Neutral - tarot
Hej,
Jag gick en helgkurs i tarotkort för en så där 7 år sen och har sedan dess lagt kort. Från början gick det bra att lägga för andra och för mig själv men allt efter tiden gått så kan jag bara lägga kort till mig själv. Hur neutraliserar jag mig och korten så jag kan lägga för andra? Någon som vet?
På samma sätt som med allt annat…
Tänk mindre på dig själv och mer på syftet med varför du använder dessa döda ting för att uppnå resultat och få fram deet som är i ditt inre.
Det borde räcka.. korten i sig är inget annat än vad du sjlv tycker att de är. Tarotkort är som vilka kort som helst.
I min ödmjuka uppfattning.
#0 Fast det här med att läsa för andra tyckte jag till en början var mycket svårt. Speciellt med människor jag kände väl. Ifall korten sa något som jag inte tyckte stämde överens med den personen så vred jag informationen eftersom jag tyckte att jag själv var en SÅ god människokännare. Men när jag kom över mig själv och mina förväntingar (och fördomar om andra människor) så blev det lättare. Visst har jag fortfarande fördomar men dem sätter jag åt sidan vid en läsning.
Det andra var att komma över mottagarens förväntningar på korten, det finns många människor som vill höra vissa saker och vägrar acceptera något annat och då tyckte och tycker fortfarande jag det är svårt när en person säger "okej" med förvånad och skeptisk röst och tycker självklart att korten måste ha fel.
Jag tycker personligen att det är bra att ha en "relation" med korten eller hur man ser på det, de görs ju levande genom dig och desto mer man känner sig själv desto bättre tycker jag kortläsningarna blir, då borde de ju också fungera bra med andra.