Måndagen 13/10
Den nya dagen börjar alltid med att en natt har förrunnit, må alla drömma ostört och vakna med ett öppet sinne!
Vandra i Ljus å Skönhet
Är du inte lite tidigt ute med att skriva om måndag?
Men jag instämmer i din önskan.
Nej, det var inte tidigt, eftersom natten kom först
Solen har nu kommit efter en natt med måne å många drömmar. En obrukad dag framför oss. Jag ska idag begrunda helgen som gick.
Må stigen bli upplysande idag det är min önskan.
BlessedBe
Vandra i Ljus å Skönhet

Drömma ostört? ;) I nattens dröm hade jag en oändlig uppgift som bestod i att lägga runda kulor i små fyrkantiga boxar som var placerade på brickor, Så fort en bricka väl var fylld kom det fram en ny…så jag är glad att jag blev väckt.
God morgon.
GodMorgon, även om det blev en rejäl sovmorgon här.
Önskar alla en fin dag.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
God morgon alla ni, jo här blev det sovmorgon med men nu står kaffet och svartnar i köket och löven faller tysta mot marken.
Hoppas dagen blir god mot er.
//M

jag drömde att någon ropade åt mig 'är du människa eller väsen?' och jag svarade att 'jag var en människa som arbetade med väsen'
personen gav sig inte utan frågade om och om igen 'människa eller väsen, vad är du?' Tillslut svarade jag att jag var ett väsen, och försökte skämta om det hela, men rösten var allvarlig.
Jag glömde bort vad som hände sedan, men idag har jag tänkt på, vad som är ett väsen egentligen, vi är väl alla en slags väsen, vår ande - vår kraft, naturväsen är vi, vi bara föreställer oss att vi är någon annanstans än var vi är.. stad och stad, likväl finns det gamla minnen av växter därunder höghusets betonggrund.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jorden lever över allt även under betong.
Vandra i Ljus å Skönhet
Jag drömde att jag tjuvrökte en fet cigarr i min rökfria lägenhet och min hyresvärd kom på mig.
Freudianska associationer, någon?

Oja ett flertal..

Jag drömde att jag blev jagad av en björn, och att jag sprang i panik tills jag sprang igenom en dörr. När björnen sen kom efter genom dörren så begravdes den under ett sten-ras. Det var en hemsk dröm, på alla sätt. Hemsk för att jag blev jagad, och hemsk för att den stackars björnen dog. Det tog ett tag innan jag kom tillbaka till verkligeheten efter att jag vaknat. Ush.