LördagsVILJA 25Okt
Dagen har nyss vaknat och med den kommer förhoppningsvis önskandet och viljan att saker ska vara eller bli. En önskan om att få visa tacksamhet här i viljetråden har även framställts.
Så nu undrar jag…. VAD har dagen för viljor och tacksamheter?
Idag vill jag åka på höstmarknad med mina barn och min mor.
Tacksamheten har jag alltid med mej för att jag har någonstans att bo, äta och leva i trygghet.

Idag vill jag laga afrikansk pepparsås, hitta fina pumpor till barnen, läsa i böcker och ha det vilsamt.

Igår kom lönen så nu finns viljan att gå ut på stan och handla ;) väntar bara på att det ska öppna!
Idag vill jag att dagen ska flyta på med jämn energinivå. Jag vill även att min äppelpaj som jag ska baka idag kommer bli god.
Jag är tacksam för mina föräldrar som kommer bjuda mej på middag idag och för mina djur som ger ljus i tillvaron. 

Jag vill att min vän ska vara trygg och harmonisk i sig själv, jag vill att hon ska vara glad åt att ha mig för sig själv idag, utan krångel om skilda viljor om att stanna hemma/gå ut. ;) Den fick jag till fint va? Jag vill henne så mycket gott, så mycket…
Sedan vill jag att min systerdotter ska få en underbar dag idag, hon lät så ledsen i telefon för hon var tvungen att vänta en dag till innan hon får komma till mig, hjärtskärande, "lillgammalt" med en dold gråt och besvikelse i rösten… Så jag vill verkligen att hon ska få en bra dag så väntan och längtan inte ska bli för lång.
Idag vill jag nog ingenting särskilt för egen del, ingenting som är viktigt att nämna. Men jag känner en enorm tacksamhet till livet, för att jag får vara så lycklig när jag var beredd på att bli olycklig, för mina älskade syskonbarn, för alla som kom ihåg mig igår och alla som råkade glömma. Tacksam är jag även för Sol som vill få mina ögon att glittra idag.
Idag vill jag ta det lugnt, äta gott och vara social.
Idag är jag tacksam för att jag har ett arbete och att inga varsel är på gång på min arbetsplats, för att jag fick sova gott inatt och hade en intressant dröm där jag var på väg uppför ett högt berg. Jag stannade halvvägs på berget för där var gräset så mjukt. Jag lade mig ner, var nyfiken på vad som kunde finnas högre upp på berget, men tyckte samtidigt att det var så skönt att bara ligga där i det mjuka gräset.

#6 Vägen till målet kan vara nog så njutfull och inspirerande, det är inte alltid man behöver ha så bråttom fram vart man nu är på väg. :)
Coturnix..
å vad det låter spännande med dina viljor idag ;)
Afrikansk pepparsås och pumpor.. Hoppas du får din vilja.
Twinkle..
Handla inte slut på allt bara, tänk på att månaden precis börjat ;) (eller är det slutet?) men visst är det trevligt att få handla…äntligen när man har väntat?
Simelion..
Klart du kommer att baka en god äppelkaka.. hur skulle det kunna bli annat?
Jodrena..
Jag blir glad över att se att dina ögon glittrar idag.
Sovgott..
Jag önskar dej precis en sådan dag..
NU väntar barnen..

#8 ja, det är exakt det som är det knepiga!
när man inte vill tänka på konsekvenserna, hihi!
Idag Vill jag skall vara en mysdag…
Idag vill jag ha överraskningar , av det positiva slaget.
Tacksam för mina underbara barn! Som ger mor mer än hon förväntar sej.
Vandra i Ljus å Skönhet
Å, min önskan är kärleksfull å hemlig
Vandra i Ljus å Skönhet

#11 åh, överraskningar, spännande :)
Min dag .. vad ville jag? ingenting för egen del. Men min vän fick inte som jag ville det, men hon gjorde mig ändå glad.
Hur det gick för systerdottern vet jag inte, men snart är det imorgon och då blir hon glad. Att älskas av barn berör djupt.. Stort tacksam över att ha barn i mitt liv.
Att upptäcka att ens äldsta son är en av mina bästa vänner.. e inte fy skam
Vandra i Ljus å Skönhet
Det blev det… men jag har lite kvar att stå i, innan den är perfekt mys-pysig.
Hur vet man när någon talar, vad som är sant? Orden som bedyras eller känslan som skriker tvärtom?
Just i det orden sägs… vet man inte. Det visar sig av handlingen som kommer efter orden.
#16 Jag skulle säga, gå på känslan.
Det finns folk som är bra på att ljuga men ibland kan man känna på sig att nåt är fel, då ska man lyssna på den känslan och tänka efter.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!