Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1597 ggr
[dcpower]
2008-10-05 17:45
0

Taskigt:@:@

det jag läste om i fästingar va hemskt först hackar ni på mig nu menar jag inte alla utan den personen som gjort det,Jag tkr det här va ett härligt forum tills folk börjar missuppfatta  vfarann å maximiljan  va inte ensam NÅGON tog bort mitt inlägg "hur kallar man på hekate" I vilket syfte då??? Jag snackade inte ens om svart magi, Ni kanske inte e så ljusa som ni egentligen tror.När maximiljan försökte va snäll hackade nån genast på honom/henne å så fort jag börjar snacka om svart magi blir jag påhoppad vad E det här för nått ska inte alla häxor mörka som ljusa trivas här å skriva sina kommentarer utan att bli påhoppad:@:@ SKÄRPNING

[dcpower]
2008-10-05 17:58
0

jag mena inte att ni hackade på mig i fästingar utan io andra trådar

Viper
2008-10-05 20:06
0

Återigen… de allra flesta här ser sig varken som mörka eller ljusa. Vill du kalla dig för mörkmagiker - fine. Men sluta upp med att kalla oss andra för ljusa.

BranDuir
2008-10-05 21:33
0

Kanske dags för dig att inse att du inte ÄR häxa….och aldrig kommer att bli med den inställningen du har! Den enda som ska skärpa sig här är tammejfan du! Du har fått miljoner goda råd och det enda du ger tillbaka är en massa skit till alla som försöker hjälpa dig, oavsett om de är medvetna om din hälsosituatuion eller ej!…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2008-10-05 22:15
0

Tack lilla dcpower för att du reagerade när jag blev påhoppad i tråden när jag bara försökte vara snäll.Du var tydligen den enda som såg det,och såg sanningen,och ser att det gör ont.Du verkar ha ditt hjärta och ditt öga öppet.

Nu är det bortplockat så ingen kan se hur hudflängd jag blev.Men jag är glad dcpower att du såg och du gav mig tröst.Dina förstående ord du skickade mig,fick mig på fötter igen

Så blev då lilla dcower en räddande ängel i nödens stund.Ha förståelse alla ni för denna lilla pärla som vet att hjälpa andra i nöd.

Är och kommer att vara dig evigt tacksam,dcpower.Tack lilla pärla

[dcpower]
2008-10-05 22:45
0

nej, åter nej, branduir det jag upplevde när jag sa att jag va intresserad av den mörka sidan va att jag kände mig nedvärderad då å så ska det välll inte va va man än gör ska man följa sitt hjärta å ingen annans hjärta för då blir man ALDRIG lycklig;);) å du maximiljan stå på dig å va stolt för den du e för du e värd massor:):)

Bappho
2008-10-06 01:33
0

Tydligen är det censur som gäller på Häxor numera. Något jag protesterar starkt emot.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

isnornin
2008-10-06 10:14
0

Personpåhopp, spydigheter, pajkastningar, otrevligheter, mobbning kan man hålla utanför forumet så behöver vi inte censurera alls!

MVH Isnornin

Bappho
2008-10-06 10:26
0

Jo, det kan man ju alltid önska sig :-), men att gömma undan otrevligheter har aldrig löst någonting.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

isnornin
2008-10-06 10:39
0

nej, du har rätt i det. Maximiljana får avgöra if hon vill att de kommentena ska syna i fästing tråden.

MVH Isnornin

Astraea
2008-10-06 10:49
0

#9 Nej, det är Iram som Sajtvärd eller ni som Medarbetare som ska besluta det. Tycker jag då.

maximiljana
2008-10-06 12:18
0

Ingen frågade mig då det togs väck,så inte behöver ni fråga mig nu.

Klart att Sajtvärd och Medarbetare bestämmer tonen här och jag undrar vad som väcker hat mot mig.

Den som bekymrade sig om hur jag tagit det,skapade denna tråden för att i sin tur bli påhoppad,och jag förstår fortfarande ingenting.

Det är som dcpower försöker säga…missuppfattningar hela tiden…hårda och kränkande ord.

Jag står för vad jag skrivit men jag kan inte stå för att något tolkas negativt  hos någon.

Mina undermeningar (om det finns några)är alltid vänliga och kärleksfulla.

isnornin
2008-10-06 13:18
0

#11 nej jag frågade inte if jag skulle ta bort dem, men jag tyckte att de bröt mot våra Skrivregler..

MVH Isnornin

vidja
2008-10-06 13:55
0

Hmmm..liknar dagis :(

Jag trodde detta var en seriös sajt!

Iram
2008-10-06 14:03
0

Detta är en seriös sajt, och som jag ser det så är NÄSTAN alla väldigt trevliga, hjälpsamma och tillmötesgående här inne. Tyvärr dyker det ändå upp gnabb då och då, vilket kanske är oundvikligt.

Nu lägger vi ner den här diskussionen tycker jag. Uppskattar inte riktigt att hela sajten blir beskylld för att vara oseriös då bråket/gnabbet endast gäller ett fåtal individer. Andra ska inte behöva bli dömda utifrån det.

Mvh Iram, sajtvärd

[trumman]
2008-10-06 14:35
0

Helt enig med Iram i #14, det är def inte sajtens fel att medlemmar växlar "hårda ord" ibland.

