Rosenolja Och Fjäderpenna
Någon Som vet Vart man Handlar det?, Rosenolja och Fjäderpenna
Tyvärr vet jag inte…
Brukar inte vara den som gnäller, men snälla sluta skriva stor bokstav för varje ord… Får mig att få panik;)

Frågade just idag efter rosenolja på apotekt. Det förde inte apoteket, var personalens svar. Hänvisade till naturmedicin försäljning!
Jag får nog vänta tills de doftande rosorna börjar blomma…

#1.. petitesser.. finns väl annat som är viktigare!!
Varför inte tillverka det själv..

Rosenolja köpte i alla fall jag på hälsokostbutiken här i stan. Den var rätt dyr, men det var det värt.
Crearome, AromaCreative och Bergamott har sån olja i alla fall. Sök på nätet och kolla om det finns återförsäljare av deras produkter. Den oljan jag hittade var från Bergamott.
Fjäderpenna kan du göra själv, det är väldigt enkelt iaf som jag minns det sen konstlinjen i gymnasiet då vi gjorde sådana:
Hitta lämplig fjäder, skär den i ett snitt ca 45 grader, skär sedan till spetsen i en lätt vinkel.
Härda pennan i het sand genom att sticka ner den upprepade gånger.
Jag, även känd som Mr. Google, kunde inte låta bli att hitta en bättre beskrivning hur man gör än min egen, så här är det jag hittade:
http://www.geocities.com/TimesSquare/5615/quill/
Lycka till med din quill ;)

#6 Verkligen bra sida om penntillverkning! Nu behöver vi lära oss att göra bläck också…;)

Jisses vad vi lär oss mycket här inne!
Tack Trumman för den fina länken!
#7 VA!? Kan du INGENTING!? Det är ju busenkelt juh! :D
www.fruktexpress.se/img/juice.gif” kan inte visas, då den innehåller fel." />
PLUS +

ÄR LIKA MED =

#7 och det gör du här….på engelska men dock….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#9 ***ASG*** fan du är för härlig!!!

#9 *Skrattar gott*

#1 o#3….jag delar faktiskt känslan med Ijin, det är oerhört svårläst och stressande…..

Tack Trumman! Du är så vansinnigt gullig! ;)
#10 Ser bra ut det där recepten! Nä nu går jag ut och plockar ägg.
Hahahah vad roligt!!!!!;)
#13 Samma här.

Ja! Men bildrebusar är lättlästa…fattar tom jag! ;)…(tror jag, kanske är bäst att tillägga.)
#17 Ja,jag med så nu ska jag bara ha tag i lite juice och en bläckfisk…
Måste det vara Rosenolja, rosenvatten kan du köpa på flaska på coop forum, billigt tror att det är 33cl för en tia.
Vandra i Ljus å Skönhet

För det första, jag skriver alltid med stor bokstav, kommer alltid att göra det!
och för det andra, jag menade nog gåspenna, men aja
får väla se vad jag hittar :)

#9 *roflmao* Fy f vad roligt.
#20 Inte i det inlägget. :P
O så länge som du gör det så kommer jag att undvika att svara på dem.
Väl mött

Stor bokstav i början av egennamn eller i början av mening. Ditt senaste inlägg visar ju prov på att du kan detta. Att skriva i princip varje ord eller substantiv med stor bokstav måste ha gett dig mycket käft i skolan, kan jag tänka mig. Jag skulle till exempel ha rekommenderat dig att gå sommarkurser om du varit min elev, för det är helt enkelt inte så man använder det skrivna språket. Att försvara sig med att du alltid gjort det, ger mig lust att prata med dina lärare, för hur man än vänder på det, så är det inte ditt fel att du alltid gjort så, utan det handlar om att ingen hjälpt dig rätt.

Det är mig själv jag lär mig ifrån, Ingen annan _rs_

Det förklarar en del måste jag tyvärr meddela, och enligt mig så är det inte vidare fiffigt. Vad skall du kunna lära dig, som du inte redan vet? Man måste även ta in från andra håll, annars stagnerar man helt.
Du är tyvärr långt från det du skulle kunna vara.
//Lycka till och jag önskar dig allt gott
#24 Så väl talt att jag ryser.
De som hela tiden hävdar att de är sina egna lärare, och att de vet svaren på allt, att svaren finns inuti oss och bara sitter och egoonan… förlåt, mediterar kallar de det visst eller liknande, missar nog en stor poäng.
Just den poäng du nämner här: att man måste lära av andra, och att det, faktiskt, inte är ngt fel med det. Tvärt om är det beundransvärt att kunna minimera sitt ego för att ta till sig kritik och lärdom från andra.
Mästare - Elev-relationen är urgammal och den bästa, då vi ska lära ngt.
Mvh, T

För det första, handlar detta om skolan, eller om vart jag kan hitta rosenolja och gåspenna?
Både och tydligen.
Jag trodde kidsen nuförtin' var duktiga på att multitaska :)
Mvh, T

#25 "De som hela tiden hävdar att de är sina egna lärare, och att de vet svaren på allt, att svaren finns inuti oss och bara sitter och egoonan… förlåt, mediterar kallar de det visst eller liknande, missar nog en stor poäng".
Bra poäng.. Önskar fler tänkte på det..

#29 jag vill hälsa på dig nån gång… :)

#29 Jag såg ett sånt gäss vid brunnen häromnatten, följde han/hon med dig ;) fågelgudinnan i mini-universumet..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus