Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1704 ggr
aris-eile
0

Vlijan 18 oktober.

Så blev det lördag. Jag vet inte helt vad jag skall skriva för inspirerande saker här egentligen.

Alla borde ju egentligen göra det jag gör nu, de som har möjlighet. Ge sig ut för att träffa folk, de som man fursummat under en tid. Ringa de som behöver tala och dricka den där koppen kaffe med den man skjutit upp så länge.

Men i övrigt.

Vad vill man egentligen en lördag?

aris-eile
0

Ja, jag vill ju som sagt ner på stan nu, missade förra bussen, så jag tar en om en kvart istället.
Jag vill avsluta eller börja om en sak jag skriver på.

Jag vill prata med mina barn sedan men min telefon är lite tokig.

Jag vill prata med min kära vän, men chansen är inte stor att min telefon ringer från det hållet heller.

Jag vill så gärna bara.. vara där.. nu…

Men för att inte sikta så högt. Jag vill helt enkelt sitta och chattra och spela, även hela denna natten, så även den förflyter utan större besvär (tack för att du håller mig sällskap).

//

Jodrena
0

Jag befinner i ett töcken, pendlar mellan starka, vitt skilda känslor efter att ha fått hela mitt liv omformat från vad som varit min vardag i några år nu. Så jag har litet svårt att vara aktiv här inne på det sättet jag skulle vilja, för tankarna är ännu helt ur fokus.

Därför är jag glad för de här trådarna, som säger åt mig vad jag ska skriva :) Tack!

Denna lördag, vill jag påbörja en rensning, en rening. Av mitt hem och min själ. En ny början, som de första raderna i ett nytt kapitel, men i samma bok. Tomma vita sidor att fylla ut i olika färger, bilder, ord. Det är vad jag vill idag. Få det gjort.

spindelfot
0

Jag skulle vilja dra mig undan helt, men nu har jag gått för långt och kan inte göra det, det är bara att fortsätta gå. Religiös kris kan man kanske kalla det, ja vem är jag och vad håller jag på med egentligen?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Zoraye
0

Känner igen mig i det ni skriver. Huvudet ner och fötterna upp, tillvaron har en annan färg, form och framförallt innehåll än vad jag trott.
Jag vill inte alls det jag trodde att jag ville.
Hur får man rätsida på allt igen?

Ganna
0

Jag vill hitta mitt hålslag… :/

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Jodrena
0

#4 Man följer sin sanna känsla och väljer att göra det rätta. Att man inte vill det man ville förut, kanske inte är så fel trots allt, om det verkligen är så att viljan nu finns någon annanstans. Endast du själv kan ta reda på sanningen inom dig och följa den. Då kommer du att få rätsida på allting.

Blodeuwedd
0

#5 Men tänk … mitt är oxå borta.. Tror du att de har rymt tillsammans?? ;)

Annars vill jag bara sitta här med benen i kors…. eller kanske mer ligga i soffan, glo på tv och dricka en Irish Coffe.. mums..

Jodrena
0

#5, #7 Ni kan nog räkna med att de har gått och blivit förälskade och rymt för att leva ut sin förbjudna kärlek tillsammans ;)

Det var väl meningen att vi skulle uppdatera senare och rapportera hur det gått, om viljan blivit verklighet.. har jag för mig. Så jag får väl erkänna att jag inte har hunnit varken rensa eller rena någonting alls. Men jag har många timmar framför mig innan jag somnar, så än finns det en chans att jag lyckas åtminstone påbörja det jag vill göra.

Ganna
0

#7 #8 Nu gör de små rese-hålslag tillsammans. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

aris-eile
0

I stort sett har det blivit som jag ville.. med mindre justeringar efter hälsa och tillgänglihet.. Nu är det bara resten av mörkret kvar att rida ut..

Zoraye
0

#5 och #7 - Jag tror hålslagen är på någon form av hemlig fest, för inte heller jag kan hitta mitt.