Problemet med oförklarade, raderade poster återstår. De är givetvis sajtvärds regler om vad som tillåts och ej som gäller, och medhjälpare/moderatorer ser till att medlemmarna följer de reglerna, och jag hoppas nu inte Iram & crew tycker jag låter bemästrande eller så, jag vill bara dela med mig lite om hur man kan undvika sånt här i framtiden :)

Grejen är den att medlemmarna ÄR forumet, så det är alltid en god idé att förklara varför (i tråden själv) då man tvingas radera poster.

Det behöver inte vara ngn uppsats utan bara ett kort inlägg i den raderade tråden, tex: "Tråden borttagen pga pers. påhopp." Då blir det mindre förvirring bland medlemmarna, mindre känsla av att bli censuerad + att forumreglerna alltid hålls aktuella osv.

Moderators roll är också att varna och försöka styra upp trådar där man märker att det börjar barka snett. Att moderator går in och pekar med hela handen så att säga.

Här behövs heller inte en massa förklarande utan kort och koncist, to the point:  "Detta börjar likna personligt påhopp, om X och Y vill fortsätta trätan får ni ta det privat via PM, men vi vill påminna om att tråden handlar om Z och att diskussionen därför skall fortsätta runt ämnet."

I 9 fall av 10 upphör strulet och tråden glider in på rätt köl igen och man behöver inte radera trådar etc.

I det 10 fallet, då en part fortsätter bryta mot reglerna, tvingas man gå in och radera trådar, banna användare ellerliknande. Som tur är, är de där 10 fallet rätt ovanligt, bara moderator gör sitt jobb :)

En god idé kan vara att man skiljer på sina inlägg som moderator och person. På Trolltrumman har vi det t.ex. så att moderatorer skriver med GRÖN text då de modererar, och alla andra inlägg skall ses som inlägg av personen.

På det sättet behöver man heller inte känna sig som ngn "Hitler" som går in och är polis. Det (eller liknande) kanske låter sig göras här också.

Hoppas mina tips och råd föll i god jord - jag tyck' ju som om att vara här, men ser allt för ofta att sådana här saker kommer upp. De är ju så lätta att avhjälpa :D

Fridens liljor, T

Astraea
2008-10-06 14:43
0

#15 Nu gör jag den där bugsmileyn igen. Du nämner mycket bra där tycker jag. Det är tråkigt när vi får de personliga påhoppen här men det är ju som sagt oundvikligt.

Casiopeia
2008-10-06 14:45
0

#15 Håller helt med. Är moderator på ett annat forum och det är så vi jobbar där. Det blir både tydligare och trevligare.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

vidja
2008-10-06 14:50
0

Va bra :o)

Ska ge denna sajjten en ärlig chans iaf!

Finns så många oseriösa häx/wiccasajjter där ute i cyberrymden.. Vill inte stöta på en till ju

Kyss Önskar er alla en fin dag// vidja

[trumman]
2008-10-06 15:06
0

#16 Ja tråkigt är det, och ja, kanske oundvikligt också. Det är ju vanligt folk som skriver, och oftast inga retorik-snillen ;)

Sen ska man komma ihåg, som Sölve Landén skriver i ett annat forum, att: "Enligt debattreglerna ska personliga påhopp och ärekränkningar inte förekomma. Gränsdragningen är som vanligt subjektiv. Den som uttrycker sig fränt mot någon annan kan få räkna med att själv bli ifrågasatt. Samtidigt uppfattar inte sällan olika personer ord olika. Det som är ett påhopp för någon kan vara en ironisk lustighet för en annan."

Den forumvane medlemmen läser inlägg med skinn på näsan, tar inte åt sig av ord, hur hårda de än må vara och minns att det som skrivs inte hörs = det är svårt att förmedla ironi och sarkasm och till och med skämt via skrift på ett bra sätt. När man skriver det själv "hör" man hur man menar det, men då det läses… ja, då hörs det inte likadant runt om i forumsverige :)

Detta är iofs en bra teknik att applicera även utanför forumet, för den enkla sanningen är att man väljer själv vad man blir sårad och påhoppad av.

Fukkit-principen är en av de starkaste man kan applicera på sånt och ju snarare man börjar läsa och lyssna på orden som "reflektioner av individe"n och inte TA ÅT SIG så förbannat så börjar forumlivet bli lättare :)

Folk är folk, och vi tycker olika och har olika lätt för att uttrycka oss i skrift. Jag tycker själv det är skitsvårt att skriva så jag blir förstådd så som jag vill bli - jag tränar verkligen på det och skriver ofta om mina poster 3-4 ggr och ändå blir det "fel".

Å andra sidan har folk ibland också svårt för att läsa rena, raka besked och ventilerande av starka åsikter utan att ta åt sig, bli upprörda eller blåsa upp det. VI kanske har blivit lite textveka i all vår modernitet.

Mvh, T

[trumman]
2008-10-06 15:08
0

#18 Du kan vara lugn för att här inne finns det riktigt seriöst folk.

Såklart finns även de vanliga nötterna, trollen, provokatörerna, nyfikna  etc också. Så är det ju på forum.

Det gäller att sålla ;)

Mvh, T