Viljan vaknar 19 oktober.
Jag är lite efter med dagens göromål idag…
Men …
Som sagt viljan… vaknar…
Idag vill jag börja eftermiddagen med kaffe och mys… se.. bägge slog in.
Sedan vill jag ropa ut alla världens och mina egna vacka hemligheter.
Och jag vill att de skulle kunna mottagas.
Jag vill busa lite…

#1 En busig aris-eile?
(hehe, inte illa menat)
Jag har väntat på den här tråden. För idag har jag velat så mycket, men inte mycket av det jag velat har hänt (trodde jag). Jag ville hämta en sak men kom hem med helt andra saker. Visserligen bra saker, men det var ju bubblan som var viktig idag.
Det är lätt att bli otacksam och glömma vad man vill när man ser alltför enkelriktat. Alltså:
Det finns alltid någonting man vill, som man får. Litet eller stort spelar ingen roll, det viktiga är att se vad man vill ha av det man får och glädjas åt det, och inte koncentrera sig på vad man vill ha men inte får, eller får men inte vill ha.
Kanske rörigt, men viktigt för att kunna finna det som gör livet till det man vill att det ska vara.
Det händer att även A-E kan busa… Men inte så ofta… !

Jag vill att det ska vara ost när jag köper ost. Inte ett surrogat, som är bäst före juni 2009 innehållande potatisstärkelse, färgämnen, konserveringsmedel och olika vegetabiliska fetter av okänd karaktär.
Nu börjar jag undra vad det är i skolmaten också!? Får ungarna ekologisk mat utan tillsatser? Jag tvivlar.
Jag vill jag att natten ska befria mig från det psykiska illamåendet över den falska osten och att jag ska få energi till att engagera mig i skolans kosthållning samt orka leta efter vettiga råvaror och lusläsa innehållsförteckningarna ännu bättre än hittills.
Det var som en gång då vi skulle köpa kräm till barnen… hallonkräm.. gott även om det var färdigt.. MEN det stod med stora bokstäver: "OBS ! INNEHÅLLER INTE GRAPEFRUKT)
Bra tänkte jag och kollade bakpå om deet stod att deet heller inte innehöll:
Bensen
Råolja
Kokosmjölk
Metanol
Flugsvamp
Kaffe
Oxfilé
Och allt annat som inte borde finnas i just hallonkräm… men det stod inte.. Det var bara just grapefrukt den inte innehöll.. hurvida vi köpte den eller inte minns jag inte.. men det var en klart kul text.
En ny vilja vaknar.
Den lyder: "Jag vill ha ett eget bo… Snarast"

#4 Skolmaten .. ekologisk? näe, ca en gång om året kanske. tyvärr.
Sedan kommer barnen hem till föräldrar som tror att de fått så bra mat i skolan att de själva inte behöver bry sig så mycket, det tycker jag är skrämmande. om inte föräldrarna bryr sig, lär de sig inte heller, och så länge föräldrarna inte vet någonting, händer heller ingenting i skolorna.
#5 vaah? ja det var ju tur att det inte innehöll någon grape. vilket höjdar-försäljningsknep! hahaha. jag hade köpt det bara för att det var så roligt ju

"Helt desperat" kollade jag för säkerhets skull på innehållsförteckningen till smöret men det står att det är gjort av grädde och innehåller smör. Knäckebrödpaketet verkar också juste. Innehåller bara det det ska göra.
Hallonkrämsanekdoten framkallade ett bubblande skratt som övergick i hejdlöst skratt.
Senare såg jag ett program från tv Göteborg med en skrattkonsult inbjuden. Han "botade" folk med att få dem att skratta i skrattanfall. Det var lösningen på allt sa han.
#7 Jag får ta åt mig där. Jag har inte engagerat mig i vad som serveras i skolmatsalarna. Ännu…