr
felixmartinsson
0

SKogsväsen, vad vill dom?

Hejsan… Jag har länge vatt intresserad av naturväsen & magi. för ett tag sedan började jag läsa om shamanism och spendera mycket tid i skogen, har sett saker i skogen som ni kan läsa om på trolltrumman.net

Men iaf, för några dagar sedan vart jag ute i skogen och tog lite bilder. och så tog jag en bild som liknade ett ''trollbo', iaf gick vidare & sen hem. efter några timmar tittar jag på bilden, och där är det en varelse med svart hår,mänskligt ansikte,och liten!, runt 30-40 cm.

iaf jag berättade detta för min shaman vän Sanna, vi pratar mkt på internet osv… jag tänkte skicka bilden men helt plötsligt är ALLA sladdar i huset borta som man för över bilder med, för min pappa har likadan mobil som mig.vi letade igenm hela huset men inte ett spår!

iallfall så har jag gått o grubblat och stack ut idag med mina kompisar, börja cykla hem vid 0.00. och eftersom vi bor långt ute på landet finns det inga gatlyktor på vägen dit.så fick använde cykel lyset, när jag kommer till skogsdelen av vägen poff lägger lyset av, jag fortsätter cykla,då börjar det blåsa redigt kraftigt,och hör nästan mitt namn i vinden och massa fotsteg,,

när jag kmr in till grinden poof , vinden avtar.

Jag blev skiträdd… vad är detta?, försöker dom fpå mig att inte lägga in bilden eller psyka mig?. om det är så så raderar jag bilden direkt!.

Hjälp snälla!

Jennix
0

Fråga, kanske?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

lightseeker
0

förståndiga jennix! visst skall du börja med att ställa frågan, till dom.

Jag personligen, är dock väldigt nyfiken på att se bilden.

Det där med att elektriska saker kan lägga av, när man är i "laddade" områden, har jag ju själv upplevt.

Hade med mig: digital-kamera, samt cd-spelare upp till en bronsålders-labyrint på sommarsolståndet.

Vad hände väl då? jo, kameran lade av, efter bara några tagna kort, men gick igång igen, när vi kom hem, (nämnas bör väl att batterierna var fullt uppladdade innan vi for hemifrån) samt att cd-spelaren, som gick både på nät och batteri, fick vi aldrig liv i, igen.

Så ett bevis till på att dyra saker bör man inte ha med sig, till dylika platser. (om man inte har en tjock plånbok, vill säga)

Men om farsan din har råkat lägga beslag på sladdarna, så skyll inte på småknytt, be honom om att få dom tillbaka, bara.

spindelfot
0

klart man blir nyfiken på bilden nu!

Att skicka en bild över internet är inte samma sak som att ha en bild hemma, bilder sprids snabbt har jag förstått. Knyttet kanske inte ville finnas på din dator? Hade det inte velat att du skulle ta kort på det överhuvudtaget, så skulle inte kameran ha funkat - tror jag. Träffa din vän i verkliga livet istället och se om du kan visa bilden för henne då.. går inte det heller är bilden kanske bara menad för dig.

Knytt och småfolk är luriga och har oftast en galghumor… oftast inte särskilt rolig tycker jag själv men de får hellre skratta åt mig än att inte skratta alls. Det är roligt att de är framme och springer tycker jag.. som en påminnelse om att de finns, att man ska tänka efter.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

Jag fikade med ganna från hif på torpet i fredags. Jag låste upp och lämnade dörren öppen. Vi var ute mest hela tiden, men då det började bli kolmörkt bestämde vi oss för att gå in. Då hade 'någon' stängt dörren och låst, och inte bara låst.. hela låset hade låst sig och vi fick sparka in dörren..

Och inte var det drag heller, för dörren in till själva huset är belägen inuti en glasveranda, som har en egen dörr till sig.

Vad sänder det för signaler? När man inte blir insläppt i huset! 'dra åt helvete'? Men när vi väl kom in anade jag asgarvet…

nu får man köpa ett nytt lås - extra störigt då nyckeln jag hade var alldeles nygjord, endast några dagar gammal. (nyfödd..) nu får man fixa nytt lås och nyckelkopior. Vrider de det låset också, jo då får jag falsk krupp och går och begraver mig!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jennix
0

#4  Alltså, det där är ju lustigt, för mina största upplevelser av knytt och andar har varit såna som vill busa med mig, gömma grejer och sånt. Helt oskyldigt men rätt irriterande ibland om man inte har "tid" med humor. Flört

Och faktiskt, det som har funkat bäst för mig med att hitta mina saker är att fnissa åt det, säga högt ut i rummet att, jo det var kul att gömma mina saker men jag behöver dom nu, snälla kan ni visa mig var?

Och jag hittar dom alltid snabbt nuförtiden! Skrattande

Så jag tror på att kommunicera, det har funkat bäst för mig - att prata högt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

felixmartinsson
0

Jo jag ska försöka ta kontakt med dem, ,

och lightseeker, pappa har inte rört sladdarna, utan hans sladdar är också borta! även fast vi visste vart dom brukade ligga!

Men iaf, ska försöka prata med dem och fråga om jag får tillbacka mina nycklar och sladdarna, och fråga ifall bilden va endast för mig eller ifall jag får ladda upp bilden.

Tack för alla snabba svar!!!!!

lightseeker
0

AHA! Feltolkning av det som du skrev alltså