Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 541 ggr
aris-eile
0

11 oktober och god morgon.

Jag tänkte att istället för at man bara talar om att man är vaken och hur det ser ut utanför dörren, skulle man kanske se om man fick lite liv i godmorgontråden igen.

Kanske genom att man talar om vad man vill göra under dagen. För att sedan avsluta på kvällen med att tala om vad man har gjort i lite korta drag.
Det kan vara kul att se hur morgonens önskningar skiljer sig från den verklighet man sitter i och då kanske man kan ändra något till nästa dag så det hamnar närmare det man vill göra.

Så, god morgon alla Hif'are, denna dag.

Vad är det ni helst av allt vill göra idag?
(Inte vad du kommer att göra, utan vad du vill göra.)

aris-eile
0

Jag vill nu faktiskt sova en stund… så jag blir piggare. Det har varit snuvigt och lite förkylt under dagen.
Senare vill jag gå ut i skogen för att lyssna till vad den säger.

När jag kommer in vill jag äta en middag bestående av kokt torsk, ris och dill/äggsås.

Sedan vill jag ligga och lyssna på musik och krama mina barn.
Prata med ett par vänner på telefon och bara läsa en bra bok.

Sedan bara vila sanslöst, på gränsen till medvetslöst.

//

Sebastian
0

Godmorgon. Jag vill också sova ett tag till. Sen skulle jag vilja bada och vara i Siritorp. Men ska istället jobba 11timmar idag. Ha en bra dag på er.

Meroryan
0

Go´morron!

Idag vill jag helst av allt ge mig iväg ut och plocka tranbär, men antar att jag måste sätta mig i bilen och åka och hämta min dotter först. Tiden har en ryslig tendens till att försvinna iväg till någon annan planet…

Waara
0

God Morgon! 

Vill vara pigg, men kommer att lägga mej en stund till för att förkylningen ska få läka ut helt.. önskar jag orkade ge mej ut till skogen senare, med kaffe o kamera.. det är vad jag vill!

Fortsatt trevlig helg :)

Blodeuwedd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godförmiddag… Vad jag vill göra idag kommer jag att göra. :)
Gå ut i skogen…

Elda färdigt brasan jag började på i onsdags. Den ville inte brinna men när jag i går morse kom ut så rykte det ännu om den och då fick jag den att flamma upp. Nu ryker den fortfarande så jag ska se om det finns lite mer att elda. Sen har jag ju ytterligare en kase.. Elda elda elda… känns som om jag har anlag för pyromani.

Blodeuwedd
0

Bra idé förresten #0
Tack för den. Förhandsgranskning av bilden

Lorelai
0

God dag.. :P Orginel idé.

Vad jag ville? Jag ville lägga mig och sova lite.. göra kaffe och höra av en särskild vän. Jag ville att mina andra drömmar skulle komma fram just idag. Det vill jag var dag..
Jag ville att barnen skulle vara snälla och lugna, låta mig sticka vidare en liten stund.

Vi får se vad som sker.. :P

fridelfina
0

Inte morgon nu men min önskan för dagen är att sonen skramlar in massa pengar till Världens Barn! Han var så duktig förra året och "vann" på den krets han arbetade för! *stolt mor*

Jennix
0

Idag vill jag helst av allt bli en riktig HÄXA(TM) Skrattande Eftesrom jag inte är en häxa, utan enbart en liten filur, så måste jag ju ha ett mål att sikta på…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

spindelfot
0

idag ska jag:

-städa på balkongen

-Boka en tvättid

-Köpa blöjor och kaffe

-Hämta ut paket på posten.

För.. enkla mål är lätta att följa.

Jag vaknade 13 idag, fick sovmorgon, jag skulle kunna sova i flera veckor, ifall ingen stoppade mig, det är helt vridet..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Meroryan
0

God eftermiddag! Dottern hämtad och ett trivsamt slaskande i ett vått sumpmarksområde resulterade i några deciliter tranbär till Samhainmuffinsen OCH en liter trattisar. Imorgon blir det biffar och kantarellsås till middag! :)

aris-eile
0

God eftermiddag, som sagt…

Jag somnade faktiskt till lite i morse, men vaknade alldeles för tidigt för att det skulle vara sunt för kroppen…

Det jag har gjort så långt är att jag har varit ute en stund, chattrat med en god vän, talat med min mor i telefon.

Längtat efter mina barn, längtat till att alla delar skall vakna. Längtat mig bort till en tid och plats av vila…

Druckit kaffe. Middag har jag inte hunnit tänka på - återkommer med det.

Sebastian
0

Där är en sak jag skulle vilja göra. Tala med min mor i telefonen.

Blodeuwedd
0

En annan sak jag skulle vilja göra är att ge Sebastian en kram.

Eldat och varit ute i trädgården hela dagen.. så visst gjorde jag det jag skulle vilja.. i alla fall det jag sa att jag skulle göra.

Nu dricker jag ett glas vin i väntan på maten..

aris-eile
0

Det blir inte någon lagad middag.. jag fixar käk istället…
Sedan komer jag att dricka te och slappa hela kvällen..

//

Lorelai
0

så.. hur blev min dag då? Blev något som jag ville?

Vad jag ville? Jag ville lägga mig och sova lite.. göra kaffe och höra av en särskild vän. Jag ville att mina andra drömmar skulle komma fram just idag. Det vill jag var dag.. Jag ville att barnen skulle vara snälla och lugna, låta mig sticka vidare en liten stund.

Jag la mig inte och sov, hittade en gömd källa med energi och behövde inte.
Det blev kaffe, bara inte den sorten jag hade önskat mig. Istället för nybryggd cappuciono blev det micrat kaffe från dagen innan. Alla mina drömmar föll inte in och jag strävade inte så fasligt heller.
Barnen var precis så snälla och lugna de kan vara.. dvs inte alls. :D

Men en oväntad twist.. vi köpte lite godis och satte oss här och njöt av det till lite barnfilm. Sedan spenderade jag resten av kvällen med att sova på soffan. ;D Vaknade vid midnatt, sa godnatt till folk på msn och la mig igen.

spindelfot
0

Och jag sket i att städa balkongen och drack vin istället! De där gamla blomlådorna har jag tänkt slänga ut säkert sex månader nu, men det slutar alltid i vino, annars gjorde vi allt annat på listan.

och vad gör det om hundra år, ändå.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus