Min vilja 13 oktober
Oktobervilja #3
Nu är ju helgen slut… Så vad vill ni göra ikväll, gott folk?
Jag vill se en gammal film - The Crying Freeman - och kanske en nyare med… Vi får se hur det står till med min förmåga att fördela mig över kvällen.
Jag vet inte om jag vill men jag bör lägga in ny lera i min köksspis idag. I alla fall lyckas rensa bort den gamla leran som en början på projektet. Och sen ska jag slutföra min skörd av ålandsrot.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

I kväll vill jag ligga på mage i sängen och läsa alla böcker som jag vill hitta på biblioteket som jag vill åka till idag.

jag vill.. inte.. men jag måste - göra åtminstone tre sidor matte samt sammanfatta ett föredrag på engelska om Irland.. TRÅKIT tycker jag.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
idag vill jag ingenting.. kanske till kvällen
Ja, det var ju just till kvällen jag syftade på, eftersom det är en massa folk på jobb och så om dagarna ;-)
Go'midda!
Ikväll vill jag skriva ett helt kapitel på min bok. Det brukar aldrig bli så, men vem vet..?

Idag vill jag göra nått roligt med familjen.Knyta banden starkare med barnen. Skogen hade varit rolig att besöka idag men det ränner omkring massa stollar med gevär där nu..
#6 Det jag menade var att just nu vet jag inte om jag vill något i kväll ;) för just nu vill jag inte vilja någonting. *kinkig*
En grinig dag idag.. energiförlust..
Tar en skogstur med en kaffetår och ser om det vänder.
Jagandes ännu stolligare typer med horn, antar jag… hoppas jag :S
#8 å nu blev jag ännu grinigare.. Älgjakt!! De hade jag alldeles glömt.. SUCK!!!
Det är inte mycket energi i kaffe.. ta en kopp te med honung istället och en smörgås eller två med honung och pudra över lite ingefära eller något annat gott… sedan ut och drick kaffe.
Det kan ju behövas en del energireserver med inför imorgon kväll.

Jo det hoppas jag med. Men man vet aldrig med stollarna härikring.. Det kan mycket väl vara nått anna det jagar:S Har ju ett av sveriges största mentalsjukhus runt knuten så det kan bli intessant det här..

#11 klappa på Blodeuwedd
Är det säter du menar… jag hörde att vissa hade egen nyckel dit numera och att det fanns någon form av halvöppen avdelning där.. Jag hoppas att det bara är illasinnade rykten, men man vet ju aldrig. De som avtjänar långa fängelsestraff är ju berättigade till någon form av semesterliknande ordning så…
ojojoj
#12 Nä kaffe är ingen energikick det är bara gott i lagom mängd.
Men ååå vad gott det lät med honungsmacka.. tack för tipset.. tar med ett par sådana. :) *lite gladare*
#14 ;)
Ingen orsak ;-)
#15 Underbart. Dom som sitter i fängelse får semester och dom får väl lön eller nåt också? Arbetslösa och sjukskrivna får ingenting… Kanske skulle man ta och hamna i fängelse… Bra mat har dom också, har jag hört.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#25 jo det är säter. Nja nån nyckel finns det inte men halvöppna avdelningar har de. De är för de mindra farliga fallen. Men tack vare att regeringen skrev om vårdslagen hade de lika gärna kunna fått en nyckel. De måste tex. ha fri tillgång till mobiltelefon dygnet runt. De får sitta inlåsta max en viss tid sen måste de ha frigång. Helt sjukt anser jag. Sist rymde en kille som slagit ihjäl hela sin familj för nån skitsak. Kul att ha honom rännande runt i stan..
Till kvällen hoppas jag få beundra årets första fällda älg.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Ikväll ristar jag och blöder. Väver samtidigt in framtiden!
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag villvillvill höra ifrån en viss någon nununuuuuu……således vill jag vara duktigare på det där med tålamod idag.
NU har jag en vilja!!!!
Se vad som händer när man går ut i naturen..
Jag vill jag vill jag vill..
Åka på keramikkurs i kväll :D
Se där ja…
Nu är det kväller och än har det inte blivit något kapitel, men uppsatshjälp till dottern och fyra brödlimpor med lingon och linfrön… orkar skriva? Nja…

Bra det här med att uppbringa viljan! Nu har jag kommit hem från biblioteket med en hög böcker och sagoböcker så efter kvällsvarden återstår viljan att ligga på mage och läsa i dem! ;) Verkar kunna gå vägen!

Jag vill också skriva på det egna skrivandet men istället ska jag läsa om SPSS. Önskar så att det vore det jag ville istället… Framför allt vill jag att dygnet ska ha mer timmar.
Å jag gjorde det.. Åkte på keramikkurs… såååå roligt.. å blev kvar långt efter alla andra och drejade en skål och gjorde en snölykta och en tomteflicka.. ååå jag ville inte sluta.. tänk att jag som varit sååå grinig i flera dagar, är som en sprattlande knasboll i kväll och nu behöver jag nog sova så humöret håller i sej till i morron.. *pladdrar pladdrar pladdrar*
Kanske det var den där honungsmackan…hm.. Dessutom drack jag ett glas varm mjölk med honung nyss och börjar allt känna mej lite pömsig.
Hopp i lopplådan!!