Anderesor / ang fullmånemöten.
Imorgon kväll är det fullmånemöte igen - och då träffas vi i andevärlden vid häxtorpets brunn, för att söka svar på en speciell fråga.
Vissa har stor vana av anderesor, men andra är fullständiga grönisar - men som gärna vill vara med ändå, och det är till dessa som jag tänkte fylla en tråd med tips om hur man tar sig iväg.
Att resa i anden är ett utmärkt sätt att söka upp visdom, resa inuti sig själv och klura ut problem, hämningar, sin barndom. Oavsett om det är en 'fysisk resa' där du verkligen åker iväg, eller 'bara' en djup meditation där du utforskar ditt undermedvetna, är det ett mycket användbart verktyg som kan användas på många sätt och nivåer.
Den här tråden koncentrerar sig på just anderesor, den sorten man gör på trumresor, där man med intention flyger iväg med sitt 'tredje öga' för att se och utforska, med sin 'frisjäl' som det kallas. Man lämnar inte kroppen fullständigt, som med astralresor.
Rätta mig om jag gjort bort mig någonstans, och fyll tråden med bra 'resetips'!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hm. Tips för lättare resor.. Skit i att ligga ner. Rör på kroppen dansa skaka hoppa dreggla gör det som känns rätt. Sen att man inte lämnar kroppen.. Både ja och nej där.. Det beror lite på vad som händer hur långt du reser. För det mesta så sticker man iväg o glömmer kroppen helt.
det är därför man kan vakna upp med knän svullna som äpplen efter en resa för att man under trancen inte längre har kontroll over vad kroppen gör..
Fler tips: Ät inte innan. Det är ingen bra idé att resa med paltkoma. Har man tendenser att bli åksjuk kommer man spy som en gris om man är propmätt.
Res inte ensam om du är ovan vid det. Det kan gå galet och då är det bra om någon finns där med en andlig hink kallvatten.
Res inte utan att ha med er kraftdjuren. De kan guida er förbi faror som lurar eller bära er på ryggarna.
Resan är en process som kan ta tid att behärska. Ge inte upp bara för att det inte händer nått efter fem minuters liggande som en död fisk på mattan. Upp med er istället rör på kroppen. Bjud in djuren till dansen, dansa till knän inte orkar mer. sen ska ni se det fungerar.
Sista tipset. Detta sa en vän en gång. Håll intentionen lika kär som kärleken till ett nyfött barn. Håll fast vid den till varje pris under resans gång.
Sen ett varningens ord. Att resa är ingen häftig grej man gör en gång för att testa bara. Man sluter pakter, man arbetar, man reser alltid med ett syfte och då inte syftet att komma till nå tufft ställe med coola varelser. Utan genuint menad intention för att samla kunskap eller vad man nu behöver. Håller man sig inom dessa ramar i början så kommer det gå bra.
Mvh Sebastian.

Fint skrivet sebastian, och här är mina egna tips.
Lyssna på musik eller gör musik själv. Skallra, trumma eller sjung. Ifall du tappar fokus så kan du luta dig till musiken och åka på den.
Första delen av resan är viktig, tänk dig att du flyger ut ur kroppen och ut ur fönstret, beger dig iväg. Tvinga dig att se hur du lämnar ditt hem bakom dig för att åka till häxgården.. Låt dig själv få vingar och flyga iväg.
Ett annat sätt kan vara att 'sätta ögat' på förbipasserande flyg-djur, flugor eller fåglar. Om de låter dig.. Tänk dig att du kastar ditt tredje öga upp på ryggen på en förbipasserande fågel, och häng med. Denna metod lämpar sig bäst när man vill resa i 'mellanvärlden'. Man får vara lite elak, och trycka dit ögat hårt så att de inte riktigt hinner fatta vad det är som händer, vips så har du kapat dig ett förträffligt andedjur, mycket bra för den som inte har en relation med ett kraftdjur.
Ja vilken bra tråd! nyfikwn motfråga. Ni ger massor med tipps om att man kna ha nytta av sitt kraftdjur och att man inte ska var själv. HUr gör man som nybörjare om man är ensam och inte har fått nogon koll på nått ennu? Är det bara att köra på endå? Nått ni brökar göra för att komma in i rätt stämning?

#3 Du kan nog finna dig goda hjälpare, som för den delens skull inte är kraftdjur som bor inuti din kropp. Att kapa en fågel eller fluga var en metod jag använde mig av mycket innan jag lärde känna mitt kraftdjur.. Be om hjälp rätt ut, att förmödrar, djur som känner sig manade, ska träda fram och hjälpa dig.
annars.. musik och dans, bra grejer.