Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 843 ggr
aris-eile
0

15 oktobervilja

Mitten på oktober, minsann…
Kanske fann någon något att vilja uppnå eller eller en önskan formades under natten. En dröm att uppfyllas eller en gammal tanke man vill utföra idag.

Idag, den 15 oktober vill jag…..

aris-eile
0

…. blott en enda sak och min önskan är att min vän skall finna en lätthet och lättnad i det som måste göras.

Mina tankar med dig…

Ikväll, vill jag upprepa gårdagen.

//

Lorelai
0

God morgon i dimman.. här ligger den tät. Vacker om omhuldande är den.
Under dagen här vill jag finna inspirationen att städa lite. Mina golv behöver kärlek. :)
That's it.. Det enda jag drömmer om idag.. förutom de vanliga jag drömmer om var dag.

Jag vill se mina pojkar hela och skitiga när jag hämtar dom. Jag vill känna deras kramar och uppleva deras pussar. Jag vill kunna säga till min son att han är en bra son, höra honom säga till mig att jag är en bra mamma.. hans bästa mamma.
Jag vill se min son lysa upp och tindra med sina ögon när jag busar med honom.. jag vill att de leker på sina rum innan maten, istället för att bråka i alla andra rum. Jag vill diska innan jag hämtar dom, så de får än mindre tid på sig att bråka.
Jag vill ge dom min kärlek.. jag vill få deras som bonus. Jag vill föra inspirerande samtal med instressana personer under dagen, kvällen och nattens gång. Jag vill drömma vackra drömmar och jag vill äga ett glatt humör.

Men annars är mina drömmar blygsamma.. rena golv. ^^

Blodeuwedd
0

Lära mej att låta min insikt ta makten..
Lyssna på det jag hör….
Se det jag ser…
istället för att inbilla mej att det är annorlunda, när det ändå aldrig kommer att vara det.

"Wakin' up around the corner of a dream Gaze with one eye Yearn to fly An endless high, a butterfly Realize it's hardly how it seems"

aris-eile
0

Ja.. din önskan är blygsam… förutom de som man vill var dag..
Det bästa vore om vi hade varsin uppsättning identiska barn, med samma allt… och bara bytte, så att alla kunde ha kakan och äta den. Men det är nog svårt. Enklare att uppfinna en personfax, antar jag.

För hur var det nu efter alla föreredelser och uppläggande av anteckningsblock och saker. "Ledsen, inga armar - inga kakor"
GAAAAAAAH ! !! !

Jupp.. det är nog vakna som det kallas, det du behöver.. jag håller med om det.

Att se och höra med fysiska ögon och öron, kan vara nog så svårt.. men att se med håret.. fjunen i nacken och på armarna.. höra genom fötterna och framför allt… ta in intrycken från allt runt om via de antennerna man har.. Det är en sak som tar tid att lära.
Att höra i tre dimensioner kan ett stort antal, men att bedömma avstånd riktning och hastighet via öronen kan bara några… att bedöma var i rummet en sak befinner sig, genom att lyssna med fötterna kan nog bara en som jag vet om.
Det är nog enklare att väcka medvetandet så det inte är någon skillnad. Vakna så att man friställs från skillnaden man gör mellan jaget och den fysiska kroppen. När begränsningarna är inga… När man kommit dit att man inte längre lyder under naturlagarna…

Siktar man högt högt högt. Kanske man iallafall träffar tavlan.
Men hur många når ens fram till målet?

Blodeuwedd
0

Det är ju när jag lyssnar, som jag mår bra
Det är när jag ser som jag växer.
När jag gör om och tvivlar då faller allt.
Varför göra annat när jag vet vad att göra, höra, vad att se?

Vaken är jag, men jag har svårt att tro, att jag ser, hör rätt. För inte kan det vara så illa… jag vill ju att det är vackert och ärligt.

[trumman]
0

…vill jag äntligen få det där brevet från den där advokaten till en långt avlägsen multimiljonär till släkting som informerar mig om att jag ärvt hans stora torparhem, beläget på en stor, privat ö med tillhörande multimiljonärskonto.

Och hund.

Mvh, T

Astraea
0

…vill jag dricka varm choklad och kasta löv - göra allt för att hålla verkligheten en stund.

varulven
0

#6 … jag oxå, jag med, jag vill!

karinf
0

…och jag måste ut ifrån varandets verklighet till naturens helande verklighet innan jag går sönder.

starfox
0

Ikväll vill jag ligga med huvudet i hans knä, blunda och känna hans finger som sakta och mjukt smeker mitt pannchakra, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Så skönt och rogivande.

spindelfot
0

idag skrev jag faktist en lista på vad jag skulle göra.. skura badrummet och städa i bokhyllan var det, men dagen gick i stöpet mer eller mindre, jag är så jäkla trött.. däckade i sängen trots att jag är ensam hemma med barn.. då får man inte sova, vad som helst kan hända. som tur är hängde han mest i samma rum som jag sov, väckte mig genom att drämma en kalle ankas pocket i huvudet på mig. (imorse fick jag en blöja i huvudet, härlig start på dagen, eller hur)

kom på en dikt på vägen till dagis, och jag sjöng den inuti kroppen och kände att jag ville flyga ut ur skalet, bryta upp det här gamla köttet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[Lady-Oona]
0

jag vill må bra i alla mina relationer….

aris-eile
0

Dagen idag.. har varit mycket mycket annorlunda.. Världen har tett sig… dimmig, tröttsam….

Min vilja för dagen har ännu inte velat slå åt det ena eller andra hållet, efter min kännedom. Men jag hoppas.. jag vill… jag…

Lägger ner min sköld, kastar min rustning och ställer mig mitt på fältet med svärdet i hand och väntar… Betraktar… Sänker min blick och väntar… inväntar…

Stöket, på slaget.. på… ropen…
På… trummorna…

Jag vill ha en lättnad i detta.

//

marinelady
0

Min vilja har varit och är fortfarande att mina magkramper och min onda hals ska lägga av så att jag orkar sätta igång och plugga.

varulven
0

idag var en sån där dag då jag trodde att jag inte ville särskilt mycket… men när folk började hitta på saker insåg jag ju att jag ville en hel del!

Hennum
0

det enda jag vill just nu är ork och styra att hålla ordning på mitt eget liv medans allt annat faller runt omkring mig. känns som att det händer hela min familj och andra jag älskar så mycket tråkigheter nu, så jag kan bara inte fixa skolan samtidigt. är helt ur fokus och förstår inte hur jag ska komma ifatt.

självklart vill jag oxå att allt ska ordna sig. med mammas cancer, brorsan i häktet, syrrans och brorsans bråk, morbrors ekonomiska bekymmer…

hela dagen idag (vaknade 4 på eftermiddan, så den har inte varit lång) har jag suttit och läst en bok samt tänkt att jag måste sätta igång med pluggandet. hade hela den här dagen till att komma ifatt, men jag har inte gjort någonting.

panik? jaa…

jag vill börja leva mitt liv på riktigt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan