Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1871 ggr
Iyona
0

Pubmoot startas I Dalarna! (Borlänge)

Pubmoot startas I Dalarna!

Den 27 november så startas ett pubmoot I Dalarna, Borlänge. Det startar klockan 19:00 inne i biljardhallen, bredvid biopalatset. Vi sitter i restaurangdelen, direkt till vänster vid ingången.

Biljarden

Borganäsvägen 48,

Borlänge 78333

0243-21 15 55

För att nå oss arrangörer:

pubmootborlange@hotmail.com

http://www.vitkaforbundet.se

Nadja Iyona 076-322 31 71 eller Alysia 070-543 43 68

Samordnare: Vitkaförbundet, Nadja Iyona & Alysia

BiGavia
0

Ok, vad är de, en okunnig lappkärring!?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Airamya
0

Saxat från VFs hemsida:

"Pubmoot eller caféträffar innebär helt enkelt att människor med gemensamma intressen (i det här fallet, hedendom) strålar samman på något trevligt utskänkningsställe för att umgås och att prata religion, filosofi eller vad man nu känner för. Ingen föranmälan. Alla är välkomna."

:)

Astraea
0

Hänger relativt ofta i de trakterna. Det kanske vore något? Tåls att tänkas på om jag har vägarna förbi vill säga. Några andra här som funderar på det? Vilken erfarenhet har ni av av liknande tillställningar? Jag har noll.

Fast å andra sidan är jag inte wicca.

BiGavia
0

Hänger inte alls i trakterna, men gjorde jag de så skulle jag visa min nuna….svältfödd.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sebastian
0

O-o Där bor ju jag.. Eller iaf i säter två mil söderut. Måste man vara medlemm för att komma?

Ganna
0

#5 Nej, isf är det inte ett klassiskt pubmoot; de är öppna för alla. Kan jag så kommer jag.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sebastian
0

Kul får se om jag dyker upp.

spindelfot
0

jag skulle kanske kunna komma! det var inte sådär jättelångt eller jättedyrt heller..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

Jag har bara varit på pubmöte i sthlm och jag tyckte att det var sådär, var iof bara där en gång, men jag tyckte att det var lite svårt att få kontakt med människorna där. De var väldigt slutna..kändes trist, jag kommer nog inte gå dit igen.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ganna
0

#9 Jo, men de var ju stockholmare! ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

Dalarna är ju inte allt för långt ifrån mig heller.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Airamya
0

#3 Man måste inte vara wiccan för att gå på pubmoot. Vitkaförbundet är inte ett wiccanskt förbund heller, det är för alla typer av hedningar.

Och man måste absolut inte vara medlem i VF för att delta i ett pubmoot, det är som sagt öppet för alla :)

Rovanja
0

I vilka städer finns det pubmoot man kan besöka?

Något i Umeå-trakten?

Airamya
0

Jag känner inte till något i Umeå-trakten. En del finns listade här

varulven
0

woho jag bor ju i Dalarna nu för tiden :) Fast jag har för mig att borlänge är en bit bort…

[trumman]
0

#13 Jag drog igång café-moot för 2 år sedan eller så i Ske-å. Det kom en del folk ibland men sen dog det som av.

Jag är på att dra igång pub-moot, det skulle vara kul. I Sundsvall har de kört första tors varje månad i flera år.

Kanske finns intresserat folk här, och Ume-bor som tar en tur, så det blir ett par. Annars är bibelbältet rätt hårt spänt här uppe och folk fruktar fortfarande trollgubbar som mig …med all rätt ;)

Mvh, T

Airamya
0

#16, säg gärna till om du drar igång nåt där uppe, trumman, så kan jag lägga in det på VFs hemsida och forum, om du vill.

Astraea
0

Maybe, vi får se.. Ska iaf till Leksand den 29e eller 30e på gammaldags julmarknad med inslag av medeltida - någon mer som ska dit kanske??

Iyona
0

Vad kul att så många har läst det.

Alla är välkommna, ju fler desto roligare. :D man behöver helt riktigt inte vara medlem elelr nått och det är inte bara för wiccans, utan alla med paganistiska-intresse frå komma.

Vad kul att se dig här dimman. ;P

Nadja Iyona