Upplysningsbyxor!
Vissa nätter när man inte kan sova, så tänker man ju -klorin, om jag skulle ta fram den flaskan? Och det gjorde jag, och uppfann ett par byxor som leder till direkt andlig upplysning!
Världsträdet och trappan upp till gud på samma ben- 'kluven underkropp'
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vad fint! Hahahha, jag trodde att jag skulle få se reflexbyxor…
Som batik ju!
(Det påstås att klorin är miljövidrigt. Jag skulle undersöka den saken en gång och fick en bok tjock som en halv bibel som innehöll forskning som bevisade motsatsen. Från klorinbolaget.)

ja, jag är nog rätt säker på att det är tämligen miljöfarligt.. åtminstone luktar det som en hel kemikaliefabrik. Min mamma bestämde att vi skulle ha klorin hemma, att det var bra för det hade hon.. och så köpte jag en flaska.
Tänker att sålänge man inte häller det i avloppet hursomhelst, bör det vara ok, ev lämnar till miljöbods-stället där man lämnar kemikalier?
Klorin är inte miljöfarligt egentligen… det sönderfaller ganska snart till saltvatten. man kan skynda på processen genom att låta det reagera med en järngryta.
Kemiska formeln på natriumhypoklorit är NaClO+H2O…
Låter man det stå i en järngryta så sönderfaller det till NaCl+H20+Fe3O4… Häll sedan ut saltvattnet och använd järnoxiden till färgämne eller så.
Miljövänligt och bra.
Det är bara om man häller ut för stora mängder som det är farligt för miljön. Det är inte ens direkt giftigt. Man blir sjuk som en gnu om man dricker det, men absolut inte farligt. (Om man inte drar i sig ett par dricksglas.)
5g natriumhypoklorit per kilo kroppsvikt är dödligt hos 50% av testobjekten. Det motsvarar en halvliter klorin hos ett barn på 20Kg. Men nyttigt är det absolut inte.
Som parentes kan då sägas att Natriumklorid - koksalt är dödligt vid 20% av detta. Så egentligen blir klorinet farligare om man "neutraliserar" det.
Kemi - grundläggande för all magi ;-)
#4 "Bräääänner!"
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Bränner?
Jag förtydligade mig lite ;-)
//
#6 Robert Gustafsson?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

spindelfot. du kan nog tjäna pengar på det där! starta en sekt, där folk måste betala massa pengar för att prova dina upplysningsbyxor och därmed få prova på att vara upplyst i 5 minuter. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#7 LOL, vare bara jag som hajade det ;)
http://www.youtube.com/watch?v=VYJkXeqCjDA
3:26 "Brääännner…. bränner…."
Läckert :)) Men jag undrar vad drottning Elisabeth tänker där brevid 

Ä! Det är ju jag på den bilden! :P
Jag behöver tjugo par sådana upplysningsbyxor!!! Minst! Jag måste reformera de kommunala tjänstemännen och helst kommunfullmäktige också.

jag samlar på bilder av kungligheter, tejpar upp dem på garderoben i hallen, det håller mitt förakt för överklassen i schack..;)

Cooola! Men hur gick du tillväga när du skapade mönstret på byxorna, Spindelfot?

#13 Jag doppade en tops i klorin och satte igång att klottra ;) först tänkte jag skapa en egen juicy couture-kopia med ögat på varje skinka men det bidde itne så..