Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 2704 ggr
spindelfot
0

FULLMÅNEMÖTE 14/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon kväll, den 14 Oktober klockan 20:00 så träffas vi vid häxbrunnen.

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

* Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

* Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Behöver du tips för att kunna komma iväg?

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

* Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Ämne

Nu är semestern slut och många är mitt i jobbet eller skolterminen. Det är ofta lätt att glömma bort sitt andliga arbete, eller sig själv med för den delen. Det är också ofta lätt att gå på bekväma men dåliga spår för att det är lättare just då - men ikväll, skall vi söka Styrka och Kraft för att orka bära upp såväl våra vardagliga liv, som vårt andliga. Att ta de goda valen, som inte alltid är lätta men nödvändiga, våga utmana oss själva och växa som människor. För våra familjer och liv, för jorden, våra vänner.

Mål/Intention

STYRKA att kunna vara sig själv, kunna samla ihop sig själv och göra de rätta valen, finna styrkan till att kunna fullfölja stora mål, och inte nöja sig med de små. (Låta sin ledarvarg styra de mindre vargarna;))

Vi ses vid brunnen!
Mvh SPIDERFOOT

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BiGavia
0

Ja vi ses vid brunnen, älgtanden i min hand!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

Vilka möter upp!

lightseeker
0

jag

BiGavia
0

Så bra vad är ditt tecken på dej! Skrattande

Zoraye
0

Jag ska verkligen försöka, men det kan hända att jag måste vara med på en jobbmiddag.

[trumman]
0

#1 Shhhh! Inte avslöja vad du håller i!

Det är ju hela grejen med att ha kraftsaker i handen: att andra ska se och senare kunna få bekräftat att de verkligen Var Där.

Mvh, T

ljung
0

Visst!

dragonstar
0

Ska ochså försöka deta =) Om det inte kör ihopp sog med skolarbetena =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

BiGavia
0

#6 , hahaha…de fatta ja int, trodde de va för att känna igen varandraSkämsSkrattande

Coturnix
0

"Mål/Intention

STYRKA att kunna vara sig själv, kunna samla ihop sig själv och göra de rätta valen, finna styrkan till att kunna fullfölja stora mål, och inte nöja sig med de små."

Bra! Jag är inne och läser på för att memorera intentionen! ;)

BiGavia
0

Tyst

marinelady
0

Typiskt att det råkar vara jobb kväll för mig, jag tänkte ge mig ut senare i natt…får se vad som händer.

Endroppeihavet
0

Snyggt formulerat och uppstrukterat inlägg säger jag bara!

Det känns verkligen som det lagts ner tid på det och det blivit så otroligt bra pga. det.

vi ses. ungefär nu.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
0

Mycket har jag ju klippt och klistrat från trummans första inlägg ;)

spindelfot
0

Jag har samlat mina redskap inför kvällen, hoppas att det går bra, hoppas att vi ses allihop.. ska försöka hälsa ordentligt på alla jag ser när jag väl kommer till brunnen, ifall jag lyckas ta mig dit.. Hoppas vi är några stycken. Intentionen ligger mig varmt om hjärtat..

Delge era upplevelser i denna tråden. Den är inte så lång och kan absolut ta det, onödigt att starta en ny känns det som :) Vi ses!

lightseeker
0

argh! är jag, läkarbesök inför dotterns operation, mm. satte broms för min ork, jag VILLE ju detta, snyft….fast iochförsig, så var jag med sist, när de flesta andra här var på häxträff…nästa gång då SKALL jag vara med!

ljung
0

En låga i smide, Hörde hela tiden "kan du överleva?" jagade fram med en vargflock.

Såg även en mörkklädd kvinna som satt och offrade i månskenet. Hon log emot mig och månen, fick med en gång känslan av att det är nödvändigt att veta när och hur ett offfer bör ske till gagn för flocken.

Någon klädd i vitt och någon med en sparv eller padda på huvudet.

Smått runt om mig överrallt, de rörde sig så fort så jag hann alldrig få stann på dem så jag kunde prata med dem.

