20 oktober mogonvilja...
… spenat, salvia och persilja…
Godmorgon alla trötta och ha en fin dag på jobbet…
//
Idag Vill jag finna ro och jag vill veta var jag skall lägga bollen för inspark… En schysst passning vill jag få till, så min lagkamrat kan komma till skott och sparka bollen i mål. Det är min huvudsakliga vilja…
Sedan
Fred
Frihet åt orättvist dömda
Samarbete över alla gränser
Utvecklad fri vilja i människan
Gädje åt de sorgsna
Lättnad åt de ångestladdade
Och allt det där andra… som gör att folk mår bättre.
//Så är min vilja.
#1 Sportmetaforer så tidigt på dygnet, eeeek! Nu går jag och lägger mig.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Då vill jag även att du sover gott… ;-)

Back at my face. Gårdagens inlägg i vilje-tråden borde ha gjort det här omöjligt, men idag har jag inte så många "vill" … mest bara "vill inten" och det var ju dem man inte skulle koncentrera sig på, enligt mig själv.
Så vad vill jag då? Jag vill att kärlek ska finnas där kärlek ska finnas. Mellan individer som trådar som tillsammans skapar ett stort nät, och på så vis är vi alla bundna till varandra av kärlek.
Jag vill skänka ro till dem som har det svårt, jag vill att alla lösningar ska falla på plats och bara skapa lycka.
Jag vill sova, döva mig. Bedövad är jag redan. Jag har knappt ätit någonting på fem dagar, alldeles för litet, inte heller har jag fått särskilt mycket vila. Det har gått några dygn utan sömn eller vila över huvud taget, och min kropp håller på att omformas till oigenkännlighet. Allt jag vill för min egna del, är att få sova nu. Men jag måste till jobbet där tunga händelser väntar. Alltför tunga. Så jag är faktiskt tom nu för att klara av att fortsätta.
Det jag vill, som jag kan tro mig få, som det förhoppningsvis är möjligt att få, är att få komma hem från jobbet och dyka ner i sängen och slockna. Jag ber om ursäkt för att jag inte kan tänka klarare än så nu.

Jag vill få lite sömn…har haft en orolig natt först med feber och sen nu kl 5 fick hunden diaree stackarn..och sen vill jag veta vem jag ska sjukskriva mig till på jobbet…typiskt med diffusa chefer..men får väll göra en gissning.

-Kärlek, spenat, salvia och persilja. Jaha det är väl helt okej.
Jag vill gå ut och släppa ut gässen och fösa dem till dammen, till att börja med. Jag gör så. Tjingeling.
Idag vill jag… hm… ja vad vill jag?
Jobba?
SLÅ dumma chefer som tar in praktikanter och arbetstränare i stället för anställda när de har sparkat personal pga arbetsbrist?
Argh…
Kan man förtrolla såna? (chefer alltså) *morr*
Annars vill jag göra det som står på att göra listan.
Äta frukost
Elda i spisen
Ta en promenad
Tänka possitivt som jag förövrigt gör för det mesta
och försöka att INTE bli sjuk av oro.

Idag vill jag hitta nya vägar.

ska åka och handla lite på lidl.. *spännande mammans liv, ojoj*
tänkte göra matte också men det blev inte av.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#3 Jag slapp iaf sportrelaterade mardrömmar. :)
Idag vill jag ha mina böcker jag beställt.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Jag vill hitta ny energi. Jag har inte gjort någonting alls idag. Jag behövde vila och återhämta mig. Men nu skulle jag vilja att jag hade energi att göra någonting.

Önskningar kan gå i uppfyllelse, man kan få det som man vill. Det är en lättad och hoppfull Jodrena som skriver nu (och skäms något för det tidigare inlägget).
Jag fick sova hela dagen. Det var min högsta önskan och den slog in då jag slängdes ner i en medvetslöshet innan jag hann lägga märke till att jag var på väg dit.
Strax efter att vaknade igen, fick jag veta att kärleken är som den ska vara, i min fysiska omgivning. Jag hoppas och vill att den blir som den ska i hela min omgivning också. Och även utanför den.