Omslag
Olika omslag!
Vandra i Ljus å Skönhet
förkylning+ bihåleinflammation.
Kornmjölsgröten läggs på lakansväv och så varmt som möjligt på panna och kinder.
Vandra i Ljus å Skönhet

Hm undrar om det är värmen eller gröten som är den verksamma delen…
Åderbråck, magproblem, mensvärk, huvudvärk.
1 tsk röllekablommor/2dl vatten .Dra 10 min- blötlägg lakansväv.Läggs där det ska verka i 10-30 min.
Vandra i Ljus å Skönhet
Korn innehåller en hel del nyttigheter, men värme e susen!
Vandra i Ljus å Skönhet

kanske inte riktigt ett grötomslag men NÄSTAN
man kan ta små risgryn till risgrynsgröt, och fylla små kuddar med, som man sedan värmer i micron och tar fram när man har ont någonstans.. Jag har sytt flera sådana små 'rispåsar'
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Ett torrt omslag spindelfot! lika välkommet
Vandra i Ljus å Skönhet
#5 Såna används flitigt här hemma :) Runt mensperioder så förhindrar det det hemskaste ontgnället.
Jag fick tipset i mina tonår att använda grötomslag med rå lök i för att bota acne. Detta las direkt på huden och fick verka i 20-30 min. O det fungerade jättebra! Det verkar både förebyggande och lindrade den acne jag hade.
Bra! Endroppe…kom ihåg att de ni tar som naturligt kan vara en nyhet för en annan , så var inte blyga.
Vandra i Ljus å Skönhet
Löken krossar man ock lägger i en vikt lakansvävsbit…gjorde ni inte det?
Vandra i Ljus å Skönhet

endroppe: är det porsammandragande? för det skulle jag behöva, har så stora fula porer i ansiktet :( acne brukar jag inte ha, men jag skulle vilja att porerna drog ihop sig.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Hur gjorde ni omslaget?
Jag har dom senaste månaderna haft jätteproblem med acne som vägrar att försvinna. Provar jusr nu Basiron från apoteket.

Känner mig som Drottningen över OTinlägg men ändå. Fick höra ett tips av en kompis som är sminkös. Finnar eller blemmor på kinder, panna etc kan bero på hårvårdsprodukter som spray, vax och sånt. De torkar ut huden, så pröva att fukta rejält istället. OM det skulle kunna vara på det viset…
Bölder:
Färska allöv läggs på bölden och tejpas fast. Efter en natt spricker bölden och ingen annan åtgärd behövs!
Vandra i Ljus å Skönhet

Sår och mindre blesyrer samt förhårdnader. Bigavias läkesalva!!
Blåbärs ris kan lindra fotsvatt och fot svamp. stoppa det i sockarna vid sängdags och upprepa det några kvällar.
Fryser du om fötterna.? Chilipeppar i sockorna, och du blir varm.
Vandra i Ljus å Skönhet