Jo just det någon som satt och fipplade och letade efter något i vad som såg ut som en munkjacka, denne försökte visa mig vad det var men jag kunde inte se. Tror det var något som en kniv eller kortare pinne.

Oj så flippat det låter så här i efterhand då! Ha,HA!

Kanske dags för en överlevnadskurs?

Blodeuwedd
0

Varför är så många "häxor" klädda i svart?? Hur ska man kunna skilja er åt?? Dansade och dansade men kände mej väldigt splittrad.. ville bara dansa… en korp satt på brunnen och nickade åt mej. Såg flera varelser som yrde runt i vild dans.. alla svarta.. en symbol jag känner igen men inte minns namnet på.. tri..nånting.. sen var det så kallt, jag saknade elden. Där en häxhatt!
Sen var det över..

BiGavia
0

hej, du Ljung, letade efter kraften, tröja med huva, kniv i min högra hand å stav i min högra fast den e lång… hittade kraften å såg bruna fjädrar i ögonvrån…saknade dock Trumman å Sebastian!

spindelfot
0

Gick inte alls som jag tänkt mig, trots mycket stark intention. Efter mycket om och men kom jag till platsen, innan dess var det mest offer till månen.. (men det var innan jag kom iväg) Väl på plats såg jag mig omkring, såg någon i vitt, ett djur kanske - som en vit häst eller en stor svan. Ett gyllene kort hår..

Jag viftade rätt bra med min 'hemliga grej' men hade ingen munkjacka;)

Jag ville finna min styrka, och försöka finna delar av min identitet, ville ha kontakt med den gudinnan som jag drömt om tidigare, ville ha svar och styrka. Jag begav mig uppåt, fann en rök, tyckte det var svårt och suddigt.. Kom upp till en suddig värld, fick inte se mycket. Där var det en brunn och en man. Han frågade vad jag gjorde där, jag sade att jag ville leta styrka, finna gudinnan som kallat mig.

Då känner jag tydligt, hur någon är med mig i rummet, en kvinna sittet tätt intill mig på vänster sida och styr min hand som har skallran, känner trycker av en annan varelse..

Och jag tycker det är lite läskigt, tappar fokus, jag ser ner i brunnen. Kommer inte förbi mannen. Jag flyger neråt, genom molnen.. Ser mitt hus i andevärlden.. flyger dit. Det är theparty i mitt hus, fullt med suddiga kvinnor.. frågar min fråga, vem som har kallat mig, hur jag kan få styrka. Någon smyger sig obehagligt nära, ställer sig nära ansiktet, säger med bestämd röst 'kraften finns i döden..och i livet du lever' och jag rycks tillbaka ytterst brutalt, då rökelsen jag offrar ramlar ner i ljuset helt plötsligt, och ner på mattan, det blir svart, flammar upp..

spindelfot
0

och jag vet ärligt inte om jag blev klokare, snarare mer förvirrad, fattar ingenting!

Coturnix
0

Svart textil översållat med silverprickar. Virvlande, svepande. Förvandlas till bilden av stjärnhimlen. Som silkesdukar i mörkt lila sveper, dansar virvlar genom den mörka stjärnrymden. Uppåt och neråt. Ett orange dis stiger upp mot himlen. En stor eld brinner. Ett landskap med en klyfta i mitten…grenar i form av hornkrona… en större kniv eller ett litet svärd är instucket i elden…

Så¨här var det, symboler och bilder inget personligt möte med någon av er. Jag slutar berätta här för nu.

BiGavia
0

Ingen som hade fjädrar då??

spindelfot
0

Jag hade en stor fjäder i handen som jag vevade en hel del med precis när jag kommit till brunnen :) annars, har ju djuret jag färdas med svarta fjädrar.

BiGavia
0

Brun fjäder?

spindelfot
0

#25 vit och brunspräcklig, inte helt brun tyvär..