#6 Tack för orden vännen. Det känns inte fel att vilja något annat, däremot känns det helt fel att inte veta vad sjutton det är jag vill egentligen. Får klura och köra någon form av introspektiv granskning.

aris-eile
0

Men inte behöver man ha hålslag heller.. det finns papper att köpa som de har tillverkat runt fyra små pinnar tror jag… då slipper man störa hålslagarorgien på Baltic Star… (Det var dit jag hörde de var på väg)… Men det var inte jag som sade det.. det är mörk, hemlig och förbjuden information, som endast ett fåtal utvalta inom väggarna för en speciell kontorslokal får veta…

ssssch.. lova?

Ganna
0

#12 Om det bara hade varit papper det gällde! Men ack nej.

Jaha, hoppas hålslaget köper nå´t fint på tax-free och tar med hem.

F.ö. blir jag mer skrämd av att du har sådan info än av något annat jag läst här!

aris-eile
0

Jo.. jag kan förstå det… men mina läppar är sälade…

Sorry..

Ganna
0

#14 Aha! Där försa du dig! Det är de på Silja-Line som tipsat dig!

Jodrena
0

hihi. ni är underbara som får mig att skratta så!

Jag har faktiskt lyckats göra någonting, men långt ifrån så mycket som behöver göras. Men har man tagit ett steg är det kanske lättare att gå igenom hela processen. Vad skönt det ska bli sedan :D

Blodeuwedd
0

De där räkningarna och såna papper brukar inte komma med hål.
Förresten… Tror ni att det är en singelkryssning de är på??? Förvånad
Kanske de piercar några sälar i smyg.

#12 Jag önskar att mitt hålslag köper med sej en Wirreflarra hem.. å en Jäger..

aris-eile
0

Räkningar.. de är aldrig miljövänliga.. lägg til återvinningen så de gör nytta istället ;-)

Blodeuwedd
0

i sinom tid, i sinom tid…. hav tålamod. 
Först behöver de sitta ett tag inom lås och bom…
Sen hamnar de nog i spisen och får ge lite värme, inte bara psykiskt.

Hennum
0

idag vill jag ta det lugnt, och det har jag. och nu har jag tagit det så lugnt att jag känner för lite mer fart, så det ska jag snart göra något åt.

jag har velat göra den där äppelkakan några dagar, och den gjorde jag oxå, god blev den med ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Endroppeihavet
0

Vojne. Idag vill jag fortfarande att grammatiken som ska tenteras på måndag ska infinna sig i mitt huvud.

Jag vill ha min dygnsrytm tillbaka och önskar fortfarande att någon bootcampledare kom hit och bara sparka mig i röven. "UPP ME DIG LAZYASS!" Just nu har jag bara mig själv att lita på och min röst låter bara snärjande och lockande "Kom… det finns tid.. Titta på lite serier… Slappna av, ta en paus.. ta det lugnt"

På högre nivåer så vill jag idag kunna flyga över världen och naturen och bara se ändlösa vidder av alltet och sprida frihetskänsla från djupet av mitt hjärta, bryta mig loss från samhällesstrukturen, vara oberoende och bara sprida helande och glädje till alla som behöver det.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Sebastian
0

Om jag blev rik nån gång skulle jag lätt skaffa en egen bottcampledare. Man skulle aldrig vara sen till nått och vad man skulle få mycket gjort.

En bootcampledareshamanstäderskakock.. Finns det sånna..

Endroppeihavet
0

#22 Vi får väl annonsera ;) Multifunktionsmänniskor e ju dagens ITpeople. Så vi får nog betala en stor slant

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

marinelady
0

Jag vill lägga mig ner i soffan med min favorit glass och bara njuta av bra böcker och tvn en hel dag. Men jag borde plugga..får ta mig i kragen när veckan börjar för varför utföra ett arbete en ledig dag?