Ritualer & magi
Jag har inte hållt på med detta så länge och undrar om det är fler än jag som hareller har haft lite svårt med att få till magi biten. Jag känner mig lite vilse på den biten men gör så gott jag kan. Jag skulle bli så glad för minsta lilla tips.

Jag tycker att du ska lära dig saker och ting innan du börjar arbeta med magi. Jag själv använder mig så litet av någon form av (medveten) magi som möjligt, även om jag intresserat mig för sånt här länge (10 år) därför att det kan bli väldigt tokigt om man inte vet vad man gör. Det bästa är ju om man kan hitta en lärare, som kan vägleda på ett bra sätt, tror jag.
Visst lär man sig av misstag, och jag har också gjort mina, men att lära sig genom misstag kan ibland få en del oönskade konsekvenser. Jag vill inte skrämmas, jag säger detta av välvilja. Så studera så mycket du kan, så kommer det nog till dig när det är dags :)
Läs igenom allt på denna sida +Druid/Shaman och du har en utgångspunkt… magin finns runt om oss ständigt det handlar mycket om att öppna ditt seende!
Vandra i Ljus å Skönhet
Tack. Jag studerar vidare