BiGavia
0

Det stämmmer bra de va den som viftade i ögonvrån…Skrattande Då var vi där tillsammans

BiGavia
0

Blir bättre nästa gång, hoppas jag tydligare….men spindelfot fjäder var allt denna kväll! Bra så!

Coturnix
0

Jag var väl någon annanstans i vanlig ordning.

Ceriadwen
0

Första gången för mig att deltaga, vilket kändes spännande. Det blev dock lite sent, men vad är tid egentligen?! Flört Var vid brunnen nästan på en gång. Jag tyckte att jag kunde känna närvaron från er som varit där tidigare, det var som om era "skuggor" dröjde sig kvar runt brunnen. Var det någon av er som färdades (eller har färdats) med en röd sten av något slag? Det såg ut som ett hängsmycke och kan också ha varit av glas.

Det verkar vara vanligt att stöta på djur vid brunnen (efter att ha läst andras beskrivningar). Själv träffade jag en mindre kråkfågel och en räv, men det var bara som hastigast. De var mest lite sällskapliga.

I stället fick jag syn på en spade som stod lutad intill. Jag tog tag i den och började gräva, faktiskt kände jag lite skuld över denna "vandalisering", jag undrade vad ni andra skulle tycka om det plötsligt fanns ett hål rätt ner i marken. Jag fick tanken att lägga ner ett frö som jag tog från ett veck i mina kläder och sedan fyllde jag igen med jord. Idén att begrava fröet nära källan kändes som det bärande budskapet i min resa ikväll. :)

Sebastian
0

Jo jag var inte med. Är lite svärt att hitta tiden till att resa till dessa ändamål.

Men bara så ni vet. Resorna blir klarare med tiden. Övning ger färdighet.

BiGavia
0

Räven följer med mej!Skrattande

Ceriadwen
0

#32 Aha! Skrattande Räven var riktigt nära och strök vänligt kring mig.

BiGavia
0

Räven e kelen av sej, jag vet!

Zoraye
0

Jag hann inte vara med ikväll, arghgarhrghrgr, men - när jag började läsa om era upplevelser käde jag instinktivt "det sitter en räv vid brunnen". Och vad läser jag när jag kommer längre ner - jo, om räven!

Hoppas verkligen kunna vara med nästa gång!

Sov gott alla,
// Zoraye, i regnig natt österöver

dragonstar
0

Hej jag förökte ara med. satt mitt emot min pojkvän och hadde min BOS i knät. Försökte komma iväg bad om att någon kunde komma. Det snurrade och man känner som om man domnar bort men itne mycket mer. Inte kunde jag komma iväg. Men övning ger färdighet. Sog under en kort sekund ett ljus i mörkret som en uppochnervänd månskärva sen görsvan allt och blev svart. Bad fåglarna om hjälp o förökte tänka att jag for iväg. Men ja förutom en del snurr oh mörker inte mycket =)

kram på er alla

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

blodtopp
0

Ingen resa för mig, men jag satt på balkongen och njöt av fullmånen istället =)

Coturnix
0

#37 Vad lyckat! Vilken fin skärpa du fick!:) Roligt att det var någon som fotade. Suddiga blev mina bilder på månen.

Här öppnade sig inte ens kameralinsen ordentligt, men det var sådan halo kring månen och det kan man ju ana iaf.

Hennum
0

hehe, det här var mitt lilla försök att ta ett foto på något som såg väldigt snyggt ut på riktigt. det där hotellet eller vad det är i lund, med fina små torn och grejer, vid bantorget… och så var månen uppe, någon dag innan den var full. och det såg som sagt väldigt fint ut… inte fullt så fint i mobilkameran. :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

BiGavia
0

Jag fångade månen….

BiGavia
0

Men den slank ur nätet..

Sebastian
0

Carpe luna.

blodtopp
0

#38 Tack! Teleobjektiv och en tjock kudde som antiskakstöd gjorde susen ;o)

Hennum
0

jag längtar tills jag har en kamera som jag kan ta sånna fina foton på månen med som du, blodtopp. så vackert! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan