mycket underlig dröm
Inatt drömde jag det underligaste.
Jag var med nära vänner och min fästman vid en hamn på ett främmande ställe.
Ett mycket underligt ljus kommer utifrån havet och båtarna där ute börjar röra sig i oregelbundna rörelser.
Snart observerar jag att hela omgivningen absorberas av ett stort magmafyllt hål långt ute i havet. Marken jag stod på var ostabil och flöt ut i havet mot sin undergång.
Strax före vi nått avgrunden så ändras ljuset runt om kring mig. Jag håller min älskling tätt intill mig och vi redogör flera gånger för varandra hur mycket vi älskar varandra.
omgivningen blir ljusare och ljusare tills det stadium då allt bara slår om och blir helt svart. Bara känslan av att tappa fotfästet och falla ner in i en enormt varm massa. Man hör alla förtvivlade skrik av oro runt sig och man känner hur människorna faller runt mig tillsammans med delar av hus och jord. Jag kan inte se någonting. Bara känna hettan och höra.
Jag faller, faller och till sist så snabbt tynar jag bort och då känner tystnad.
Marken återuppstår under mig och jag vaknar upp i samma hamn som jag befunnit mig på innan.
Människorna runt mig är i precis samma situation som mig.
De vaknar och ser sig förbryllat runt omkring.
Snart uppstår samma scenario igen. Alla runt mig förstår direkt och börjar springa inåt land. Men snart så sugs de ut igen och faller ner i ett svart hål och vaknar strax upp igen i den återigen idylliska hamnen.
Detta händer 5 gånger. Alltid olika reaktioner hos människorna. sista gången hinner man utforska en hel del av hamnen och se den från nya vinklar. Sugas ned i magman från andra vinklar.
femte gången är alla lugna. De vet att de kommer vakna igen och den här gången har jag inte min fästman med mig. Som jag i sista sekund kommer på och börjar galet skrika efter honom sekunderna innan det blir svart.
Sedan så vaknade jag igen. Fast denna gången i sängen, bredvid min fästman.
Har aldrig någonsin haft en sådan känsla som i denna dröm. Känslan av att nästan kunna bestämma din död.
Ser någon någon som helst symbolik i detta som kan vara värdefullt?
Jag är extremt nyfiken på denna dröm.
BB Rovanja

jag får en känsla av när vesuvius hade utbrott och katastrof.
Den enda som kan tolka din dröm e du!
Vandra i Ljus å Skönhet
# Läste om vesuvius. Det känns väldigt likt just det med att en tsunami inträffade och att stax efter detså "förvandlades dagen till natt".
Skrämmande likt. Verkligen.